Om haar achterhand te trainen ben ik elke dag heuvels op gaan lopen. 10 keer per dag een dijk op en af.
Als advies kreeg ik om Promise voor de kar te zetten en morgen ga ik dan ook een kar ophalen, ruim 1,5 uur rijden, maar we hebben het er voor over!
Een ander advies was cavaletti en veel rechte lijnen lopen.
Aangezien mijn conditie op de grond echt 0,0% is, heb ik de afgelopen week alleen met Promise gestapt en zo'n 4 lange zijdes per dag gedraafd, langer hield ik niet vol, erg he?!
Nu komt dus waarom ik dit topic open.
Promise heeft al een hele tijd geprotesteerd tijdens het rijden, waarvan ik nooit de oorzaak wist. Ik heb misschien wel 50 zadels op haar rug gehad, maar niets lag goed, dan achter te lang, toen achter goed maar voor te krap, enzovoort.
Nu heb ik een boomloos zadel gekocht, omdat bij een leenzadel bleek dat ze daar wel op liep. Ik heb voor dat zadel een Grandeur half-pad besteld, maar deze komt pas over 2 weken binnen.
Promise moet toch echt beweging krijgen, want haar energie loopt steeds meer op. Nu ben ik gisteren bij Divoza geweest en heb ik een halve pad gekocht met bont, echt een super dikke.
Ik dacht bij mezelf; als dit niet genoeg schokken dempt en ruggengraatvrijheid geeft weet ik het ook niet meer.
Dus ik vandaag voor het eerst sinds 2 weken weer het zadel op d'r rug gelegd met de pad eronder. Hij was lang genoeg, waar ik al helemaal happy mee was omdat mijn Barefoot London best lang is in vergelijking met Engelse zadels.
Ik liep voor het eerst dit jaar weer in de buitenbak en wonder boven alle wonderen: Promise wilde uit zichzelf aandraven. Na, serieus, maanden van protest en 'handen-in-het-haar-momenten' wilde uit zichzelf aandraven.
Het is lang geleden dat ik lachend op mijn paard gezeten heb, maar wat was ik blij en trots dat ze eindelijk wilde lopen.
ik rijd rustig aan en voornamelijk rechte lijnen met toestemming van de DA