Een dagje showen... of toch niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Een dagje showen... of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 20:31

Vanochtend in alle vroegte opgestaan, want we hadden onze eerste DAWRA-show op het programma! En dag vol onderdelen, altijd gezellig en leuk om samen sportief bezig te zijn. Dus trailer aangekoppeld, paard geladen en wegrijden. Dat laatste ging al minder soepel dan ik gewend was, maar ach, als je eenmaal rijdt dan rijd je, toch?

Toch niet :+

Eerst viel de radio uit. Huh? Zender uit de lucht? Vreemd...

Toen ging het ABS-waarschuwingslichtje aan. Iets mis met de remmen? Hè...?

Toen het oliepeillampje. En toen begon de hele auto te haperen. Daar wilde ik niet mee doorrijden, dus snel terug naar huis. Dan maar geen wedstrijd, eerst naar huis. Maar daar kwamen we dus niet meer. Opeens viel alles uit, geen gaspedaal, geen stuurbekrachtiging, geen metertjes meer en zélfs geen waarschuwingslichten meer die ik aan kon doen. Hier zijn we gestrand, op de vluchtstrook van de A50:

Afbeelding

En dan kun je dus niemand bereiken. Staleigenaresse was zelf op wedstrijd en vriendje lag nog op één oor. Dan voel je je toch best even eenzaam. Daan hield me goed in de gaten, maar hield zich voorbeeldig, en dat terwijl bezoekers van de WK Superbike vlak langs hem reenraasden. Braaaaaaf dier _/-\o_ Dus toch maar de ANWB gebeld, want ik wilde Daan zo snel mogelijk van die snelweg af hebben. Die was er al heel snel en besloot de hele combinatie weg te slepen. Met dat busje een Pajero van 2000 kilo, een tweepaardstrailer én een flinke Arabier vooruit krijgen? Nou ik moest het nog zien. := Maar dat ging heel voorspoedig :)) Hier gingen we net rijden:

Afbeelding

De carpoolplaats was gelukkig niet heel ver, want ik stond net voor de afrit. Uiteindelijk hier terecht gekomen, dan kun je ook zien hoe lang het treintje nou eigenlijk was. Je ziet de sleepkabel nog op de grond liggen:

Afbeelding

En wat een lieve ANWB-meneer was het. Zijn zoon heet ook Daan en hij ging meteen even kijken bij mijn Daan en vroeg de hele tijd of het nog goed ging met Daantje <3

Afbeelding

Daarna bleek het nog moeilijk bereikbaar te zijn, al die gekke Japanse onderdelen, dus het halve motorruim moest uit mekaar gesleuteld worden :')

Afbeelding

Uiteindelijk accu opgeladen, naar huis gereden met de ANWB achter me en dat was geen overbodige luxe bleek wel. Want net toen ik onze oprit wilde opdraaien viel ie wéér uit en stond ik nog half op de weg met de trailer :\ Dus losse accu eraan, de laatste 20 meter naar de stal gereden, afgekoppeld, peerd weer in land gegooid en ANWB-meneer heel hartelijk bedankt voor alle goed zorgen. Helaas kosten die goede zorgen wel 250 euro, maar goed, paard was weer veilig thuis en er is ons niks overkomen, maar ik kan het niemand aanraden, dit soort geintjes.

En nadat ik uiteindelijk toch nog (zonder paard) naar de show ben gegaan en ik 's avonds terug kwam, trof ik dit aan:

Afbeelding

Niks gedaan en nog moe :roll: _O-

Maar: alle lof van de ANWB die ons toch maar mooi uit een nare situatie heeft gered, dus bij deze: +:)+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:39

Dat is duidelijk niet gegaan zoals gepland, maar top service van de ANWB! Gelukkig is Daantje weer veilig thuis gekomen.

Hillady

Re: Een dagje showen... of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:00

Wauw. Top dat ANWB zo snel gehandeld heeft :D
Wel een stress momentje lijkt me zeg..

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:07

ooooo niet grappig!
Maar wel ontzettend fijn dat de ANWB zo snel reageerde.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:10

Balen dat je auto stuk ging, gelukkig dat je nog lid kon worden (oke, wel extra duur) van de ANWB!
Je paard vond het wel prima zo te zien, het niet naar de show gaan.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:17

Oh jeetje, gelukkig zijn jullie veilig thuisgekomen! :)
Een tip voor een evt volgende keer (laten we hopen van niet, maar toch :D) : bel 112. Vooral als je er een trailer achter hebt hangen, de hulpcentrale waarschuwt dan een sleepwagen van Rijkswaterstaat. Die zijn sterker en in veel gevallen sneller, de ANWB moet maar net bij je in de buurt zijn met een busje. Je hebt echt geluk gehad dat het zo vlug ging! :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:26

Aaarrgh... zo ontzettend balen! Gelukkig zijn jullie veilig thuis gekomen en de volgende keer gaan jullie gewoon weer knallen!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 21:51

Ja gelukkig veilig thuisgekomen. Anwb-man bood zelfs nog aan om me naar de wedstrijd te brengen, maar daar stond m'n hoofd echt niet meer naar := maar veel klantvriendelijker kun je 't niet krijgen, toch?!

De stress kwam eigenlijk pas toen Daan weer op het land stond. Toen had ik rust en pas toen kwam de stress opzetten. Raar hoe dat werkt...

sjolvir: neuh Daantje vond het prima, en z'n vriendje hinnikte alsof we drie jaar waren weggeweest ipv anderhalf uurtje _O- maar nu gaan we toch écht weer doortrainen naar de volgende show *D

Rowi: oh goeie. Totaaal niet aan gedacht. Hopelijk nooit meer nodig maar goed om te weten! Thanks!

Ilona: yep volgende keer zijn we er weer bij hoor! En geniet jij nog even van jullie lintjes, he +:)+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:55

Oh, getver. Dat is een van mijn grootste nachtmerries (ruinen, hengsten. Al naar gelang en behoefte). Fijn dat hij lag te snurken in de paddock. (Toch?)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 22:16

Hij heeft zich er weinig van aangetrokken idd, stoere pony <3 Ik weet niet hoe rustig ik was gebleven als hij in paniek was geraakt.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:24

Jeetje! En nu met de auto?

Fijne ANWB-meneer.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 06:33

Jeetje :oo
Wat een fijne ANWB meneer. Maar pfff, nachtmerrie om langs de snelweg komen te staan.
En stiekem was het voor Daan toch ook wel spannend :(:)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 09:04

Auto is met veel goede wil thuisgekomen, maar hij is er echt geweest. Nieuwe accu + nieuwe dynamo wordt het waarschijnlijk.

Stiekem zal Daan er ook wel iets van meegekregen hebben, maar hij heeft zich echt kranig gehouden, de lieverd.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:14

:= Wat een avontuur!

Hulde aan de ANWB-meneer!
En Daantje vond het blijkbaar wel erg spannend, maar wat fijn dat hij zo rustig is gebleven. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:08

Wat een verhaal zeg!! Ik vond het al vreemd dat je er niet was tot ik het verhaal hoorde! Fijn dat Daan zo kalm bleef, gouden paard! <3 En idd een toffe ANWB meneer! +:)+

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:12

:oo :oo :oo :oo Dat wil je toch echt niet meemaken. Wat goed dat je zo snel geholpen bent en wat een gouden paardje die Daan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:25

Wat een verhaal zeg Marije!

Knappe Daantje dat hij zich zo goed heeft gehouden <3

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:34

Oef da's schrikken. Soms doen we het zo makkelijk, met de trailer op pad, maar je vergeet al gauw de risico's. Gelukkig heeft Daan zich goed gedragen.

Sterkte met de rekening...

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 13:10

Thanks, Daan is idd een koele kikker, dat heeft ie maar weer mooi bewezen :))

De rekening... Tsja... Het was voor het goede doel zullen we maar zeggen... :x

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:12

Was je nog geen lid dan??

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:18

hulde aan de pechverhelper !!

maar jeetje hoeveel pech kan je hebben zeg. Gelukkig veilig terug op stal geraakt.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:20

Brrr, lijkt me doodeng als je auto plots niks meer doet en daar sta je dan op de pechstrook in je eentje. Laat staan met een paard erbij! Fijn dat je toch snel weer thuis geraak bent. Dit zal je niet snel vergeten. :P

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 13:23

@bellatrix :Nee, we hebben anders alleen maar dingen die mijn vriend zelf thuis kan oplossen. Nooit acute dingen gehad.

Maar inderdaad, als ik nu zo even nadenk is het met een trailer misschien toch wel handig om wél lid te zijn. Als ik met mijn gewone woon-werk-autootje stil zou komen te staan zou ik dat niet zo'n probleem vinden, maar met een paard in de trailer ligt het wel even wat anders...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 15:06

Jeetje Rije wat een gedoe! Gelukkig heeft de ANWB meneer je fijn geholpen, maar die allerknapste lieve Daan heeft je misschien nog wel t meest geholpen. Wat een kanjer zeg, dat hij zó rustig bleef! <3

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 15:12

Wat een naar avontuur :oo Gelukkig dat jij en Daan het zo goed doorstaan hebben, je weet nu in elk geval wat je aan 'm hebt in geval van nood. Daan = toppoonie.