Weer een penny droom die uit kwam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

corrina1994

Weer een penny droom die uit kwam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 16:08

Al vanaf kinds af aan was ik helemaal fan van het Arabisch Volbloed paard, ik las boeken over waar dit ras vandaan kwam, had posters van alleen maar AVS en vond het hoe groter de dish hoe mooier. Zo'n echt Egyptisch woestijn paard, met van die grote neusgaten.
Ja, een AVS hengst, die wilde ik later hebben.

Mijn eerste paard was echter een Pools Warmbloed, ik deelde hem met mijn zusje en zij hield niet van arabieren. Dus sleepte ik die maar mee naar een endurance wedstrijd, ook al zijn daar vooral arabieren die het echte werk doen. (ja, elk ras kan het mits goede training en op een niet te hoog tempo, maar de arab heeft toch de voorkeur)
Helaas hebben we ons springpaard moeten laten gaan wegens veel blessure leed en artrose (hij was nog maar 8)
Daarna kwam ik op een endurance stal terecht waar ze voornamelijk arabieren hadden. Eenmaal daar bedacht ik mij wat voor arabier ik later wilde, namelijk eentje die leek op de arabier die ik daar reed.
Er waren een paar dingen waar mijn toekomstige arabier aan moest voldoen:
- Niet ouder dan 3
- nog niet zadelmak oid
- Russische arabier
- Kubinec in de afstamming
- het liefst geen vos
- geen merrie

En dan ook nog het liefst van Arabian Fantasie, puur omdat alle paarden daar vandaan kwamen en de vader van Abigail wel eens langs was geweest om de fokproducten te bekijken, zo veel liefde en trots dat die man had, dat moesten wel goede mensen zijn.

Tja, toen stopte ik met rijden op stal en stond een eigen paard helemaal niet op de planning. Maar je ziet wat voorbij komen op bokt... En het is hem. Weken heb ik tegen de advertentie aan gekeken. Ik wilde zo graag, maar het was niet slim en wat als dit en wat als dat...
Tot mijn moeder zei: 'voor een goed bod nemen we hem'
Ik was dolblij. Maar twijfelde nog steeds, was het wel slim? Mijn moeder was zo overtuigd.
Ik belde het meisje van de advertentie op. Toen bleek dat hij helemaal bij de Franse grens stond, nogal een eind.
Maar na heel wat gedoe en geregel, en met heel veel dank aan mijn lieve moeder, heb ik hem nu ruim 1,5 maand terug opgehaald.
Helaas niet in top conditie, daarom is dit ook meer een topic met verbeteringen. En niet van een pracht paard.

Ik presenteer, scharminkel monster:
A.F. Bayard
Geboren: 05-02-2012

De foto's zijn niet allemaal goede kwaliteit, sorry daarvoor.
Afbeelding
Foto die ik kreeg van de adverteerder

Afbeelding
Als veulen

Afbeelding
In de vrachtwagen

Afbeelding
Op stal in de weide met zijn nieuwe vriendje. Hier zie je wel dat hij mager was.
Hij woog ongeveer 330 kilo, meet ca. 1.48 m en hij was niet ingeënt. Ook zat hij onder de kale plekken en vond hij het halster spannend.

Afbeelding
Een week later samen in de zon (hij wilde heel graag dat ik hem achter zijn oor kriebelde)

Afbeelding
2/3 weken bij mij, foto gemaakt door Jacolien Frens, die mee helpt op stal en graag fotografeert.
Hier ziet hij er erg sneu uit. Hij was zo apathisch, hier was hij net klaar met de antibiotica ongeveer omdat de DA toch een ontsteking verwachtte ergens. Ook bleek hij een flinke haak te hebben op een kies.

Afbeelding
En dit was afgelopen weekend, hij is nu bijna 2 maanden bij mij. We gingen wandelen, en hij lette zo op mij dat hij niet begreep dat als we in het gras gingen staan hij dat ook echt mocht eten. Het duurde even, maar toen had hij het door. Later tijdens het lopen dacht hij het ook te proberen maar toen trapte hij zichzelf voor zijn hoofd :')

Afbeelding
En hier met mij en mijn neef in het bos tijdens de wandeling.

Helaas geen goede foto van opzij, maar hij is nu 30 kilo aangekomen, gecastreerd en veel wakkerder en alerter. En toch blijft hij bij alles heel kalm en rustig. Tot de emmer over loopt, dan gaat hij uit zijn dak.
Opvoedkundig zijn er nog wat dingen te doen, maar hij leert heel snel en ben super blij met mijn aanwinst. :D

Afbeelding
Nog een laatste, met zijn vriendje op stal, te schattig <3

Ik wil ook nog zeggen dat het zonder de goede zorg op de Wildtshof nooit was gelukt, hier zorgen ze super voor de paarden, kan mij geen betere plek wensen. (behalve dan een plek wat dichterbij huis :P)
Karin, jij en je team zijn toppers :)

Anoniem

Re: Weer een penny droom die uit kwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:11

Wat een schatje! Ben benieuwd hoe die uitgroeit. <3 :D

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 16:34

Dankje! Hij is op dit moment zo aan het groeien, we zijn hier ook allemaal erg benieuwd :) voorlopig komt hij ook nog niet onder het zadel, hij heeft duidelijk een achterstand dus daar wachten we mee tot hij 4 is. Wel mag hij binnenkort met de lange lijnen aan het werk :)

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:56

Whaaa wat een leukerd zeg, die gaat vast práchtig uitgroeien!!! Heel veel plezier met je nieuwe topper! :D :))

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:57

zo dat is nog eens een paardje, ik been heel benieuwd hoe ze uit groeit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:57

corrina1994 schreef:
Dankje! Hij is op dit moment zo aan het groeien, we zijn hier ook allemaal erg benieuwd :) voorlopig komt hij ook nog niet onder het zadel, hij heeft duidelijk een achterstand dus daar wachten we mee tot hij 4 is. Wel mag hij binnenkort met de lange lijnen aan het werk :)

Hij ziet er inderdaad nog erg puppy uit. Wat fijn dat jullie hem de tijd geven om te groeien en te wennen! Dat zal je later veel meer plezier opleveren. :j
Tot die tijd inderdaad lekker lange lijnen, spelletjes, opvoeden, lekker plezier hebben. :D Ook daar ga je profijt van hebben later!

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 22:35

Ja op dit moment wandel ik vooral met hem en poets ik hem. En opvoeden, niet trappen bijvoorbeeld, is nog wel een ding. En ook vreemden en bijvoorbeeld temperaturen.

Leuk dat jullie door de dikke teddy vacht heen kunnen kijken, ik zie ook een paard dat leuk uit gaat groeien, maar de meesten verklaren mij toch voor gek :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:31

Nou, van het voorjaar als hij zijn vacht kwijt is zul je al beter kunnen zien hoe leuk hij is! (ben benieuwd!)
En hij lijkt me evengoed vrij kalm en het is fijn dat hij goed op jou gericht is.
Top hoor dat hij zo'n plekje heeft! +:)+

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:36

Dat wordt vast en zeker een prachtig dier. :j
Super dat je hem de tijd geeft om uit te groeien!

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:37

wat een leukerd!!

Houd ons hier op de hoogte! Leuk!

Heel veel plezier met je droompaard!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:49

Ik ben heel benieuwd hoe hij er van de zomer uit gaat zien, als de winterpluisjes er af zijn en het gras weer wat meer voedingswaarden heeft. Top van je om hem lekker in zijn eigen tempo te laten groeien en nog even te wachten met inrijden :)

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 18:14

Bedankt voor de reactie's :)

Ik ben ook erg benieuwd naar hoe hij er van de zomer uitziet. Groter en breder, in ieder geval :P Hij groeit waar je bij staat. Ben ook benieuwd hoe groot hij uiteindelijk gaat worden. Zijn verwachtte stokmaat was 1,58, dat is toch wat te veel gevraagd denk ik.

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:13

Gaat denk ik een heel leuk paardje worden. En ik ben ook fan van de A.F jes haha.
Gaat helemaal goed komen, als ie straks in zn zomervacht ga komen. Wordt een prachtig beestje <3

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 18:22

Afbeelding
En vandaag :) hier zie je dat hij wel is aangekomen. Ook is hij breder aan het worden, zijn achterhand niet meer zo 'puntig' maar ronder :)

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:24

Wat een schatje! <3 Veel plezier nog met hem!

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:11

ziet er idd al wat beter uit. En wat een vacht heeft ie he.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:10

Kubinec in de afstamming maar mag geen vos zijn haha. Vind Kubinec om zijn kleur en bles juist erg sprekend. Leuk paardje! Wat is de afstamming of lees ik daar nu over heen? Ik wilde ook altijd een AV. Ben naar keuringen geweest en naar Jadem Arabians in België. Prachtige dieren, nu heb ik een merrie zonder afstamming wahaha. Maar daar zit ook wel aardig wat bloed in, hittepetit :p .

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 10:45

Leuk! Tja ik reed altijd een zoon van Kubinec daarom wilde ik ook iets in de richting. Kwa karakter lijkt Bayard ook op hem, alhoewel ze verre familie zijn. Bayard z'n papa is Umoyo en zijn mama Baya. Er staat een linkje in de OP.
En een zoon van Kubinec vinden werd lastig, ik ken diegene die de laatste heeft.
Dus Bayard zijn overgroot opa ofzo is Kubinec :P

En heb veder weinig verstand van keuringen, misschien dat ik ooit een keer naar een amateurkeuring ga, of gewoon om te kijken.

Ook paarden zonder afstamming kunnen natuurlijk erg leuk zijn. Wij zeggen tijd op stal dat de volbloeds het 'normaalst' zijn. Of in ieder geval meer voorspelbaar.
De kruisingen zijn altijd appart :P

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:05

Leuke afstamming! Ben benieuwd als 'ie volgroeid is en lekker een zomervachtje heeft. Veel plezier met je nieuwe aanwinst iig, eindelijk een AV haha.

Ja ze is met rijden best onvoorspelbaar maar aan de hand is ze altijd lief en makkelijk te houden :) .

PenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:13

Heel veel plezier samen! Dat komt vast goed met alle goede zorgen!