*Video+Foto duitse 4 jarige zwartbruine ruin gekocht*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LenjaV

*Video+Foto duitse 4 jarige zwartbruine ruin gekocht*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 13:42

Hoi! :)

Ik heb een nieuw paard op (een nieuwe) stal, wij hebben deze jonge ruin snel gekocht en zijn nu benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen.
Hij was als 3 jarige aangereden, toen weer de wei op omdat hij nog tijd nodig had.
Hij is er pas net weer afgehaald voor de verkoop en heeft nul training gehad verder.

Hij kwam nu 1 dag voor paasen aan en in de omgang is hij nog iets lastig, wel braaf.
Hij staat nog in de ontwikkeling, moet binnenkort 5 worden en we gaan hem nu rustig oppakken.
Hij is ergens rond de 1.70 cm en op stal denken de mensen dat hij wel groot en fors wordt.. zullen we wel zien!
Op het eerst had ik deze merrie op het oog, maar gelukkig hebben we dan deze ruin gekocht!
(http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1834114)
Heb hem gelongeerd toen wij kwamen kijken, ben er even aan de longe gaan opzitten en dan nog 2 rondjes zonder longe gereden, toen was ik verkocht :o
Hij was ondanks alles gelijk fijn te rijden, was daar fijn en braaf in de omgang, dus hebben gelijk JA gezegt! Heb hem dan 2 dagen later op stal gehad :D
Heb hem gister even kort gereden, omdat ik een zadel kon proberen van iemand die haar paard verkocht heeft en toen liep hij wel echt goed alleen helaas geen film!! Ik weet alleen nog dat ik terwijl ik in arbeitsdraf van hand veranderen ging, ik heeel snel aan de andere kant van de bak aankwam :D

Nu op stal maakt hij het prima, ben met hem buiten een beetje gaan rondkijken, stappen en heb hem dan heel kort even aan de strik laten lopen en dat deed hij ook heel braaf!! Mag ik voorstellen, Danger..

Afbeelding
Afbeelding
Hier nog een tijd geleden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes!! We zullen zien, als ik wat heb post ik wel wat op HAW :j

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: *Video+Foto duitse 4 jarige zwartbruine ruin gekocht*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:50

Mooi elegant dier! Ziet er uit als een belofte!

Ik snap nooit zo goed waarom mensen een dier toch zo'n nare onheilspellende naam geven. Hou je die naam aan?

En even uit nieuwsgierigheid: heb je een bepaald doel met het op die manier longeren? En dan doel ik op het meerennen.

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 13:52

Rije schreef:
Mooi elegant dier! Ziet er uit als een belofte!

Ik snap nooit zo goed waarom mensen een dier toch zo'n nare onheilspellende naam geven. Hou je die naam aan?

En even uit nieuwsgierigheid: heb je een bepaald doel met het op die manier longeren? En dan doel ik op het meerennen.

Bedankt! Ik hoop dat hij gezond blijft en geef hem de tijd, rustig te gaan ontwikkelen, schijnt bij hem heel belangrijk te zijn..
Helaas!! Ik snap er ook NIKS van!! Alleen zeggen ze hier, dat het ongeluk brengt!! andere naam nemen kan niet ;(
Heb het zo geleerd, ook stappen als hij stapt en galop sprong als hij het moet.. Maar onzin verder :')
Ik longeer normaal niet zo hoor :-) gewoon normal, met normaal spul, alleen zet ik hem nergens vast en blijf in de midden staan :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:57

Is niet alleen belangrijk bij hem, maar bij elk jong dier. Maar idd als het echt zo'n grote wordt kun je zeker maar beter rustig aan doen. Verstandige beslissing :j

Er zijn zelfs studies naar gedaan dat paarden met een bepaalde naam zich ernaar gaan gedragen. Let wel: dan in reactie op hoe mensen het dier benaderen ;) Maar je kunt hem toch op stal gewoon anders noemen? En veel stamboeken laten toch ook wel een naamsverandering toe?

Ah ok, zoveel mensen, zoveel manieren van longeren dus :) Hij doet het er braaf op iig! :) En goed voor de conditie! :))

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:00

wat een gaaf dier! daar ga je vast heel veel plezier mee hebben in de toekomst :)
haha ik moest ook wel lachen om je mee te zien rennen aan de longe :P

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 22:11

Rije schreef:
Is niet alleen belangrijk bij hem, maar bij elk jong dier. Maar idd als het echt zo'n grote wordt kun je zeker maar beter rustig aan doen. Verstandige beslissing :j

Er zijn zelfs studies naar gedaan dat paarden met een bepaalde naam zich ernaar gaan gedragen. Let wel: dan in reactie op hoe mensen het dier benaderen ;) Maar je kunt hem toch op stal gewoon anders noemen? En veel stamboeken laten toch ook wel een naamsverandering toe?

Ah ok, zoveel mensen, zoveel manieren van longeren dus :) Hij doet het er braaf op iig! :) En goed voor de conditie! :))

Idd, bij elk paard, maar nu bijzonders op letten ja dat ga ik zeker doen :)
Zo! Dat wist ik niet, ja dan moet ik daar ook op gaan letten hah!
Ik heb die conditie ook hard nodig :o
Ik weet niet, hij heeft geen papier, geen stamboek..

***Ik ben vandaag boomloos gereden, zo! LASTIG! Dan moet je echt goed kunnen zitten, nu na al die jaren niet echt gereden was wel pittig! Ik doe straks een filmpje erop***
Laatst bijgewerkt door LenjaV op 08-04-15 22:12, in het totaal 2 keer bewerkt

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 22:11

Laura01234 schreef:
wat een gaaf dier! daar ga je vast heel veel plezier mee hebben in de toekomst :)
haha ik moest ook wel lachen om je mee te zien rennen aan de longe :P

Hahaha, goed, ik hoor dat graag, lekker lachen.. heb conditie nodig :P