Les van Mireille met Promise

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

samanthaaxx

Les van Mireille met Promise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 10:33

Beste Bokkers,

Gisteren heb ik les gehad van Mireille en het ging echt super.
Mensen die Promise kennen weten dat we tegen een aantal problemen aanlopen.

Promise heeft vorig jaar een rugblessure gehad, waardoor we 3 maanden geheel uit de running waren. We hebben enkel opbouwend longeerwerk gedaan, waarbij ze steeds sterker en sterker werd.
Na 3 maanden ben ik weer opgestapt en hebben we heel rustig aan het rijdwerk opgepakt.
Dit ging een aantal weken 'aardig', maar de problemen waren nog niet verdwenen.
De rugblessure was 'over', dus daar kon het niet meer aan liggen.

We hebben veel verschillende Engelse zadels laten passen door twee verschillende zadelmakers, maar we konden geen goed passend zadel vinden. Met mijn westernzadel liep ze beter dan onder Engelse zadels, waardoor ik me bewust werd dat ze misschien erg gevoelig was voor de drukverdeling van de Engelse zadels.
Uiteindelijk heb ik een aantal weken een boomloos zadel geprobeerd en hier liep ze beter op dan ooit. Deze heb ik dan ook aangeschaft.
Verschillende therapeuten en instructrices zijn er bij geweest, allemaal zeiden ze dat ze erg stijf was in haar lendenen en dat dit door training opgelost zou kunnen worden. Gewoon even er doorheen rijden en spieren opbouwen.

Dit ging een tijdje goed... een tijdje... Een normaal galopje heeft er nooit echt opgezeten, dit was altijd een grote racepartij. Tot mijn eerste les bij Mireille, ongeveer een maand geleden. Wat bleek? Promise was behoorlijk scheef en het was voor haar onmogelijk om te lopen zonder te racen, want ze raakte gewoon letterlijk uit haar balans, waardoor ze vaart moest maken om überhaupt te blijven staan.
Dit was duidelijk, begrijpelijk en te overzien voor mij.

Ondanks dat de les zo goed ging, bleef ik het gevoel houden dat er toch iets niet helemaal goed zit in binnenin het lichaam van Promise, ze loopt vaak onregelmatig en niet fijn.
De laatste 2 / 3 weken stopte ze plotseling met lopen. Wanneer ik haar wilde aandraven, HUP stond ze stil. Wanneer ik in de rechtergalop zat, HUP zat ik op haar nek door een noodstop.
Het wilde niet beter gaan en heb dus opnieuw een lesje ingepland bij Mireille. En oooh wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb!! Promise liep als een jekko! YES!

Rijfoto. Promise heeft een ontzettend doorgezakte rug en overbouw, waardoor ze het erg lastig vindt om haar achterhand onder haar lijf te zetten. Tijdens de les deed ze dit werkelijk geweldig, jammer genoeg geen foto van...
Afbeelding

Bij informatie verwerking in combinatie met fel zonlicht komt er bij mij altijd een geweldig mooie uitdrukking op mijn gezicht... ughugh :')
Afbeelding

Knap paard!
Afbeelding

En oooh wat ben ik trots!!!
Afbeelding

Ondanks dat ze in de les zo goed liep, ga ik toch met haar naar de kliniek volgende week om haar helemaal te laten onderzoeken. Mijn gevoel zegt dat er iets niet lekker zit waardoor ze 'met een rem erop' wil lopen. Hier kan ik haar goed doorheen rijden, maar ik zie haar het liefste gewoon uit zichzelf ruim lopen.

De DA heeft afgelopen vrijdag meegekeken en ze was overgevoelig op haar lendenen. Ze gaf me als advies om juist door te rijden en te trainen, zodat haar spieren in haar buik en achterhand getraind worden.

Ik ben zo zenuwachtig voor volgende week... en hoop zo dat het allemaal goed komt!!

In mei start ik met de opleiding Revalidatietrainer voor paarden en hoop dat ik kan leren om haar (en natuurlijk andere paarden) weer helemaal topfit te krijgen.

Thank you for watching! :D

_Sofie

Re: Les van Mireille met Promise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:40

Wat een lief kopie heeft je paard :j
Veel succes in de kliniek!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:50

Super dat je naar je gevoel luistert!
Hopelijk is er een antwoord, is in elk geval een leuk paard!!

samanthaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 22:56

Dank jullie wel! Ben ook erg trots op haar :) <3