2014, een jaar vol avontuur!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

2014, een jaar vol avontuur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 21:07

Afbeelding

Zoals gewoonlijk plaats ik dus ook hier mijn topic voor 2014. Dit jaar stond volledig in het teken van avontuur. Langere buitenritten, verder, meerdaags, ... en dat samen met geweldige mensen en paarden :D Hier dus een overzichtje.

Januari
Afbeelding

Vorige winter was behoorlijk nat en slecht. Dit zorgde voor vieze paarden en niet zo heel veel buitenritjes. Verder heeft Tinky een slechte winter gehad (m.a.w. slappe mest, vermageren, lusteloos, ..) waardoor de dierenarts bijna wekelijks op de stoep stond. Gelukkig is ze er wel gewoon helemaal bovenop geraakt! Hier toch een leuk kiekje van onze kleine kudde, op de enige dag dat het vroor!

Februari
Afbeelding
Februari bracht gelukkig enkele zonnigere dagen met zich mee. Tinky was nog altijd niet 100%, maar het kon er wel mee door. Leuke ritjes gemaakt samen en genoten. Twee prachtbeestjes <3

Maart
Afbeelding
Afbeelding
In Maart mijn kleine shettevriendje verlost van zijn dikke wintervacht, dus mocht ik lekker kijken naar zijn geschoren billetjes :D Verder deze maand ons vooral bezig gehouden met lekker grondwerken, knuffelen en genieten van de paardjes.

April
Afbeelding

Het goede weer kwam er weer aan *\o/* Dit staat gelijk aan heerlijke ritjes met een lentezonnetje op je gezicht. Maar dat is zeker niet alles. Op 6 April vond namelijk de 10de editie van de Sokkenwasrit plaats, georganiseerd door het NSvT. Er waren maar liefst 61 Tinkers op het strand! En natuurlijk bokkers ontmoet, waaronder bokker Caily. En wàt hebben we genoten zeg! Echt gaaf!

Meer foto's van de Sokkenwasrit en het hele verhaal? Zie [ITP] Tinky en ik samen op de Sokkenwasrit!

En verder samen nog genoten van het héérlijke weer dus <3

Mei
Afbeelding

En dan kwam Mei.. wàt een maand! :oo Van 1 tot en met 4 Mei heb ik een 4-daagse trektocht samen met ons vast vriendengroepje gedaan naar Zutendaal.. en wat was dat GEWELDIG! Zo hard genoten. Wel helemaal back to basic - we sliepen op een wei in tenten, samen met de paarden, zonder sanitaire voorzieningen of wat dan ook :P We hebben in 4 dagen 110km gereden, prachtige uitzichten gezien en gelachen en gegierd!

Héérlijk uitrazen!
https://www.youtube.com/watch?v=S-G9JY7XPPo

Deze maand ook mogen genieten van de mooiste regenboog die ik ooit gezien heb. En rara wat eronder staat? ;) Echt Iers goud!
Afbeelding

Wil je ook genieten van Boris' gekke sprongen onder de regenboog? Dat kan hier! [ITP] Ik heb Iers goud onder een regenboog gevonden!

Juni
Afbeelding

Juni bracht.. einde van mijn examens dus byebye school en hello vakantie! Dus besloot ik een vriendin te laten komen om de paardjes eens op de foto te zetten :)

Juli
Afbeelding
Heb ik voor het eerst meegedaan aan een demonstratie. Deze vond plaats op het evenement Cavallo II te Gent. Wàt heb ik genoten van deze dag! Mijn lieve kleine Jacky deed het zoo goed! We gaven een demo Horse Agility voor beginners en bitloos mennen/lange lijnen. Ik was zo trots! Meneer had al jàrenlang niet op de trailer gestaan en liep er gewoon zo op <3

En natuurlijk onze hoofdact, ponyvoetbal in het teken van het WK :D
https://www.youtube.com/watch?v=gRN28PD2Eds

Lees hier ons hele demo avontuur [ITP] Jacky's eerste demo!

Ook een geweldig lesje gehad met Tinky.
Afbeelding

Meer kan je hier lezen: [RIJ-ITP] Rijlesje met Tinky, letterlijk na bloed, zweet en tranen!

Augustus
Augustus was weer een enorme highlight in mijn jaar. Het was iets waar ik al lang naar uitkeek; de trek naar TREK 2014 te Dinant. Pràchtige omgeving, superleuke camping, geweldige mensen en gouden paarden!

Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=x3mIo0j1aeA

Jammer genoeg zat er aan deze rit wel een donker kantje.. Dé nachtmerrie van mijn leven.. Door omstandigheden waren we op een pad geraakt dat écht niet toegankelijk voor paarden bleek te zijn. We hadden een plaatselijke wandelaar gevraagd of het kon, zelf stukje verkend, en het leek prima. Tot we naar boven gingen.. Het had gegoten, onweer in de buurt en we waren allemaal verkleumd. Het pad was dus modderig, maar we waren bijna terug op de camping, dus we gingen door. We liepen zo dus naast onze paarden het paadje op.. Tot Boris begon te drummen op een smal stuk. (aan beide kanten was er een steile boswand) Hij gleed uit, zijn achterhoeven schoven over de rand.. Hij verloor zijn evenwicht en klapte achterover. Ik zag zijn massieve lichaam naar beneden tuimelen en voor de rest hoorde ik knakkende takken en stenen die naar beneden rolden in het doodstille bos. Geschokt. Ik durfde niet te kijken. Tot ik hem hoorde hinnikken, kruipend op zijn knieën zo snel mogelijk terug het pad op wou, terug naar Tinky die ik vasthield, helemaal bovenaan het pad. Uiteindelijk hebben we nog zeker een anderhalf uur daar vastgezeten, tot de hulpdiensten ons kwamen helpen om al de paarden naar beneden te krijgen. (Ahum, 10 Franse brandweermannen die niets wisten over paarden..) Boris kwam er uiteindelijk met een schram op zijn been en een paar dagen stijf lopen vanaf. We moesten nog te voet een hele omweg naar huis in het pikkedonker en met bliksemflitsen die het duister deden oplichtten, maar na smeken bij enkele mensen om de 2 oudste naar de camping te brengen om de trailers te halen, zijn we veilig en wel thuis geraakt. (Vanzelfsprekend de DA de dag erna gebelt)

September
Afbeelding
Eindelijk mijn nieuw zadeltje en gewonnen singel ontvangen! Super blij! :D

November
Afbeelding
In November begonnen met Boris te rijden in plaats van met Tinky. Dit omdat Boris nog een beetje te druk is voor mijn moeder. En dit ging heel goed! Samen genieten van de mooie herfstkleuren.

December
Was zeer rustig door examens, vriend die terugkwam in België, feestdagen, ... dus amper gereden helaas! Toch hoop ik komende tijd het rijden terug op te pakken eens ik mijn ander zadel verkocht heb!

Bedankt aan alle mensen die deel uitgemaakt hebben van dit avontuurlijk jaar! :D En bedankt aan jullie voor het lezen :wave:
Laatst bijgewerkt door Agossie op 25-01-15 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Video's in link. Maximaal 15 zichtbare afbeeldingen.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:20

Moor overzicht Kaat en wat heb je toch een stel prachtige paarden.
Die foto van Boris onder de regenboog is echt prachtig :j

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:26

Zutendaal waar is de tijd, zelfs zodanig gemis dat ik over enkele jaren eventueel naar die kanten verhuis :o . Maar is een meer jaren plan hoor nog Oost-A'pen of Limburg hihi. Eerst mijn studie afmaken en wie weet moet ik tegen dan compromis stellen met een 2de ai ai :')

Heerlijk overzichtje Kaat, dit noemen ze nu eens een gevuld jaartje :D . Die nachtmerrie weet ik nog toen je het vertelde in het topic brrr.

Kaatastrof

Re: 2014, een jaar vol avontuur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 23:55

Bedankt! :D

KyaraMyBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 00:04

Mooi overzicht, wat een leuke kudde heb je!

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 03:26

Geniet altijd van je avontuur verhalen over je Jacky en je andere Tinkie..

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 09:33

Super leuk overzicht!

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 09:35

Super leuk overzicht! :))

En wat een heerlijke kudde! <3

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:09

Wat een nachtmerrie om zoiets mee te maken zeg, gelukkig er nog zo vanaf gekomen.
Mooi overzicht van je prachtige paarden

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 12:51

Bedankt! Super leuk dat ik ook op uitgelicht sta! :)
Ook leuk om te lezen dat jullie mijn paarden-verhalen leuk vinden.

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:41

Leuk overzichtje en hele leuke tinkers :D

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:09

leuk om te lezen dat Boris het zo goed doet en super thuis heeft!

mijn zus heeft toen der tijd nog les gehad op Boris toen hij nog in het lessysteem zat op de twolazysevenrach.

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:05

leuke foto's! Waar woon je juist in pajottenland? Ik woon daar ook :-)!

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:56

Wat een leuk overzicht en mooie foto's . En je tinkers die mogen er zijn hoor. <3 <3 <3

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 00:15

zo wauw prachtig! die filmpjes ook tussen door, en jaahaa dinant is super mooi om te rijden ,
en wat moet dat een eng gezicht geweest zijn brr ..

maar prachtig!!!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 00:37

Leuk verslag kaat!mn haren gaan weer overeind staan bij jullie avontuur.
verder een prachtjaar!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 10:07

heerlijk! leuk verslag!!! schitterend!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 11:21

Aah wat leuk om te lezen dat Borisje nog altijd herkend wordt! :) Bedankt voor het complimentje ook :o
En bedankt ook aan de rest om te reageren!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 13:28

Mooi overzicht :j zo ook graag dit jaar de sokkenwasrit doen maar geen paard beschikbaar pffff

En sinds september nog terug gedacht aan je oude zadel? Die trekkers zien er echt comfortabel uit.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 14:17

Oh ik was écht geen fan van men Wintec :o Na een tijd lag het dan ook prut op haar, doordat ze zo veel van gewicht durft te schommelen. Ik ben héél erg verliefd op mijn Trekker. Ligt op beide paarden geweldig en zit zooooo lekker!

Ik ga dit jaar overigens niet meer naar de Sokkenwasrit. Viel vorig jaar persoonlijk klein beetje tegen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:31

Echt? Ik wilde super graag gaan maar kon niet en dit jaar wordt het 'm weer niet want ik heb geen tinker beschikbaar :+
Stoort dat kleine houvast niet van de trekker? Dat vroeg ik me altijd af :o

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 14:46

Het is niet echt een houvast, maar een pommel die je kan verbreden en versmallen. Stoort mij totaal niet. Doe er zelf sprongetjes mee :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:49

Haha Cheyenne die schraapt ook altijd in het water. Als je er zo op zit valt het eigenlijk niet eens op, die pommel.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:57

Kaat eigenlijk nog ritten op de planning staan voor dit jaar ? :D

Hier eventueel in 2016 ook naar de sokkenwasrit (hangt van meerdere factoren af) , dit jaar haal ik mijn rijbewijs maar ook al heb ik het eind maart al (in 't beste geval) lijkt mij dat wat vroeg om al direct met paard te rijden :o . B-vrachtje eventueel kan wel maar aan direct met trailer waag ik mij nog niet, ga eerst oefenen met aanhangwagens en dergelijke voor ik mij daar aan waag :) .

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 15:43

Neen, ik heb besloten niet langer dan 2 dagen vanaf nu te gaan ivm Borisje.. ;) Ik zou enkel nog de kortere ritjes meedoen. Dus ik ga dit jaar - jammer genoeg - ook niet naar de TREK. Ik wil samen met mijn moeder vaker rijden, zodat zij terug vertrouwen krijgt in het paardrijden, en ik Boris wat meer doorrijdt.