Na 15 jaar Friese paarden en tuigers van anderen gereden, getraind en beleerd te hebben, ben ik sinds 2 maanden in het bezit van een eigen paard
En hoewel ik Friese paarden super vind, wilde ik toch iets anders; een mooie allrounder. En die heb ik gevonden!Een kort paspoortje:
Naam: Pytron's Particolare (roepnaam: Parti)
Geslacht: Ruin
Leeftijd: 5,5 jaar
Afstamming: Peru's Scen Tao (appaloosa) x Sire (tuigpaard)
Hij is geboren in Friesland (net als ik), toen verhuisd naar Zuid-Holland en vanuit daar heb ik hem meegenomen naar het mooie Texel

Er zijn al een aantal topics over Parti van zijn vorige eigenaren (appalin en gribaldi op bokt), maar nog niet van ons samen, dus bij deze.
Helaas zijn er nog niet veel foto's gemaakt, maar die gaan zeker nog komen!
Tweede of derde keer bij mij onder het zadel

Tempocontrole was een belangrijk begrip

Eind december was de Kerstbokaal bij de manege, onze eerste (onofficiële) wedstrijd. De Kerstbokaal bestaat uit een dressuurproef, springparcours en een spel. Aangezien we nog niet op officiële hoogte springen, konden we niet meedingen naar de bokaal, dus hebben we lekker voor ons plezier en de ervaring met alles meegedaan.
Ook de aankleding werd beoordeeld, dus was Parti helemaal in FlowerPower outfit

Helaas vond Parti zijn outfit niet zo mooi, waardoor we geen tijd meer hadden om in te rijden voor de dressuurproef
Al was dat blijkbaar helemaal niet erg, want we hadden 195 punten en een eerste prijs!! 
Daarnaast hebben we ook nog foutloos het springparcours afgelegd (60 cm).
Het spel snapte hij niet helemaal ( binnen een minuut zo veel mogelijk 8jes rijden tussen balkjes en pilonetjes door -> Balken hoor je toch overheen te springen!!
) Maar ach, extra vermaak voor het publiek

's Avonds hebben we als afsluiter nog een demo gegeven met een deel van de stal. Heel blij dat ik bij deze superlieve toppers sta!

Aangezien we op Texel wonen, kunnen bos- en strandritten natuurlijk ook niet uitblijven!
Inmiddels zijn we al een stuk of 10-20 keer naar buiten geweest (waaronder 2 strandritten), en Parti heeft nog geen enkele stap verkeerd gezet! Topper
Helaas is er bijna nooit iemand met camera mee, dus is er nog slechts 1 keer foto's gemaakt.
Dit was zijn 2e keer op het strand en hij vind het geweldig!

En zoals de titel al zegt, hebben we gisteren ons B-debuut gemaakt. Ik was superzenuwachtig, maar dat was blijkbaar nergens voor nodig, want we zijn met 4 hele mooie winstpunten (200 en 203 punten) naar huis gegaan
Achteraf ook erg mooie reacties gekregen en zelfs nog een persoonlijke reactie van de jury.

Jammergenoeg was ik de enige in de klasse B, dus die oranje lintjes kreeg ik sowieso, al was dat waarschijnlijk met deze punten vast ook wel gelukt!
Ik ben ontzettend trots op mijn geweldige Parti! We gaan lekker verder met dressuren (halthouden en halsstrekken zijn nog duidelijke verbeterpunten), springen, maar ook zeker veel buitenrijden en genieten van de natuur
Op naar de volgende wedstrijden
Bedankt voor het lezen! Reacties zijn altijd welkom

Mag ik vragen hoe groot en wat voor ras het is?