'T is al heel lang geleden dat ik een rijtopic heb geplaatst, maar ik ga mij er toch weer eens aan wagen

Burana is een 9-jarige merrie (Cantos x Numero Uno) en is alweer al 4.5 jaar geleden als net beleerde puppy in mijn bezit gekomen. Ik geniet enorm van dit heerlijke paard, iedere keer rijden is een feestje met die enorme werkwilligheid van haar, en daarbij is het een enorme knuffel, dus echt mijn vriendinnetje

Momenteel zijn we lekker fanatiek aan het dressuren, we zijn nu ongeveer een halfjaar bezig met wat fanatieker te starten, en sinds een paar maanden rijden we L1. Dit ging in het begin niet geheel vlekkeloos, we hadden allebei last van wedstrijdspanning, dus dat was niet echt bevordelijk voor onze proeven. We zijn nog wat zoekende in een goede balans tussen ontspanning en voldoende activiteit en impuls, maar de laatste wedstrijden zijn we lekker ontspannen rondgekomen, en vanuit die basis kunnen we ook weer verder werken aan meer activiteit

Hier een keine impressie van onze laatste paar maanden

Eind januari

2e keer L1 starten in februari, losrijden. Hier hadden we in de proeven zelf nog wat stuiterspanningstukken dus nog niet winstwaardig, op deze foto's loopt ze ook nog iets teveel uit elkaar en op de voorhand, maar de foto's waren redelijk in het begin gemaakt

4e keer L1 starten, hier hebben we heerlijk kunnen rijden, en ook onze eerste puntjes gehaald
Inzet wijken

Inzet middenstap

En vandaag heb ik een heerlijke les gereden, had een geweldig kanon onder me, echt een heel gaaf gevoel

En even een ander sfeertje, hoe we er afgelopen zaterdag bij reden tijdens de endurance in Leersum (foto's gemaakt door Metellica op bokt)

Verder voldoet ze ook uitstekend als kinderpony (alleen een beetje jammer van haar 1.72), ze is echt onwijs lief en voorzichtig met kinderen, waar ze bij mij nog wel eens een gekke hups kan maken

Supertrots ben ik op mijn stoere veelzijdige merrie, ze heeft mij enorm veel geleerd, waar ik als stuntelige ponyruiter begon toen ik haar net had, en hoe enorm we allebei ontwikkeld zijn door de jaren heen. Ben benieuwd naar jullie reacties en commentaar is altijd welkom, we leren graag bij!

Groetjes Fleur