Diëgo is back !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Memere

Diëgo is back !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 18:52

Di was verkocht maar wegens omstandigheden is hij terug en heeft zijn vorige eigenaresse een nieuw paard.
Eergisteren kreeg ik een smsje dat Di wegmoest en vandaag hem gaan ophalen.
Wie hier meer over weet gelieve dit via pb te doen ivm respect(en het privé is) en niet netjes is tegenover de vorige eigenaresse.

Het was niet de bedoeling dat hij kwam maar ik wil absoluut niet dat hij de handel in terecht komt door zijn medisch verleden en zijn levenslange (dure)dieet..dat zou ik me nooit kunnen vergeven!

begin maart word ik geopereerd en eind maart/begin april ook, met een revalidatie van minstens 1 jaar.
Ga een jaar tot 1,5 jaar niets kunnen doen en ga opnieuw moeten leren stappen/tillen/lopen/bukken enzo dus ben hem nu aan het heropvoeden in de hand(is nodig!) en dan de wei oplaten en zo en dan eens laten longeren door mijn verzorgster.
Rijden ga ik niet meer kunnen doen dus wie weet later voor de koets!

Ben echt blij dat hij terug is.. weer mijn beste vriend terug waarbij de band zo groot is dat het niet te beschrijven valt !!

Diëgo is inmiddels ruin, word in april 4 jaar,malabsorptiesyndroom(neemt geen zetmeel en suikers op) en is 1m63(en nog groeiende)
Zoals jullie zien is hij al goed gekomen, hij had enkel tijd nodig om aan te komen.

Was wel even afwachten hoe hij ging reageren op de rest omdat hij al sinds de verkoop niet meer in aanraking is geweest met een ander paard..maar hij was braaf.

Helemaal bezweet van op de camion te staan
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hou het beleefd en niets naar boven te halen uit het verleden aub.
Laatst bijgewerkt door Memere op 07-02-15 19:12, in het totaal 2 keer bewerkt

m0niekkkie

Re: Diëgo is back !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:57

Ah dat had ik niet aan zien komen, wel leuk om weer eens wat van hem te zien :)
Ga je opnieuw een plekje voor hem zoeken of blijft hij voortaan bij jou?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 18:58

Nee hij blijft hier, is oneerlijk tegenover hem en zou het mezelf niet vergeven als er iemand denkt dat die extra(dure)kost niet hoeft van eten.

Ben in ieder geval dolgelukkig dat hij weer van mij is!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:07

Jeetje je herkend hem niet meer terug! Wat ziet hij er waanzinnig goed uit!
Jammer maar toch ook fijn dat hij terug is!

Voor jou sterkte, heftige operaties zeg!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 19:09

Ja ziet er véél beter uit en dat gewoon met tijd,
gaat natuurlijk minder snel omdat zijn voeding niet veel waarde bevat.

Het is dubbel maar hopelijk past het nieuw paard beter bij haar, ik ben in ieder geval blij dat hij terug is.

Bedankt !

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:00

Fijn dat hij terug is! Komt helemaal goed met hem <3

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 20:03

Ja hé, wie weet gaat hij wel nog op logé bij je samen met Daan als ik aan het revalideren ben :+

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:08

Wat leuk dat hij weer terug is. Al heeft het misschien een wat mindere reden. Maar ik zou het ook niet kunnen, om hem gewoon te laten verkopen aan een totale vreemde en dan niet wetende hoe het zou gaan.
Hij ziet er ook goed uit.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 20:14

Ja is super dat hij terug is ondanks de reden ervan, maar de reden waarom hij terug moest is hier nog niet ter sprake gekomen eigenlijk..hoe raar is dat.

Zou het zeker niet aankunnen, liever hier zijn leven slijten dan opnieuw een nieuw baasje te moeten zien/krijgen !

Hij ziet er veel beter uit en dat gewoon met een beetje tijd,want zijn eten beval heel erg weinig waardes wat het moeilijker maakt.

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:25

Hij ziet er echt goed uit. Wat was de precieze reden dat hij weer terug moest?

snap dat je hem terug hebt genomen, ik zou ook zeker in zo'n situatie hetzelfde doen. misschien kun je een verzorger zoeken die regelmatig met hem bezig gaat als jij uit de running bent?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:29

Wat ziet hij er goed uit!Wat goed dat je hem terug hebt genomen!(ik ga mij eens verdiepen in wat malabsorptiesydroom is....lijkt mij dat als hij helemaal geen suikers kan opnemen hij allang dood was geweest...suikers zitten namelijk ook in hooi en gras)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:37

Ik verzorgen als ze revalideert *\o/*
Samen met daantje naar Nederland *\o/*

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 13:13

Hij ziet er zeer goed uit,hij mag naar mijn mening nog meer vetjes bijkrijgen maar dat zal zeker en vast goed komen tegen de zomer!
Hij neemt nog suikers en zetmeel op hoor maar in zeer kleine hoeveelheid,de rest vloeit over naar naar de dikke darm waar ze gefermenteerd worden omdat ze niet geabsorbeerd kunnen worden in de dunne darm.
Er is heel weinig erover te vinden op het internet,denk persoonlijk dat het niet vaak voorkomt als heeft er mij ooit eens iemand aangesproken of facebook waarbij haar paard hetzelfde had.

Haha Nathalie misschien komt hij wel samen met Daan op logé. :+

Reden dat hij terug is is privé,mocht je er iets over weten dan moet je maar een Pb sturen ivm respect tegenover vorige eigenaresse..maar ga dan ook niet alles tot in de details zeggen. :)
Heb een verzorgster voor de paarden die ze allemaal wel eens ga kammen/longeren/wandelen aan de hand of mennen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:51

Oh...dan bedoel je ''overload''...dat ken ik wel.Nou ja,maakt niet uit,hij ziet er prima uit!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 14:02

Inderdaad 'overload' , hij ziet er zeer goed uit maar kan nog beter.
Heb gisteren een mail gestuurd naar het kliniek voor zijn voedingsschema aan te passen omdat dit moest wanneer hij goed op gewicht zat.

Er is in ieder geval enorm veel werk aan in omgang want hij heeft alles behalve respect voor je persoonlijke ruimte terwijl hij vroeger niets anders had dan respect. :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 14:09

Kun je op hem rijden nu?De vorige eigenaar reed er toch op?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 14:17

Ze reed er inderdaad op maar laten we zacht uitdrukken dat hij wat verpest is.
Ik ga er niet op rijden, is ook niet mogelijk met mijn komende rugoperatie en erna zal ik ook niet rijden..
te groot risico met 2 staven over heel mijn rug, hij zal dan waarschijnlijk beleerd worden voor de koets.
Dus tot ik volledig gerevalideerd zal zijn zal hij zo'n 5,5 jaar zijn , intussen gewoon longeren met hulpteugel zodat hij weer druk accepteert. :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 14:20

Oja,dat was ik even kwijt...je rugoperatie!Niet er op dus!Veel te groot risico.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 14:58

ja en elleboogoperatie :+

Maar wil er niet op,heb er geen behoefte aan..geen behoefte om te rijden, alleen maar mennen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 08:53

Hij ziet er goed uit zeg! Fijn dat je hem terug kon nemen. Maar waarom, als ik vragen mag, heb je hem uberhaupt verkocht toen?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 10:52

Heb het zelf aangeboden toen ze de problemen uitlegde,maar ben blij dat hij terug is.
Ik verkocht hem omdat ik niet meer zou kunnen rijden door mijn rugoparatie,maarja ik krijg het niet over mijn hart dat hij de handel in terecht zou komen met zijn problemen..ik zou me altijd schuldig blijven voelen.

Dus gewoon teruggekocht en de wei oplaten tot ik volledig revalideert en dan laten beleren in de koets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 10:56

Hij ziet er goed uit zeg, hij is heel goed opgeknapt.

Wat ik wel een beetje banketstaaf vind is dat je in je OP zegt "Wie hier meer over weet gelieve dit via pb te doen ivm respect(en het privé is) en niet netjes is tegenover de vorige eigenaresse."

Maar vervolgens wel roept dat hij weer opnieuw opgevoed moet worden en op z'n zachtst gezegd verpest is door z'n vorige eigenaresse. Ik hoop dat ie nu inderdaad op z'n plekje mag blijven.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 11:13

Hij mag hier voor altijd blijven,wil niet dat er weer hetzelfde gebeurd als nu..heb er nu mijn handen vol aan
Voor alles weer als vroeger te krijgen.
Ze weet dit zelf ook en heeft haar fouten ook toegegeven maar meer zeg ik ook dan ook niet,ga helemaal niet tot de details gaan.

In ieder geval is hij blij om zijn vriendjes weer te hebben!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 11:38

Zag je topictitel en dacht.. Ojee, dat kan er maar 1 zijn!
Fijn dat je hem terug hebt genomen om te voorkomen dat ie doorverkocht werd.

Als ik het zo lees is er inderdaad het een en ander mis gegaan bij degene die hem gekocht heeft: Geen contact met anderen paarden, er is iets flink misgegaan met rijden (toch te jong en niet klaar voor?). maar jeetje.. Ze heeft hem wel goed op de rit gekregen, want op de foto lijkt ie mooi op gewicht en... Hij is eindelijk ruin!

Heeft hem denk erg veel goed gedaan.

Succes met je operatie en fijn dat ie nu lekker uit kan groeien (zowel hoogte als breedt) hihi.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 11:49

Er is inderdaad een en ander misgegaan,hopelijk gebeurt dit niet bij haar nieuwe.
Van het rijden was vooral wegens geen begeleiding waarbij haar fouten dis niet werden gezegd.

Ja hij is goed op gewicht en dat gewo door tijd te geven om aan te komen,zijn voeding is helemaal hetzelfde gebleven qua hoeveelheid als vroeger.
Nu wachten op mail van kliniek voor nieuw schema,zodat de hoeveelheden meer worden voor meer effect.. Moest gebeuren eenmaal hij op gewicht was.

Ben echt blij dat hij terug is,een paard als hem moet en mag heen meerdere baasjes krijgen in korte tijd,gewoon door zijn karakter al..het is een paard met een grote aanwijzing,hij kiest echt uit wie hij wel/niet wil hebben.
Ik hoop dat hij de meter 65/67 nog zou halen maar gok dat dat geen probleem zal zijn met zijn kont die nog hoger staat.:+