Yes mijn 2 jarige is goed gekeurd !!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dresjoepie

Yes mijn 2 jarige is goed gekeurd !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 08:38

Afbeelding

Afgelopen week is Inspector gadget gekeurd :D Ik vond het echt super spannend Als je er 1 gaat kopen en die heeft wat zeg je laat maar neem hem niet Maar ja deze heb ik al Dus de opluchting was groot dat het allemaal goed is!!!! Nu wordt alles opgestuurd naar het KWPN om het prok certificaat te bemachtigen

Afbeeldingen

Hij staat in de opfok hij is wel veel hengst dus even kijken Hoe die zich op de wei gedraagt als die teveel achter de vrouwen aan zit Gaan nog dit jaar zijn ballen eraf Tegen mij is die wel heel lief Maar in de club toch echt wel THE BOSS *D

Afbeelding

Het is de bedoeling hem volgend jaar te beleren en licht aan te rijden Hij mag pas terug komen als hij een balkje kan lopen en een stukje kan buiten rijden Ik vind het heel belangrijk dat de basis er goed inzit Voor dat ik zelf met hem aan de slag ga
Afbeelding

Van de zomer maar weer eens nieuwe foto s maken De laatste is al weer van vorig jaar

PS zitten geen leestekens meer op mijn pc sorry
Laatst bijgewerkt door dresjoepie op 30-04-15 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

sanne1992

Re: Yes mijn 2 jarige is goed gekeurd !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:40

Leestekens graag. Dit leest zo lastig.

Heb nu alleen foto's gekeken. Knap paard!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:41

Leuk dat hij goedgekeurt is,gefeliciteerd.Maar begrijp ik nu goed dat hij als 2 jarige hengst tussen de merrie's loopt?Daar zou ik als merrie eigenaar niet echt blij van worden.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:43

Leuk dier en gefeliciteerd.

Het eerste stuk snap ik echt geen biet van := even leestekens gebruiken graag.

Heb je hem tussen de merries lopen?

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 08:47

Die zitten niet meer op mijn laptop helaas Tijd voor een nieuwe :o Nee tuurlijk loopt die niet tussen de merries Hihihi Maar hij ruikt ze wel natuurlijk Ook al staan ze 300 meter verderop Hij loopt ook gwn in zijn 1 tje langs het draad terwijl de rest achter in de wei staat Hij doet zijn naam eer aan Hele dag op onderzoek uit

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:54

Gefeliciteerd :) altijd leuk als ze goed gekeurd worden !

Staat hij helemaal alleen of wel in een kudde ? exclusief merries bedoel ik dan)

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:56

Citaat:
Die zitten niet meer op mijn laptop helaas, tijd voor een nieuwe :o.
Nee tuurlijk loopt die niet tussen de merries Hihihi, maar hij ruikt ze wel natuurlijk. Ook al staan ze 300 meter verderop. Hij loopt ook gwn in zijn 1 tje langs het draad, terwijl de rest achter in de wei staat. Hij doet zijn naam eer aan, hele dag op onderzoek uit.

Heb even wat leestekens toegevoegd.

Zo lang jij en de overige mensen nog met hem fatsoenlijk kunnen werken. En hij gewoon bij de paarden in de wei kan blijven, is er natuurlijk geen enkel probleem met hem hengst houden.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 09:29

sanne1992 schreef:
Citaat:
Die zitten niet meer op mijn laptop helaas, tijd voor een nieuwe :o.
Nee tuurlijk loopt die niet tussen de merries Hihihi, maar hij ruikt ze wel natuurlijk. Ook al staan ze 300 meter verderop. Hij loopt ook gwn in zijn 1 tje langs het draad, terwijl de rest achter in de wei staat. Hij doet zijn naam eer aan, hele dag op onderzoek uit.

Heb even wat leestekens toegevoegd.

Zo lang jij en de overige mensen nog met hem fatsoenlijk kunnen werken. En hij gewoon bij de paarden in de wei kan blijven, is er natuurlijk geen enkel probleem met hem hengst houden.

Dat is aardig :) Met 2 paarden blijven er helaas weinig centjes over voor andere dingen zoals bv een laptop hihihi Hij staat bij Ani care in de opfok waar die gwn in een kudde staat met alleen maar hengsten

Het probleem is meer dat hij zich zelf geen rust gunt door een hele dag rond te zoeken Filmpje is niet van goede kwaliteit maar dan zie je wat ik bedoel Als je goed kijkt zie je de kudde achterin de wei staan Hij is gwn een beetje apart :) En graag op zichzelf denk ik Als ik hem roep komt die zo lief <3 <3 <3 View My Video

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:31

Als ik 1 tip mag geven TS en is goedbedoeld hoor! Ik zou dat niet in de weide doen ;) dit kan hij zien als spelletje, en zit je over aantal jaar nog erachteraan te rennen om hem te vangen haha

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 09:33

Was ook maar 1 x had niet gedacht dat die bij me zou blijven !!! Ik dacht als ik met zweepje kom rent die gelijk weer terug naar de kudde Maar nee hoor meneer vond het super leuk

Snap je advies heel goed hoor blijft toch een hengst !!!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:35

Ja daarom ;) daarom bedoelde ik het ook haha. Ze kunnen toch net wat wilder spelen en gek uit de bocht komen, al kan elk paard dat. En als hij denkt leuk spelletje, en je wilt m over 2 jaar bv uit weide halen moet je eerst uur achter hem aan rennen ;).

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 10:03

Maar zo krijg je een beeld wat voor type het is !!! Het is trouwens een Apache x Ferro x Damiro Vergeten erbij te zetten in mijn enthousiasme

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:23

Ferro :) Word het een springer ? Of ga je dressuur doen ?

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 10:31

Nee hou het toch maar bij dressuur Vind 1 lijntje springen wel leuk Maar een heel parcours is toch wel spannend :) Zijn moeder kan wel aardig springen Stopt ook nooit lief paard <3 Maar ze staat met een blessure aan der meniscus dus helaas niet meer springen Zijn moeder is Z1 dressuur zou leuk zijn als ze het sport predicaat haalt Maar aangezien het al de 2 de x dezelfde blessure is wacht ik het gwn af

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:38

Op zich niet zo heel raar wat hij doet in het filmpje. Dat doet die van mij ook zodra ik in de wei ben. Is het met een zweepje, touw of helemaal niks. Maakt niet uit. Zodra er mensen in de wei staan, boeit de groep hem niks meer.

Pas als je echt uit het zicht bent maakt hij langzaam aanstalten om weer naar de groep te gaan. En zelfs dat niet altijd, vindt hem regelmatig aan de andere kant van het land dan waar de groep staat. En toch ligt hij heel goed in de groep.

Sommige paarden zijn denk ik gewoon iets zelfstandiger.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 16:22

@ sanne1992 Ben blij dat jij dat zegt want voor mij is dit echt heel apart Aangezien paarden kudde dieren zijn !!! Dit is mijn eerste zelf gefokte paardje Heb gelukkig wel veel aan de eigenaar van de opfok vertrouw dan ook op zijn ervaring wat betreft het castreren en gedrag en alles

Zo op zich zelf had die man ook nog niet mee gemaakt We gaan het zien ik wil gwn het beste voor hem als die gefrustreerd rond loopt van de hormonen vind ik ook niet leuk voor hem

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 09:52

Klopt, de mijne is wel heel sociaal hoor. Dat wel (behalve tegen de meeste pony's). Heeft ook in de opfok gestaan.

Maar hij heeft soms niet de behoefte om met de groep mee te rennen. Gister avonds zelfs nog. Ze stonden met z'n 4-en buiten. De 2 grote Belgen gingen sprintjes trekken. Het eerste sprintje rende hij en een Groninger mee. Bij de 2e ging hij al zijn grasjes weer eten. Had er geen behoefte meer aan.

Als hij inderdaad echt gefrustreerd is, is dat ook niet leuk nee. Die van mij heeft zijn hormonen niet meer, maar wel hetzelfde gedrag als wat ik van jou paard zie op het filmpje. Gewoon goed in de gaten houden.

Vraagje, Als je weg bent of van een afstand kijkt staat hij dan wel eens bij de groep ruinen?

BCKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 09:52

Gefeliciteerd met de goedkeuring! Wat een waanzinnig leuk paard heb je daar!

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 14:17

@Bcks Dank je wel ben zo blij met hem <3

@sanne1992 Het is wel zo dat die komt omdat ik hem roep ! Maar hij komt dan even met met me spelen knuffelen En dan blijft die daar gwn staan ook als ik weg loop Staan ook nog paardjes van kennissen waar ik altijd bij ga kijken Een paar weien verderop Maar hij blijft daar gwn staan hihihi

Als veulen speelde die ook nooit met zijn "zusje" Maar stond die steeds bij het draad de pony s uit te dagen Het is ook niet dat die langs het draad rent maar in een rustig drafje Wel regelmatig met zijn slurf eruit Hij staat tussen allemaal hengsten trouwens

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 21:45

Gefeliciteerd :)

Ik verplaats je topic even, er is geen sprake van een fokkerij vraag.

F-AM -> ITP