Ja, een AVS hengst, die wilde ik later hebben.
Mijn eerste paard was echter een Pools Warmbloed, ik deelde hem met mijn zusje en zij hield niet van arabieren. Dus sleepte ik die maar mee naar een endurance wedstrijd, ook al zijn daar vooral arabieren die het echte werk doen. (ja, elk ras kan het mits goede training en op een niet te hoog tempo, maar de arab heeft toch de voorkeur)
Helaas hebben we ons springpaard moeten laten gaan wegens veel blessure leed en artrose (hij was nog maar 8)
Daarna kwam ik op een endurance stal terecht waar ze voornamelijk arabieren hadden. Eenmaal daar bedacht ik mij wat voor arabier ik later wilde, namelijk eentje die leek op de arabier die ik daar reed.
Er waren een paar dingen waar mijn toekomstige arabier aan moest voldoen:
- Niet ouder dan 3
- nog niet zadelmak oid
- Russische arabier
- Kubinec in de afstamming
- het liefst geen vos
- geen merrie
En dan ook nog het liefst van Arabian Fantasie, puur omdat alle paarden daar vandaan kwamen en de vader van Abigail wel eens langs was geweest om de fokproducten te bekijken, zo veel liefde en trots dat die man had, dat moesten wel goede mensen zijn.
Tja, toen stopte ik met rijden op stal en stond een eigen paard helemaal niet op de planning. Maar je ziet wat voorbij komen op bokt... En het is hem. Weken heb ik tegen de advertentie aan gekeken. Ik wilde zo graag, maar het was niet slim en wat als dit en wat als dat...
Tot mijn moeder zei: 'voor een goed bod nemen we hem'
Ik was dolblij. Maar twijfelde nog steeds, was het wel slim? Mijn moeder was zo overtuigd.
Ik belde het meisje van de advertentie op. Toen bleek dat hij helemaal bij de Franse grens stond, nogal een eind.
Maar na heel wat gedoe en geregel, en met heel veel dank aan mijn lieve moeder, heb ik hem nu ruim 1,5 maand terug opgehaald.
Helaas niet in top conditie, daarom is dit ook meer een topic met verbeteringen. En niet van een pracht paard.
Ik presenteer, scharminkel monster:
A.F. Bayard
Geboren: 05-02-2012
De foto's zijn niet allemaal goede kwaliteit, sorry daarvoor.

Foto die ik kreeg van de adverteerder

Als veulen

In de vrachtwagen

Op stal in de weide met zijn nieuwe vriendje. Hier zie je wel dat hij mager was.
Hij woog ongeveer 330 kilo, meet ca. 1.48 m en hij was niet ingeënt. Ook zat hij onder de kale plekken en vond hij het halster spannend.

Een week later samen in de zon (hij wilde heel graag dat ik hem achter zijn oor kriebelde)

2/3 weken bij mij, foto gemaakt door Jacolien Frens, die mee helpt op stal en graag fotografeert.
Hier ziet hij er erg sneu uit. Hij was zo apathisch, hier was hij net klaar met de antibiotica ongeveer omdat de DA toch een ontsteking verwachtte ergens. Ook bleek hij een flinke haak te hebben op een kies.

En dit was afgelopen weekend, hij is nu bijna 2 maanden bij mij. We gingen wandelen, en hij lette zo op mij dat hij niet begreep dat als we in het gras gingen staan hij dat ook echt mocht eten. Het duurde even, maar toen had hij het door. Later tijdens het lopen dacht hij het ook te proberen maar toen trapte hij zichzelf voor zijn hoofd

En hier met mij en mijn neef in het bos tijdens de wandeling.
Helaas geen goede foto van opzij, maar hij is nu 30 kilo aangekomen, gecastreerd en veel wakkerder en alerter. En toch blijft hij bij alles heel kalm en rustig. Tot de emmer over loopt, dan gaat hij uit zijn dak.
Opvoedkundig zijn er nog wat dingen te doen, maar hij leert heel snel en ben super blij met mijn aanwinst.

Nog een laatste, met zijn vriendje op stal, te schattig

Ik wil ook nog zeggen dat het zonder de goede zorg op de Wildtshof nooit was gelukt, hier zorgen ze super voor de paarden, kan mij geen betere plek wensen. (behalve dan een plek wat dichterbij huis

Karin, jij en je team zijn toppers