Iemand tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maikevermeer

Iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 10:06

Hooiiii,
Ik ben Maike en ik ben 15 jaar. Ik heb nu iets langer dan 1,5 jaar een verzorgpony Angelique, een pittige Haflinger van 8 jaartjes. Daarvoor reed ik alleen op manege pony's en sinds ik haar heb is mijn rijstyle en houding heel erg veranderd. Daarom zou ik graag iets van tips hebben om me zelf nog meer te kunnen verbeteren.
Groetjes Maike :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jolien87

Re: Iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 10:14

Van deze 3 foto's kan ik je niet echt tips geven. Het valt me wel op dat het zadel veel te ver naar voren ligt.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 10:15

RT-HAW --> RIJ-ITP

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 11:19

Rij-tips vanaf deze foto's geven is inderdaad lastig ;) Je zit er zelf netjes op!
Heb je de teugels wel tussen pink en ringvinger door?
Het zadel ligt wel te veel naar voren en ook de neusriem zit te hoog zoals op foto 2 te zien is. Daar zit hij ook wel erg dicht langs de ogen...

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 11:34

Leuke haflinger rij je! Op deze foto's is het idd moeilijk om jou te beoordelen. Als de 3e foto een 'aan het werk' moment is, dan vind ik het er niet zo heel fijn uitzien.

Heb je ook les? :)

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:02

Hoofdstel en zadel moet je idd even checken en op de eerste foto lijkt het dat je beugels niet helemaal gelijk zitten maar dat weet ik niet zeker.. wel een leuke haf! veel plezier samen!

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:22

Volgens mij zit de neusriem niet persé te hoog, hij zit gewoon heel erg scheef, haha :) Op foto 1 zie je dat hij rechts veel lager hangt dan links. TS, is er iemand die je begeleid nu met de pony? Misschien eens even een check doen aan al het tuig (gewoon even kijken of het zadel en hoofdstel goed past en hoe het precies met liggen op de haf :) )

Iceloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:35

handig dragen :)

Iceloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:36

handen *

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:45

Je zit er heel netjes op! probeer wel je handen wat meet te dragen en een lichte knik in je ellebogen te houden. :D

maikevermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 16:46

Me handen draag ik misschien is het niet goed te zien maar ik draag me handen laag want dat heb ik geleerd en me pony reageert zo beter. Maar dankjewel!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:49

Ik ben wel benieuwd naar een foto van de rug zonder zadel, heb namelijk het vermoeden dat die een behoorlijk ingezakte rug heeft. Verder mag het zadel inderdaad een stuk naar achteren, dan kun jij ook iets beter zitten.
Rij je ook pas die 1,5 jaar dat je deze pony doet? :) Heb je les? Misschien is het handig om een paar lesjes mee te pikken zodat je een aantal dingen hebt waar je je aandacht op kan vestigen. Het is een leuke haflinger, mooi dekje heb je ook!

maikevermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 18:44

Rubber_Duck schreef:
Ik ben wel benieuwd naar een foto van de rug zonder zadel, heb namelijk het vermoeden dat die een behoorlijk ingezakte rug heeft. Verder mag het zadel inderdaad een stuk naar achteren, dan kun jij ook iets beter zitten.
Rij je ook pas die 1,5 jaar dat je deze pony doet? :) Heb je les? Misschien is het handig om een paar lesjes mee te pikken zodat je een aantal dingen hebt waar je je aandacht op kan vestigen. Het is een leuke haflinger, mooi dekje heb je ook!

Het zadel ligt niet goed maar heb nog geen goede gevonden. Ik ga van het weekend weer 2 zadels testen hopelijk ligt 1 van beide goed. Dat is de reden waarom die zo naar voren ligt wamt hij schuift naar voren omdat hij niet goed ligt. Ik rijd 4 jaar en het gaat super, ze moet zelf nog veel leren en heb ook les. Dankjewel trouwens :)

mirtje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:37

leuke haflinger. hopelijk heb je binnenkort een goed passend zadel. ikzelf zou tot die tijd even lekker zonder zadel gaan hobbelen. want lijkt me voor de pony ook niet fijn als het zadel elke keer naar voren schuift en dan op haar schouders zit.

maikevermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 21:19

miranda_44 schreef:
leuke haflinger. hopelijk heb je binnenkort een goed passend zadel. ikzelf zou tot die tijd even lekker zonder zadel gaan hobbelen. want lijkt me voor de pony ook niet fijn als het zadel elke keer naar voren schuift en dan op haar schouders zit.

Ze heeft zelf geen last, maar hobbel nu inderdaad heerlijk zonder zadel. Ik doe over het algemeen veel hobbelen zonder zadel :)

Iceloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:09

mooi

Iceloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:09

gen tips :o