Afgelopen week ben ik met mijn paard naar mijn moeders werk gereden!
Mijn moeder werkt op een kinderdagverblijf, vlakbij onze nieuwe stal. Met onze vaste buitenrit-ronde kom ik altijd langs haar werk, en nu kwam ze met het idee om even een keer een pitstop te maken. Helemaal leuk natuurlijk, dus vorige week donderdag zijn wij op pad gegaan!

Vond het zelf best "spannend", was voor mij lastig inschatten hoe mij puppy op de overdosis aan mini-mensjes zou reageren, en andersom natuurlijk ook

Maar het viel me alles mee! Paard, en de kinderen! Zo onbevangen, en zonder angst het grote paard aaien. Maar wel heel lief rustig allemaal, wat [naam] ook goed deed

[naam] was zo lief, zo rustig dat ik wel even verbaast heb staan kijken.
Mevrouw is waarschijnlijk in het verleden 'niet goed behandeld' om zo maar te zeggen. Schrok van elke beweging in de buurt van d'r hoofd en was extreem kopschuw. Nog steeds wordt ze niet graag op d'r hoofd geaaid en draait ze meestal weg of gooit ze d'r kop in de lucht, maar nu... Ze liet het allemaal toe, bleef braaf staan en was zelfs heel voorzichtig met elke beweging die ze met d'r hoofd maakte.
Ik was zo trots op mijn meisje

En als 'hoogtepunt'... Een paar kinderen durfde er zelf op!
Omdat [naam] zo rustig was durfde ik het wel aan, dus met hulp van mams die ze vasthield mochten ze een rondje op het grote paard! Die kinderen straalde en genoten er volop van, heel erg leuk!

Sommige hadden inderdaad geen cap op aangezien mijn cap voor de meeste echt veel en veelte groot was. De cap begon te schuiven, en omdat 'ie op die manier van het hoofd van de kinderen af kon vallen heb ik in overleg met m'n moeder besloten de cap achterwege te laten. Op het moment dat deze van het hoofd van het kind op [naam]'s rug afvalt, kan ik niet garanderen dat [naam] geen rare sprong maakt omdat dat ding van d'r rug afdondert en op de grond knalt...

Wat een mega-paard is ze zo

Ik kan wel blijven zeggen hoe onwijs trots ik op [naam] was, wat heb ik toch een toppaard

Ik hoop dat jullie ook genoten hebben, wij gaan zeker nog een keer langs!