Vorige week zaterdag is mij knappe man uit Spanje aangekomen...

Hij was al heel snel dikke vriendjes met Winnie!

Afgelopen week lekker met hem bezig geweest, hij is dol op bezig zijn en bezig gehouden worden

De zondag mocht hij al gelijk mee naar een paar straten verderop, mijn zusje had Agility training met Winnie en het was voor Django gezellig om mee te wandelen en daar even in de paddock te staan. Aan het eind heb ik met hem ook even het parcours doorgenomen, en dat vond hij LEUK

Maandag en dinsdag veel tijd en aandacht besteed aan basis grondwerk, lekker spelen en plezier. Ook eens uitgeprobeerd wat hij van het blok vond. Eerst spannend, maar al snel stond hij er vol enthousiasme op

Donderdag eens wat plaatjes geschoten van meneer.... Het valt me enorm op dat hij al gigantisch is veranderd in zijn houding en hele manier van zichzelf presenteren

Word elke dag verliefder op hem

Ook in zijn karakter is hij al zo anders, hij trekt enorm naar me toe, is enorm lief en vriendelijk, maar wel lekker brutaal met praatjes

Gisteren voor het eerst een rondje onder het zadel gedaan, mentaal was hij klaar om dit stapje verder te zetten, maar helaas bracht het voor hem (waarschijnlijk vanuit Spanje) toch een hoop stress mee. De komende tijd word het dus zoeken naar een goede optoming (deze kaptoom ligt hem niet), enorm veel rustig stap/vertrouwen werk, zo snel mogelijk lekker naar buiten om te stappen (want buiten wandelen vind hij geweldig) en dan zien we wel waar we uitkomen

(ja ik ben me bewust van de effecten van bandages, ze hebben een kwartiertje omgezeten, gewoon voor de foto, dus geen intensief werk oid

Gelukkig het rijden wel enorm positief af kunnen sluiten!
Tijdens 1 van de grondwerk sessies ook al een leuk cadeautje gehad:

Maar die laten we nog even in de kast staan, eerst maar de basis meepakken voor het vrijheidsdressuur. Maar dat er een hoop inzit, dat weet ik wel zeker

Ik ben enorm benieuwd hoe de komende tijd zal gaan, ik ben in elk geval dolgelukkig met dit paard