nova in der nieuwe setje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

nova in der nieuwe setje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 19:36

Ik heb veel gedaan met alle tips.
we zijn nu continu aan het schakelen en mevrouw wil graaaag werken.
Ze gooit nu der benen bijna in der neus soms haha. Ze komt ook meer van de voorhand af. Ze mist gewoon nog wat kracht maar dat komt vanzelf goed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oké ik ben niet trots op mijn houding maar dit is dus een nova die gaat strekken gewoon niet uit te zitten !
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben zooo trots :D

Reactie is natuurlijk altijd leuk leuk leuk !!!

Eloya

Re: nova in der nieuwe setje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:37

Wat een mooierd :) jullie zijn ook een leuke combi samen

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:38

Ik wil niet negatief zijn, maar jij zegt dat ze meer van de voorhand afkomt. Dan vraag ik me af bij welke foto zie je dat? ( behalve de galop )
Laatst bijgewerkt door Cinnepin op 15-03-15 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:39

Leuk setje! Alleen het lijkt of je net iets te groot bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:44

Wat me opvalt is dat je op vrijwel alle foto's linksom je pony over de rechterschouder weg loopt. Jij brengt dan ook je binnenhand terug en je buitenhand nar voren, probeer haar daar recht te maken door je buitenbeen te begrenzen en je buitenteugel van de hals te doen. Met de binnenteugel blijf je enkel sturen, meer niet.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:46

Iets te groot? Ik vind je persoonlijk echt veel te lang :+ Te zwaar ben je niet, maar houd er rekening mee dat je paard en jijzelf veel harder moeten werken aan de balans dan een paard dat bij jouw lengte past.

Ik zie op een stuk of 5 foto's een paard lopen met een open mond. Ben jij zo hard in je hand of trekt je paard?

Ik denk ook dat je paard over tempo loopt. Heb je een filmpje? Dier knalt op de voorhand en de benen lijken alle kanten op te vliegen. Ik zou denken dat je tempo wat omlaag moet en je moet focussen op actief aan het been zonder rennerig te worden.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:48

Leuk setje, vind je alleen ook te lang voor deze pony ;)

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:50

Leuke fotoreeks, rijtechtnisch kan ik weinig tips geven daar ben ik te onervaren voor. Maar ik zie dat je knieën voor het zweetblad soms piepen. Dit is tegen mij in de vorige les ook gezegd en nu opgelost. Ik zat te ver voorin het zadel. Misschien een tipje om naar te kijken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:51

Ik vind haar echt niet te groot hoor wel wat lang maar zie haar niet zo snel een belemmering zijn aangezien ze dun is.
Als zij al te groot is, zijn er andere bokkers nog meer te groot voor hun paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:54

Dit past prima!
Voor het 'perfecte' plaatje wel iets lang, maar de pony is zo stevig dat die echt geen last heeft van TS. :)
En waarom zou je voor perfect gaan als je ook voor plezier kunt gaan. :j

Ik vind het echt een leuke pony! <3

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:56

Doubtless schreef:
Iets te groot? Ik vind je persoonlijk echt veel te lang :+ Te zwaar ben je niet, maar houd er rekening mee dat je paard en jijzelf veel harder moeten werken aan de balans dan een paard dat bij jouw lengte past.

Ik zie op een stuk of 5 foto's een paard lopen met een open mond. Ben jij zo hard in je hand of trekt je paard?

Ik denk ook dat je paard over tempo loopt. Heb je een filmpje? Dier knalt op de voorhand en de benen lijken alle kanten op te vliegen. Ik zou denken dat je tempo wat omlaag moet en je moet focussen op actief aan het been zonder rennerig te worden.

Dat bedoel ik :P

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 20:11

Tnx jolien ga ik mee bezig. Pony loopt zelfs met open mond als ze losse teugel heeft. Ze kauwt heel erg op het bit. Te groot reacties ga ik niet eens op in . Ik weet wel beter

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:13

Jammer dat je zo beknopt reageert. Mijn reactie bevatte meer dan dat ik je te lang vind. Maar wellicht antwoord je later nog op de rest :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 20:14

Doubtless schreef:

Ik rij zo heel af en toe wat naar voren. Maar Let er zeker op dat ze niet te hard gaat . Foto's zijn vooral gemaakt als ik ze net wat harder liet lopen. Mond heeft ze vaak open ze kauwt heel erg . Ik hen echt een heel licht contact. Ze gaat gewoon stilstaan als je teveel druk hebt

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:14

wil je mijn vraag ook nog beantwoorden?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 20:15

Cinnepin schreef:
Ik wil niet negatief zijn, maar jij zegt dat ze meer van de voorhand afkomt. Dan vraag ik me af bij welke foto zie je dat? ( behalve de galop )

Ze loopt overal minder op de voorhand als voorheen. Ze is trouwens wel overbouwd :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:16

Ok, want ik zie nog steeds een paard dat erg op de voorhand valt :)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:35

Leuke pony, gaat steeds beter volgens mij. Jij zegt dat je licht contact hebt maar op de meeste foto's zie ik (of het lijkt) alsof ze wat hangt op het bit. Daarbij wordt ze ook wat scheef/kantelt.

Ik denk dat je je houding nog een stuk kan verbeteren, minder voorover. Dan valt ze waarschijnlijk ook minder op de voorhand en is het wat makkelijker werken voor haar. Wel vraag ik mij af of dit gaat lukken met dit zadel. Het zadel lijkt wat te dik opgevuld van achter en lijkt richting de schoft te zakken. Daardoor komt er dus nog meer druk op de voorhand. Ik denk zelf ook dat jij net iets te groot/te lang bent voor dit zadel.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 20:45

Ja nog klopt . Is een bekend probleem bij mij. Ik heb ellende lange benen :( bijna ieder dressuurzadel is te krap voor mijn benen. Ik kom over de wrong heen. Het kantelen klopt ook. Ze gaat over als het goed is 1 week naar de tandarts. Dat zou eigenlijk al eerder gebeuren maar hij heeft een ongeluk gehad waardoor hij 2 weken niet bij paarden in de buurt mocht komen ! Ik ga met de tijd als ik genoeg gespaard heb weer een spring zadel aanschaffen daar kan ik tenminste mijn benen in kwijt :). Voor nu moet het maar even zo. Zadel is een 17 inch met diepe zit. Ik kan mijn dikke reet er in kwijt alleen die verrekte benen niet!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 20:49

Klopt cin ze moet veeeel meer gaan dragen nog heb je helemaal gelijk in. Dit kost gewoon tijd . Zou niet goed zijn als ze binnen 1 maand al de juiste spieren opgebouwd zou hebben :p . Ben ze nu ook veel aan het schakelen . Terug weer vooruit en terug. Merk echt net iedere keer rijden dat ze vordering boekt.ze liep gisteren nog met rijden continu over de schouder weg vandaag stuk minder. Wat het hangen betreft dit ze echt niet . Het lijkt misschien doordat ze op de voorhand komt maar ze heeft zo'n zacht bekkie. Ik rijd eigenlijk met zo'n lichte hand dat er eerder geen verbinding is dan wel

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:50

little_birdy schreef:
Klopt cin ze moet veeeel meer gaan dragen nog heb je helemaal gelijk in. Dit kost gewoon tijd . Zou niet goed zijn als ze binnen 1 maand al de juiste spieren opgebouwd zou hebben :p . Ben ze nu ook veel aan het schakelen . Terug weer vooruit en terug. Merk echt net iedere keer rijden dat ze vordering boekt.ze liep gisteren nog met rijden continu over de schouder weg vandaag stuk minder. Wat het hangen betreft dit ze echt niet . Het lijkt misschien doordat ze op de voorhand komt maar ze heeft zo'n zacht bekkie. Ik rijd eigenlijk met zo'n lichte hand dat er eerder geen verbinding is dan wel

Ok! dat is al super!
En natuurlijk kost het tijd, je moet er ook zeker de tijd voor nemen hoor :)

asdfjkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:55

Niet zo voorover zitten, verder gaan jullie vooruit als ik mag geloven wat je zegt :) ! Veel plezier saampjes :o

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 20:59

ariannexrich schreef:
Doubtless schreef:

Dat bedoel ik :P

Voor jou even een vraagje . Kun je alsjeblieft uit mijn topics wegblijven. Je voegt nooit iets nuttigs toe en reageert altijd alleen om te zeuren en met commentaar. Ik ben niet te groot voor deze pony en daar zijn meerdere mensen het over eens met mij. Hier laat ik het bij. Ik wil je vriendelijk vragen je verder niet meer met mijn topics te bemoeien dankjewel.

Verbeter de wereld begin bij jezelf. Ik heb in je profiel gekeken en je stapt zelf ook op Veel te kleine pony's. Niet als aanval bedoeld maar als je zulk nutteloos commentaar op mij levert zorg dan dat je zelf ook alles op een rijtje hebt :-)

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:05

Ziet er al beter uit :) goed op weg

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 21:31

Tnx voor jullie leuke reactie :) ze heeft gewoon tijd nodig om nu de juiste bespiering op te bouwen