6 jaar geleden kreeg mijn Welsh a merrie pepper een veulentje die ik priscilla genoemd heb.
ze is als veulen verkocht aan _tien_ hier op bokt waarbij ze omgedoopt is tot pippi vanwege haar oranje manen en staart.
daar heeft ze gewoond tot afgelopen augustus,toen is ze terug naar mij gekomen.
nu is mijn band met pippi nog niet zo heel best...pippi komt namelijk met een handleiding ''hoe ga je met het pippi monster om incl. tips en trics''
soms botst dat wel eens.
''nee pippi,we kunnen niet die kant op want daar ligt een waterplas en modder''
''geeft niet baas,ik loop wel over jou heen dan blijven mijn voetjes droog en schoon''

maar pepper was als jongere merrie precies zo en als we elkaar eenmaal beter kennen gaat ze door het vuur.
en dat deed ze gisteren

pepper is namelijk drachtig dus pippi krijgt een broertje of zusje.
maar pepper is deze dracht echt bijzonder chagrijnig,echt heeeeeel erg chagrijnig!
bijna duivels te noemen naar andere pony,s

pepper begint zonder reden naar een andere merrie te rennen om ze vervolgens helemaal verrot te schoppen,en aangezien pepper de baas van de kudde is durven ze niks terug te doen.
gisteren stond pepper op een eindje van pippi af te kijken en ik stond bij pippi.
ik zag bij pippi een plekje op haar been wat ik even wilde bekijken dus zat gehurkt achter haar.
ineens bleek pepper erbij te staan en zomaar uit het niets begon die met beide achterbenen tegelijk op pippi in te schoppen.
ipv weg te rennen en mij omver te lopen bleef ze tussen mij en pepper in staan en incasseerde de klappen gewoon.
ik weet zeker dat als pippi wel aan de kant gerend was,ik de klappen tegen mijn hoofd gehad had.
het gebeurde allemaal in een paar seconden en ik kon zien dat pepper niet wist dat ik er nog zat want ze schrok zelf ook heel erg van de actie en mijn schreeuw.
maar desondanks wel trots op pippi dat ze bleef staan!

pippi

en met mama pepper samen

gelukkig is het goed afgelopen,maar het bewijst maar weer dat je zelfs bij de allerliefste pony uit moet kijken....vooral als ze drachtig zijn en last hebben van hun hormonen.
dit lieve koppie is helemaal niet zo onschuldig als het lijkt..