Vol enthousiasme begonnen met rijden en aan de hand met elkaar bezig te zijn. Time is vrij sensibel, en poetsen en opzadelen blijft iets spannends, waardoor ze ook heel heftig kan reageren als het te snel gaat.
helaas vond ze de stal zo fijn en lekker schoon dat ze direct de eerste week vast heeft gelegen, en net niet helemaal fijn door het lijf liep, Vorige week is de osteopaat geweest en nu kunnen we dan eindelijk lekker aan de slag.spiertjes kweken op dat mooie gevlekte lijf van haar, ze is ondanks dat ze 5 is erg guppie om te zien, maar eigenlijk heeft ze ook nog niet veel meer gedaan dan een 3 jarige.
Er is veel werk aan de winkel, vanaf volgende week heb ik iedere week extra priveles.
Time duikt het liefst achter de teugel met de neus naar de borst, dus ben erg bezig haar naar de hand toe te rijden, wat soms best lastig is omdat ze best heet is, toch ben ik van mening dat eerst de motor goed moet werken in combinatie met mijn been en zit. Mijn hand wil ik graag in een stille verbinding hebben met het liefst lichte druk, maar ook dat ze mijn hand mag en kan vertrouwen.
Mijn doel is om uiteindelijk een mooie stille aanleuning van achter uit gereden te hebben met het neusje mooi voor de neuslijn, maar ik ben geen anky dus het zal wel wat langer duren:)
Dat dat nog een paar weken of maanden duurt voor er echt fijn resultaat is vind ik niet erg, ik heb geen haast met haar, en mijn eigen prestatiedrang is er niet meer zo, ik wil graag lang van haar genieten, en dan is recht voorwaarts punt 1:).
Verder hebben we nog heel veel werk met elkaar te verzetten buiten het rijden om, zodat ze ook in de omgang wat makkelijker gaat worden en minder explosief, maar heb vertrouwen in de toekomst.
Dank je wel CK88 voor de plaatjes, oh ja ik heb echt wel 2 kanten op gereden:P
en mijn hoofd... tja, zegt genoeg toch..

iets een opwaartse ophouding om contact te krijgen..vind dat nog erg wennen

lekker doorrijden af en toe eens de andere kant, bandages nog wat smeriger...daar zijn we weer:)

lekker even lange teugel gestapt

galop:
ik moet echt op mijn kont leren zitten..zal het wel nooit leren..

water blijft spannend

genieten!!!

klaar, ik rijd voor mezelf 20 minuutjes 3/4 x per week waarvan 1 of 2 x les a 30 minuten.