Burana (Cantos), klein overzicht van onze afgelopen maanden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fleur_yen

Burana (Cantos), klein overzicht van onze afgelopen maanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 22:45

Hallo allemaal,

'T is al heel lang geleden dat ik een rijtopic heb geplaatst, maar ik ga mij er toch weer eens aan wagen :)
Burana is een 9-jarige merrie (Cantos x Numero Uno) en is alweer al 4.5 jaar geleden als net beleerde puppy in mijn bezit gekomen. Ik geniet enorm van dit heerlijke paard, iedere keer rijden is een feestje met die enorme werkwilligheid van haar, en daarbij is het een enorme knuffel, dus echt mijn vriendinnetje <3

Momenteel zijn we lekker fanatiek aan het dressuren, we zijn nu ongeveer een halfjaar bezig met wat fanatieker te starten, en sinds een paar maanden rijden we L1. Dit ging in het begin niet geheel vlekkeloos, we hadden allebei last van wedstrijdspanning, dus dat was niet echt bevordelijk voor onze proeven. We zijn nog wat zoekende in een goede balans tussen ontspanning en voldoende activiteit en impuls, maar de laatste wedstrijden zijn we lekker ontspannen rondgekomen, en vanuit die basis kunnen we ook weer verder werken aan meer activiteit :) Thuis trainen we ondertussen lekker verder richting M niveau (wat nog niet wil zeggen dat het allemaal al M-waardig is), om die basis steeds beter te kunnen bevestigen, en het onszelf wat makkelijker te maken als we op wedstrijd gaan. Naast het dressuren zijn we ook vaak in het bos te vinden, waar we ook allebei enorm van kunnen genieten, en zo hebben we inmiddels ook een startkaart voor de endurance en hebben we afgelopen weekend onze eerste klasse 1 gereden. Verder heb ik ook nog enorme spring/cross ambitie, maar wegens gebrek aan hindernismateriaal op stal staat dat op een laag pitje, en vermaken we ons ondertussen prima met de dingen die we nu doen :D

Hier een keine impressie van onze laatste paar maanden :)

Eind januari
Afbeelding

2e keer L1 starten in februari, losrijden. Hier hadden we in de proeven zelf nog wat stuiterspanningstukken dus nog niet winstwaardig, op deze foto's loopt ze ook nog iets teveel uit elkaar en op de voorhand, maar de foto's waren redelijk in het begin gemaakt ;)
Afbeelding

Afbeelding

4e keer L1 starten, hier hebben we heerlijk kunnen rijden, en ook onze eerste puntjes gehaald
Inzet wijken
Afbeelding

Inzet middenstap
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En vandaag heb ik een heerlijke les gereden, had een geweldig kanon onder me, echt een heel gaaf gevoel <3 M'n instructrice was nog net op tijd om d'r telefoon er even bij te pakken en het vast te leggen
Afbeelding

Afbeelding

En even een ander sfeertje, hoe we er afgelopen zaterdag bij reden tijdens de endurance in Leersum (foto's gemaakt door Metellica op bokt)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder voldoet ze ook uitstekend als kinderpony (alleen een beetje jammer van haar 1.72), ze is echt onwijs lief en voorzichtig met kinderen, waar ze bij mij nog wel eens een gekke hups kan maken
Afbeelding

Supertrots ben ik op mijn stoere veelzijdige merrie, ze heeft mij enorm veel geleerd, waar ik als stuntelige ponyruiter begon toen ik haar net had, en hoe enorm we allebei ontwikkeld zijn door de jaren heen. Ben benieuwd naar jullie reacties en commentaar is altijd welkom, we leren graag bij! :j
Groetjes Fleur

Paintlinger

Re: Burana (Cantos), klein overzicht van onze afgelopen maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 23:07

Ben alleen al dol op de afstamming van jouw paard!
Ik heb met Cantos gewerkt en dat is gewoon een schatje.... en libero nazaten fascineren me altijd al.

Mooi paard en een goede vooruitgang te zien!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 23:12

Hij loopt lekker.

Zie mijn cantos er ook wel in terug.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 23:29

Wat een toppers zijn jullie toch, Fleur! :)
Ik vind het heel knap hoe jij dr zo rondstuurt en het ziet er supervriendelijk uit allemaal!!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 13:46

Wat een leuk paard!! Ziet er goed uit hoor! Vooral lekker veel plezier hebben!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 13:52

Wat een leuk paard! leuk om te zien hoeveel lol je ermee hebt.
Maar echt jammer dat je er niet mee springt gezien zijn afstamming

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:36

Ik vind het hoe langer hoe beter eruit zien.
Doe zeker zo verder!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 23:58

Dat ziet er goed en vriendelijk uit! En je ziet een behoorlijke vooruitgang! Wat een achterbeen op de laatste foto's. Knap paard hoor. :j Spring je verder niet met haar?

En 1 van je wedstrijd foto's is bij de Plantage in Elst toch?

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 12:08

Wat een leuke reacties, bedankt allemaal :D

@ Paintlinger, 't is inderdaad een geweldig lief, zachtaardig paard, wat ook van de moederskant komt. Toevallig pas ik dit weekend op haar halfbroertje uit dezelfde moeder, en dat is echt precies zo'n zelfde kroelkont haha <3

@ Belle_boef, dankjewel!

@ Siel, dat het er vriendelijk uitziet vind ik een enorm compliment :o Ik doe er hard m'n best voor, ze maakt zich vrij makkelijk lang, dus daar hebben we wel heel wat werk aan gehad, maar inmiddels wordt ze steeds sterker en gaat het ook makkelijker, zo krijg ik nu af en toe al dat ze echt meer in die oprichting begint te lopen, hoewel ik hier zelf nog totaal niet meer bezig ben

@ xLes, dankjewel! Ik heb een hele fijne instructrice, die uit ons allebei het beste weet te krijgen, dus we blijven lekker zo doorgaan :D
@ loez, plezier hebben we absoluut :j

@ Venthe, dat springen gaan we zeker nog wel doen in de toekomst hoor! Dat is toch wel echt waar m'n hart ligt (en met name eventing), ik ben heel hard aan het sparen voor een eigen trailer, zodat ik gewoon op locatie springlessen kan volgen :j

@ Nann__ Klopt, dat is inderdaad bij de plantage, grappig dat je dat herkent! Springen hebben we denk alweer een jaar niet meer gedaan (afgezien van hier en daar een boomstammetje in het bos haha). En dat achterbeen op die foto's ben ik zelf ook onwijs trots op, zo had ik 'm ook nooit eerder gevoeld, 't is momenteel dus nog meer een uitzondering dan een gewoonte, maar voor mij is zo'n cadeautje een fijne bevestiging dat we op de goede weg zitten, en we trainen gewoon lekker verder :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:52

Kom ik Bu regen tussen de topics! Het ziet er echt onwijs goed uit. :j