Mijn vader is sinds vorig jaar chauffeur bij Roparunteam 345 Samen Sterk. De Roparun is een estafetteloop van meer dan 500 kilometer van Parijs en Hamburg naar Rotterdam waarbij mensen, in teamverband, een sportieve prestatie leveren om op die manier geld op te halen voor mensen met kanker. Elk team brengt een bepaald bedrag mee voor het goede doel door acties te verzinnen.
Mijn actie begon met een rondje rijden van 26 km en me daarvoor laten sponsoren. Dat was het idee. Al snel kwam Liesbethje van bokt: ik rijd met je mee! Halen we 2x zoveel op.
Na nog meer vragen om mee te rijden hebben we het roer omgegooid, een andere route gezocht en de rit open gegooid. Na 5 dagen hadden we 75 inschrijvingen op 1 startpunt en hebben we de inschrijving gesloten

We hebben nog 2 startpunten en elk startpunt is een pauzeplaats voor mensen die van een ander punt starten. Vanaf startpunt 2 start ook nog een colonne van de Menners Hoeksche Waard en van sartpunt 3 (pensionstal de Cavalier) nog een kleine groep pensionklanten van die stal.
De route gaat door een schitterend natuurgebied, wat deels is afgesloten voor publiek. Dit maakt het eigenlijk een unieke rit. Op 21 maart gaat dit plaatsvinden. Echt onwijs gaaf!
(uiteraard zijn alle officiële zaken geregeld. Toestemming, vergunning, veel vrijwilligers, enz.)
Voor de lange versie verwijs ik jullie naar dit topic: [EV] 21 maart 2015 Sponsorrit tbv Roparunteam "Samen Sterk"
Op 15 februari hebben wij (Liesbethje en ik en een lid van de Menners HW die ons enorm heeft geholpen) de rit voorgereden. Verity van Bokt was mee als fotograaf en heeft een paar prachtige plaatjes geschoten! We hadden heerlijk weer, enorm blije paarden en een schitterende omgeving. Wat wil een mens nog meer? Dus dit hebben we ook maar meteen voor 21 maart besteld

We zijn de route vanaf de Cavalier gestart. Wat betekende dat ik er onder de man heen kon met Jim.
Daardoor hebben we wel 6 km extra gereden

Het grootste startpunt is bij het Trekkerstation in Numansdorp. Hier hebben we uiteraard even geposeerd

Wat heel leuk was, was dat onze haflingers enorm aan elkaar gewaagd waren. Ze liepen echt gelijk op. Staros (rechts) wat relaxter en stabieler. En Jim (links) huppelde lekker mee. En toch liepen ze gelijk op. Mooi om te zien

Hier Jim rechts en Staar links

Het schitterende uitzicht vanaf de kar.

Staros

Jim

Het was erg gezellig

We hebben nog een prachtige kudde damherten gezien, helaas niet op de foto.
En een kudde schapen. Volgens mij hadden ze nog nooit een paard gezien