Mijn blog (vrij vertaald) op de online Bit Magazine

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Mijn blog (vrij vertaald) op de online Bit Magazine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 00:33

Ik ben sinds 18 december vorig jaar weer aan het bloggen. Deze keer blog ik niet over Kyra's dagelijkse training en voortgang, maar over reward-based training (clickertraining) in het algemeen en alles er omheen zoals het bijhouden van een trainingsdagboek. Hoe je daar aan begint en hoe je het volhoudt (of niet). Een goed begin van een nieuw jaar.

Het origineel: 4 Easy ways to start a training journal

Vanmorgen zag ik dat Bit Magazine mijn blog (vrij) vertaald heeft of het in elk geval als basis voor hun artikel gebruikt heeft. Mijn dag kan niet meer stuk! *\o/*
Hier het stuk van Bit.

Jennifuur

Re: Mijn blog (vrij vertaald) op de online Bit Magazine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:48

Wow! Gaaf zeg. Mogen ze dat zomaar? Uiteraard vermelden ze de bron zag ik, maar gezien Bit redelijk commercieel is, denk ik meteen aan een vergoeding voor jou o.i.d. :') maar erg leuk!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:52

Zoooooooo. Eerlijk? Ik zou hier niet zo blij mee zijn. Zonder vragen zomaar een artikel op hun blog zetten, ook al staat je naam erbij vind ik écht niet netjes. Zo kan ik mijn blog ook wel vullen.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 01:00

Toch wel een compliment dat ze jouw blog gebruiken! En leuke gratis reclame! Goed hoor! :)

Wat betreft geld vragen, ik weet niet hoe dit zit bij blogs en auteursrechten etc maar lijkt me enigszins hetzelfde als bij fotografie. Een nietszeggend bedrijf waar ik niet mee geassocieerd wilde worden wilde foto's van mij publiceren en ter promotie gebruiken, hiervoor heb ik toen geen toestemming gegeven tenzij ze mij per foto wilden betalen. Wilde ze niet, dit had ik al verwacht dus helemaal prima.
Echter, een grote naam in Nederland wilde mijn foto's in hun archief gebruiken, helemaal prima! Enkel een naamsvermelding was voor mij al voldoende.
Het ligt er imo aan of jij hier ook winst uit haalt, en dat lijkt mij van wel! Het enige wat mij niet lekker zou zitten is dat ze geen toestemming hebben gevraagd..

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 01:18

Eerste wat ook in mij op kwam is of ze dit zomaar mogen

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 08:07

Geld is niet het eerste waar ik aan denk maar toestemming vragen is wel een dingetje vind ik. :+ in principe word jouw content nu commercieel gebruikt en zelfs.met naamsvermelding mag dat niet zonder toestemming.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 08:48

Gaaf zeg!
Maar ik vind het wel minder dat ze je blog zo overnemen en slechts jou als bron vermelden. Misschien even vragen waarom ze dit zo doen?
Ik vind dat je prima Nederlands kunt en dat, als ze meer blogs van je willen, dat jij zelf ze dan het beste kan schrijven in het Nederlands.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:17

Marit schreef:
Geld is niet het eerste waar ik aan denk maar toestemming vragen is wel een dingetje vind ik. :+ in principe word jouw content nu commercieel gebruikt en zelfs.met naamsvermelding mag dat niet zonder toestemming.

Mijn reactie was op die van Jennifuur :). Ik zou bij bit sowieso niet om geld gaan vragen.. Maar ik zou toch wel aangeven dat ze in het vervolg toestemming moeten vragen. :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:19

Wel heel gaaf, super compliment! :D Maar het was netter geweest als ze jou eerst hadden benaderd hierover in plaats van gewoon doen.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:23

TammyVN schreef:
Marit schreef:

Mijn reactie was op die van Jennifuur :). Ik zou bij bit sowieso niet om geld gaan vragen.. Maar ik zou toch wel aangeven dat ze in het vervolg toestemming moeten vragen. :)

Ja, ik weet ook niet of dat gebruikelijk is! Maar mijn gedachtegang was dat Bit commercieel is, en dus wel geld verdient door TS haar blog. Uiteraard is het ook wel al een eer dat het artikel zo wordt gebruikt!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:25

:7 Hebben ze jou hier niet eerst over benaderd??? Lekker asociaal..zou ik ook wel eve n een berichtje over sturen..
Wat raar zeg.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:49

Jennifuur schreef:
TammyVN schreef:

Ja, ik weet ook niet of dat gebruikelijk is! Maar mijn gedachtegang was dat Bit commercieel is, en dus wel geld verdient door TS haar blog. Uiteraard is het ook wel al een eer dat het artikel zo wordt gebruikt!

Je hebt gelijk hoor, in een rechtszaak zou TS denk ik behoorlijk sterk staan. Zeker omdat Bit commercieel is :). Maar het hangt heel erg af van wat TS ervan vind, en die lijkt hier blij mee te zijn dus dan is het imo prima ;).

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 17:57

Ze hebben een reactie onder mijn blog achtergelaten naar hun artikel, zo wist ik het. En netjes bronvermelding gedaan, maar dat jammer genoeg helemaal geen invloed gehad op mijn bezoekersaantallen op mijn blog.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:10

Jammer! Voortaan zouden ze denk ik wel duidelijkere bronvermelding mogen doen, nu stond je onopvallend onderaan ergens. Als ze je naam in de inleiding hadden genoemd, had het wel invloed gehad denk ik!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:23

Mag dit? Moet je hier geen toestemming voor vragen aan de auteur? Is bronvermelding onderaan de tekst voldoende?

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:22

Dat hadden ze inderdaad met wat meer aandacht mogen doen, maar zou stiekem ook wel even een vreugdedansje maken hoor! :D Gaaf TS!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 18:07

Zo denk ik er ook over, leanR

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:14

Leuk voor je *\o/* lijkt mij tenmisntse fantastisch

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:20

Ik zit even naar de verschillen te kijken tussen de teksten. Het is natuurlijk gaaf dat jouw tekst overgenomen word door bit. Op je tekst zit natuurlijk gewoon auteursrecht en ik zie nergens op je website staan dat je een licentie gebruikt waardoor andere mensen vrij zijn om de tekst over te nemen. Letterlijk een tekst overnemen van iemand anders mag zeer zeker niet i.v.m met auteursrecht. Een tekst van iemand anders gebruiken en herschrijven is iets anders.