Afgelopen vrijdag en zaterdag vond weer de jaarlijkse centrale hengstenkeuring plaats van het NWPCS in Ermelo en ik was daar (natuurlijk) weer aanwezig.
Dit jaar voor mij als officiële fotograaf wat ik zelf ook wel een beetje spannend vond

Hier enkele van de eyecatchers en kampioenen.
1. Kampioen NWR: Willem, inmiddles 4 jarige hengst. Hij is in 2014 aangewezen voor het verrichtingsonderzoek. Tijdens de CHK in 2014 was hij de hengst met de beste draf.

2. Kampioen WPBR: Turfhorst Nightlife, knappe 3 jarige hengst voorgesteld door stoeterij Turfhorst.

3. Kampioen C: Glebedale Razamataz, Razamataz is vorig jaar op 3 jarige leeftijd ingeschreven als stamboekhengst. Deze hengst, in eigendom van Henri Leeuwenhaag, werd voorgesteld door Davy Wormgoor. Ilse van der Plaat mocht zichzelf ook nog bewijzen met deze hengst, zoals ze hem door de baan liet zweven.

4. Kampioen B: Alexandro H. Prachtige 3-jarige B hengst, die dit jaar is ingeschreven als stamboekhengst bij het NWPCS.

5. Kampioen A: Spoorzicht's Hilfiger. Deze in 2009 geboren hengst heeft zichzelf weer eens bewezen. Een ware kampioen aldus de juryvoorzitter. In eigendom van de familie Sloof, werd de hengst gepresenteerd door John Lambers.

6. Tja.. Als je dan dagkampioen bent geworden mag je best nog een foto plaatsen

7. Een mooie presentatie van deze 9 jaar oude WPBR hengst: Good Looking. Bereden door Stefanie Friess. Deze mooie presentatie werd beloond met een 1e plaats.

8. Helaas voor ons de enige Cob hengst op de keuring, maar wel een hele mooie! Brynithon Red-Flyer, in eigendom van Davy Wormgoor, bereden door Sandra Jansen.

9. Deze hengst was van mening dat hij op 2 benen er net zo mooi uit zag als op 4.
Crumpwell Blue Print is in eigendom van Harold en Yvette Zoet, stal Ysselvliedt.

10. Soms is het zo bekeken, maar een andere keer is het flink zweten.
Het jurycorps heeft er een moeilijke taak aan.

11. Shamrocklake The Cool Cardinal met handler Davy Wormgoor in afwachting van hun goedkeuring.

12. Welsh C-hengst Glebedale Razamataz met eigenaar Henri Leeuwenhaag en handler Ilse van der Plaat.

13. Spoorzichts Hilfiger met zijn trouwe fanclub. De kinderen van de gebroeders Sloof!

Voor meer foto's: http://www.vivianhesen.nl
Voor filmpjes: http://www.welsh.nl