Naam paard; Royal
Leeftijd; 16 jaar
Omschrijving; knuffelbeer, tijdbommetje, manegepaard
Wedstrijden; FNRS
Niveau; F18b
De eerste keer dat ik op Royal reed, was zo ongeveer 6 jaar geleden, en ik was direct verkocht!
Royal is een manegepaard, dit betekend dat ik maar zo'n 1 a 2 keer per maand (met wedstrijden mee) op hem kan rijden. Royal is een paard dat echt super fijn kan lopen, maar ook echt een bommetje kan zijn dat zomaar uit het niets ontploft. Dit is ook de reden dat veel mensen niet op hem durven te rijden en ik de enige ben die wedstrijden op hem rijd. Gelukkig gaat het de laatste tijd steeds beter, voelen we elkaar inmiddels veel beter aan en wordt het ontploffen steeds minder!
Er worden bij de FNRS op onze manege elk jaar manegekampioenschappen gehouden. Dit vind plaats in december en hierbij worden prijzen uitgereikt aan de mensen die over het gehele jaar het beste hebben gereden (verdeeld in categorieen; F6 en lager, F6 en hoger, eigen paarden, volwassenen en future cup. De future cup is voor de mensen die F13 of hoger rijden). Met heel veel trots kan ik vertellen dat Royal en ik manegekampioen 2014 zijn geworden in de categorie futurecup!
Hieronder enkele willekeurige foto's van wedstrijden van afgelopen jaar:
1.

2.

3.

4.

5.

En hierbij de uitreiking van de manegekampioenschappen:
6. We werden binnengereden naar het podium door deze 4 lieve pony's, ik zat op de kar, was erg gaaf, ging sooo snel!

7. Op het podium, samen met de andere winnaars;

8. Even poseren met knappe Royal;

9. En onze prijs;