Knappe haflinger door dik en dun <3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ErikaRensy

Knappe haflinger door dik en dun <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 12:40

Ik wil jullie voorstellen aan mijn lieve, knappe en dikke pony Elmira <3

Een klein paspoortje:
Naam; Elmira
Leeftijd: 15
Stokmaat 1,45

Zoals je inderdaad op de foto's ziet rij ik met pessoa bit.
Dit is omdat Elmira een erg heette haflinger word als je haar aan het werk zet of nieuwe dingen gaat doen.
In de bak ziet Elmira soms spoken en kabouters waardoor ze er ineens in volle galop er vandoor schiet.
Ook hierdoor rijden we met pessoa, dat ik haar net iets makkelijker kan houden.
Vanaf vanmiddag wil ik op gras en buitenritten gaan proberen om met een gewoon bit te rijden.

Graag hoor ik opbouwende kritiek, ik weet dat er heel veel punten zijn die we moeten verbeteren.
Evenals:
~mijn houding is niet super.
~mijn voeten staan als kapstokken. ( dit komt ook door mij slechte knie. ik kan deze niet naar binnen draaien)
~teugels

Alvast sorry voor de vele fotos ( ik ben foto fan) :j *\o/*

Eerst maar even 3 foto's van de training van gisten.
Ik volg lessen op het gras, omdat ik dan iets zekerder ben als in de bak.
En we zo vast goed oefenen voor de wedstrijden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van de strandrit afgelopen jaar

Afbeelding

Afbeelding

Even poseren voor de lens :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op commando even stijgeren :')

Afbeelding

Springen!!

Afbeelding

Afbeelding

Knappe pony

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het lezen!!
Een reactie en kritiek is altijd welkom!
Hou het wel graag vriendelijk! :)

Ik weet we zijn nog lang niet super. En nog lang niet alles gaat perfect.
Maar ik rijdt Elmira ook niet super vaak doordat ik een jong paardje heb.
Daarom hebben we op het moment ook een bijrijder :)

little_birdy

Re: Knappe haflinger door dik en dun <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:13

Lieve meid ga alsjeblieft les nemen. Je rijd de pony alleen maar sterker op deze manier :)

ErikaRensy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 13:31

little_birdy schreef:
Lieve meid ga alsjeblieft les nemen. Je rijd de pony alleen maar sterker op deze manier :)

Ik volg al lessen maar doordat ik zelf al meerdere keren aan me knie ben geopereerd gaat dit niet vaker als 2 x in de week. Verder reageert ze op een gewoon bit goed als ze eenmaal de strijd met je heeft gehad van werken of niet.

Ze pakt het werk aan het gewone bit goed op alleen is het feit dat ze in de bak ( ook tijdens prive les en bij andere ruiters) ze er ineens vandoor schiet.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:37

Dan ga je daar aan werken. Je hebt de pessoa dusdanig strak staan dat ze straks loei sterk is . En dan kun je er helemaal niks meer mee.
Je trekt continu aan het bit . Met de hefboom die erop zit en de kracht die jij uitoefenend zou ik ook gaan rennen.

ErikaRensy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 13:40

little_birdy schreef:
Dan ga je daar aan werken. Je hebt de pessoa dusdanig strak staan dat ze straks loei sterk is . En dan kun je er helemaal niks meer mee.
Je trekt continu aan het bit . Met de hefboom die erop zit en de kracht die jij uitoefenend zou ik ook gaan rennen.

Iniedergeval bedankt voor je tips.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:07

ErikaRensy schreef:
Verder reageert ze op een gewoon bit goed als ze eenmaal de strijd met je heeft gehad van werken of niet.

Dat zou ik niet zozeer strijd maar opvoeding noemen. Die "strijd" ga je toch maar één keer aan & dan is het gesetteld?

Grijpen naar zo'n bit is voor mij vrijwel altijd een teken van onkunde. Het klinkt alsof je paard vrij weinig geeft om jou als ruiter of wat je wil wanneer je er op zit.

Wellicht toch eens kijken naar andere instructrice die je wel van dit bit af kan helpen.

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:13

Leuk paardje heb je!
Wat heb je aan je knie als ik vragen mag? :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:18

Ik ga met het voorgaande commentaar mee, sorry

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:20

Leuk paard maar haal dat bit er aub uit. Ga met je instricteur aan de slag dat je weer een overstap kan maken op een trensje. Je maakt haar alleen maar sterker! Verder zeg ik niks over je voeten aangezien je hier niks aan kunt doen. Oh en op de grond ligt niks he. Veel succes. Maar probeer hier aan te werken. Je zal er later alleen maar profijt van hebben.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:23

knap paard <3
(ik heb er verder niet genoeg verstand van om er iets over te zeggen)

gezienanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:28

Ik heb gelukkig niet zo veel verstand van bitten :) leuk paard heb je onder je kont!

SilencedSoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:49

Wat een leuke pony!

ErikaRensy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 20:50

Doubtless schreef:
ErikaRensy schreef:
Verder reageert ze op een gewoon bit goed als ze eenmaal de strijd met je heeft gehad van werken of niet.

Dat zou ik niet zozeer strijd maar opvoeding noemen. Die "strijd" ga je toch maar één keer aan & dan is het gesetteld?

Grijpen naar zo'n bit is voor mij vrijwel altijd een teken van onkunde. Het klinkt alsof je paard vrij weinig geeft om jou als ruiter of wat je wil wanneer je er op zit.

Wellicht toch eens kijken naar andere instructrice die je wel van dit bit af kan helpen.

Dank u wel voor je reactie. Ik heb vanmiddag mijn eerste les gehad met gewone watertrens. het ging naar mijn zin erg goed. (wel op gras, want in de bak durf ik nog niet.)

Ik ga er dus zoals u en de rest zeg kei hard werken om met gewoon bit te rijden.

ErikaRensy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 20:54

Cas123 schreef:
Leuk paard maar haal dat bit er aub uit. Ga met je instricteur aan de slag dat je weer een overstap kan maken op een trensje. Je maakt haar alleen maar sterker! Verder zeg ik niks over je voeten aangezien je hier niks aan kunt doen. Oh en op de grond ligt niks he. Veel succes. Maar probeer hier aan te werken. Je zal er later alleen maar profijt van hebben.

Cas123 schreef:

Dankjewel ! Kijk idd beetje veel na beneden en dat bit is idd niet goed. Heb vandaag me eerste les gehad met watertrens . En dat ging naar mijn zin erg goed. Nog wel op t gras waby in de bak durf ik nog niet. Bedankt voor u commentaar .

ErikaRensy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 20:57

Iejoor schreef:
Leuk paardje heb je!
Wat heb je aan je knie als ik vragen mag? :)

Ik heb mijn kruisbanden / meniscus gescheurd gehaD. Bij het skieen. Hierna heb ik de revalidatie met me eigenwijze kop niet mega serieus genomen. En daardoor is er littekenweefsel gekomen. In dusdanige vorm dat ik me knie niet volledig kon strekken en buigen. Inmiddels ben ik afgelopen december geopereerd. Maar helaas gaat het nu nog niet goed. Mijn banden worden constant overstrekt en k hou veel pijn hierdoor staat er weer een operatie te wachten...

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:06

Leuke pony zeg! Mooie kleur heeft ie :)

Goed dat je aan het overstappen bent op een ander bit, stoer dat je dat doet terwijl je t spannend vindt!! Is inderdaad het beste voor je paard. Hoe komt het dat ze in de bak zo'n 'strijd' geeft en op het gras minder? Kan het iets fysieks zijn dat zorgt dat ie op zand minder lekker loopt dan op gras?

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:08

Leg er een ander bit in, rij met wat minder druk op dat bit(vertrouw je paard wat meer, ga steeds terug naar geen extra druk op de teugels ipv langzaam verder in die teugel te kruipen). Haal dan ook dat stomme riempje weg dat de mond letterlijk dichtsnoert(sorry, haat dat riempje, die is er alleen om te verbloemen dat je paard niet ok is met het bit, verder onnodig en alleen maar vervelend voor een paard) en je bent een heel eind op weg.
Verder vooral wat minder naar die schattige oren kijken als je rijdt, erg verleidelijk om naar te kijken, maar ze blijven echt wel zitten van zichzelf. Kijk waar je rijdt en niet naar je paard(/grond). Je zal zien dat dingen beter gaan als je een zachte focus hebt op waar je heen wil ipv op je paard.

Ondanks deze puntjes, wat een leuke pony heb je zeg!!!! Het is duidelijk dat jullie gek op elkaar zijn en een goede relatie hebben om op verder te bouwen.
Je bent vrolijk, je durft veel, zelfs kritiek vragen hier, jij komt er wel(bent er al bijna)!

Maak je niet te druk om je voeten, dat je tenen wat uitsteken maakt helemaal niets uit. Bij wedstrijden zullen ze er misschien op letten, maar je paard boeit het niets zolang het verder wel allemaal goed is. Beter dat je tenen wat uitsteken dan dat je spanning zet op je benen zet om maar die voet geforceerd op zijn plaats te krijgen.

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:17

Compliment voor jou TS, hoe je het commentaar opvangt en het probeert te verbeteren!

En wat een onwijs leuke pony! Jullie komen er wel met wat oefening!