Nu leverbaar, de Sjolvir 2.011. Het zou niet mogelijk moeten zijn maar op de Sjolvir zijn een aantal verbeteringen en nieuwe opties aangebracht en zo kwam de Sjolvir 2.011 op de markt, ook wel bekend als de Hepsie. De Hepsie ie gemaakt om helemaal Happy de Peppie van te worden. Vandaag wederom het nieuwste model getest en het zijwaarts voor het linkerbeen is nu op de computer geïnstalleerd. De chip voor het zijwaarts op welke manier dan ook voor het rechterbeen is voorlopig niet leverbaar. De giraffon wordt nu regelmatig afgewisseld door de divemaster en heel soms, heel even zit je daar waar je wezen wou, een meter of 2.... Er ligt nog een doos met chips klaar echter het is nog niet helemaal duidellijk waar deze te installeren en in welke volgorde. Maar de Hepsie is een veelbelovend model met goede rijeigenschappen.
Wel is de Hepsie omdat het een iets luxere uitvoering is en vooral bedoeld is voor in de stad, een fractie kleiner dan de robuustere Sjolvir die in eerste instantie voor in het bos bedoeld was. Dit is dus even wennen, maar het parkeert wel makkelijker in bij een mac drive (moet nog getest worden). Qua acceleratie en cruise control is het prima model, echter moet nog beter worden afgesteld, gebruikt nu nog relatief veel brandstof voor weinig km's. Dit schijnt volgens de brochure beter te worden als ze meer is ingereden.
Gisteren zat er denk ik een vuiltje in een leiding, want ze begon wat haperend langs het geitenweitje en had een vreemde kickback tot 2 x toe, daarna ging ze weer vloeiend voorwaarts. Voorlopig koop ik nog geen aluminium, ijzeren of kunststof velgen, zonder is namelijk ook wel hip en het rijdt prima. Wel gisteren ook nog even in de was gezet, glimt ze mooier. Van het weekeind was er al wat aan de trimming gedaan en was ze deels door de wasstraat geweest.
Momenteel wordt de accu opgeladen op een groot groen veld met de originele robuuste Sjolvir en een prachtige zwarte klassieker. Zo meteen voor de nacht weer even in de carport zetten.
Maar even serieus Wat is het ontzettend handig dat sommige modellen toch doorontwikkeld worden. Sommige oude opties blijken na een update opeens heel soepel te werken.
Toch een voordeel dat er vorig jaar zomer al was begonnen met zadel 1.0 en stofzuigen 1.0 . Deze opties blijken goed geïnstalleerd te blijven als ze een winter niet gebruikt worden. En dan kunnen de volgende opties sneller en makkelijker geïnstalleerd worden. Even knutselen wat de juiste volgorde en het juiste tijdsbestek is om ze te installeren, maar dat zal vast snel duidelijk zijn.
Ook verkeersmak 1.6 is heel belangrijk gebleken.
Koper
Berichten: 31760
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: waar meer kalk dan water uit de kraan komt