Zoals gewoonlijk plaats ik dus ook hier mijn topic voor 2014. Dit jaar stond volledig in het teken van avontuur. Langere buitenritten, verder, meerdaags, ... en dat samen met geweldige mensen en paarden

Vorige winter was behoorlijk nat en slecht. Dit zorgde voor vieze paarden en niet zo heel veel buitenritjes. Verder heeft Tinky een slechte winter gehad (m.a.w. slappe mest, vermageren, lusteloos, ..) waardoor de dierenarts bijna wekelijks op de stoep stond. Gelukkig is ze er wel gewoon helemaal bovenop geraakt! Hier toch een leuk kiekje van onze kleine kudde, op de enige dag dat het vroor!

Februari bracht gelukkig enkele zonnigere dagen met zich mee. Tinky was nog altijd niet 100%, maar het kon er wel mee door. Leuke ritjes gemaakt samen en genoten. Twee prachtbeestjes

In Maart mijn kleine shettevriendje verlost van zijn dikke wintervacht, dus mocht ik lekker kijken naar zijn geschoren billetjes

Het goede weer kwam er weer aan

Meer foto's van de Sokkenwasrit en het hele verhaal? Zie [ITP] Tinky en ik samen op de Sokkenwasrit!
En verder samen nog genoten van het héérlijke weer dus

En dan kwam Mei.. wàt een maand!

Héérlijk uitrazen!
https://www.youtube.com/watch?v=S-G9JY7XPPo
Deze maand ook mogen genieten van de mooiste regenboog die ik ooit gezien heb. En rara wat eronder staat?

Wil je ook genieten van Boris' gekke sprongen onder de regenboog? Dat kan hier! [ITP] Ik heb Iers goud onder een regenboog gevonden!

Juni bracht.. einde van mijn examens dus byebye school en hello vakantie! Dus besloot ik een vriendin te laten komen om de paardjes eens op de foto te zetten

Heb ik voor het eerst meegedaan aan een demonstratie. Deze vond plaats op het evenement Cavallo II te Gent. Wàt heb ik genoten van deze dag! Mijn lieve kleine Jacky deed het zoo goed! We gaven een demo Horse Agility voor beginners en bitloos mennen/lange lijnen. Ik was zo trots! Meneer had al jàrenlang niet op de trailer gestaan en liep er gewoon zo op

En natuurlijk onze hoofdact, ponyvoetbal in het teken van het WK

https://www.youtube.com/watch?v=gRN28PD2Eds
Lees hier ons hele demo avontuur [ITP] Jacky's eerste demo!
Ook een geweldig lesje gehad met Tinky.

Meer kan je hier lezen: [RIJ-ITP] Rijlesje met Tinky, letterlijk na bloed, zweet en tranen!
Augustus was weer een enorme highlight in mijn jaar. Het was iets waar ik al lang naar uitkeek; de trek naar TREK 2014 te Dinant. Pràchtige omgeving, superleuke camping, geweldige mensen en gouden paarden!

https://www.youtube.com/watch?v=x3mIo0j1aeA
Jammer genoeg zat er aan deze rit wel een donker kantje.. Dé nachtmerrie van mijn leven.. Door omstandigheden waren we op een pad geraakt dat écht niet toegankelijk voor paarden bleek te zijn. We hadden een plaatselijke wandelaar gevraagd of het kon, zelf stukje verkend, en het leek prima. Tot we naar boven gingen.. Het had gegoten, onweer in de buurt en we waren allemaal verkleumd. Het pad was dus modderig, maar we waren bijna terug op de camping, dus we gingen door. We liepen zo dus naast onze paarden het paadje op.. Tot Boris begon te drummen op een smal stuk. (aan beide kanten was er een steile boswand) Hij gleed uit, zijn achterhoeven schoven over de rand.. Hij verloor zijn evenwicht en klapte achterover. Ik zag zijn massieve lichaam naar beneden tuimelen en voor de rest hoorde ik knakkende takken en stenen die naar beneden rolden in het doodstille bos. Geschokt. Ik durfde niet te kijken. Tot ik hem hoorde hinnikken, kruipend op zijn knieën zo snel mogelijk terug het pad op wou, terug naar Tinky die ik vasthield, helemaal bovenaan het pad. Uiteindelijk hebben we nog zeker een anderhalf uur daar vastgezeten, tot de hulpdiensten ons kwamen helpen om al de paarden naar beneden te krijgen. (Ahum, 10 Franse brandweermannen die niets wisten over paarden..) Boris kwam er uiteindelijk met een schram op zijn been en een paar dagen stijf lopen vanaf. We moesten nog te voet een hele omweg naar huis in het pikkedonker en met bliksemflitsen die het duister deden oplichtten, maar na smeken bij enkele mensen om de 2 oudste naar de camping te brengen om de trailers te halen, zijn we veilig en wel thuis geraakt. (Vanzelfsprekend de DA de dag erna gebelt)

Eindelijk mijn nieuw zadeltje en gewonnen singel ontvangen! Super blij!

In November begonnen met Boris te rijden in plaats van met Tinky. Dit omdat Boris nog een beetje te druk is voor mijn moeder. En dit ging heel goed! Samen genieten van de mooie herfstkleuren.