- In 2014 was het dan eindelijk zo ver: mijn eerste eigen pony.
Van januari tot en met mei heb ik een geweldige, lieve merrie mogen verzorgen. Sonja was een oude oma met onwijs veel doorzettingsvermogen, een knuffelkont eersteklas. We konden eindeloos tutten, knuffelen en van elkaar genieten. Helaas ging Sonja steeds verder achteruit en moest haar eigenaresse het moeilijke besluit nemen om Sonja uit haar leiden te verlossen. Ze heeft alles gegeven tot op haar laatste dag, zelfs op de dag dat ze werd ingeslapen trok ze nog een sprintje in de wei.
Ik ben deze lieve, gekke merrie zo dankbaar voor alles wat zij mij in de (helaas korte) periode heeft gegeven. Zoveel liefde, steun en plezier. Als ik Sonja terug denk komt er spontaan weer een lach op mijn gezicht.
Lieve Son, het gaat je goed.

Van mei tot juni heb ik nog wat pony's verzorgd op stal, maar door omstandigheden moest ik hiermee ook stoppen.
In juni was het dan zover! Mijn ouders hadden wat overlegd en vonden dat ik naar een eigen pony mocht gaan kijken. Eén van mijn grootste dromen kwam uit en heel Bokt moest natuurlijk doorgespit worden om de ideale pony te vinden. Ik wist vrijwel meteen zeker dat ik voor een Shetlander zou gaan, ik wilde liever gaan mennen dan rijden, maar alleen wandelen, VD'en, tutten, etc. was voor mij ook voldoende.
Al snel bedacht ik me dat mijn oude verzorgpony een prachtig veulen op de wereld had gezet in juni. Ik besloot de stoute schoenen aan te trekken en te vragen aan haar eigenaresse of zij van plan was het veulen te verkopen, het stond niet in de planning, maar als ik hem zou kopen zou ze er wel over na willen denken. Diezelfde dag nog hoorde ik dat zij hem wel aan mij wilde verkopen, dus maar meteen een afspraak gemaakt om te gaan kijken bij die kleine dondersteen.
Daar was hij dan! Een prachtig Shetlanderhengstje van nog geen twee weken oud. Dit was natuurlijk liefde op het eerste gezicht en na wat overleggen, nadenken en uitzoeken besloot ik dat dit mijn pony zou worden. Dus op 24 juni was het zo ver! Ik werd de trotse eigenaresse van Guus.

In juni en juli was het natuurlijk veel in de wei zitten om te genieten van mijn prachtige mannetje. Hij kwam steeds vaker even kijken en op een gegeven moment was hij niet meer bij je weg te slaan. Zodra ik in de wei ging zetten kwam meneer aangelopen om wat knuffels te halen en lekker te kroelen.
Omdat ik met Guus de eerste tijd nog niet zoveel kon doen naast knuffelen en genieten, had ik het aanbod gekregen om zijn moeder Zoë weer te gaan verzorgen. Natuurlijk kon ik dit aanbod niet afslaan en kon ik ook lekker tutten met Zoë.

In augustus was ik drie weken op vakantie. In deze maand is dus niet veel bijzonders gebeurt. Guus kon lekker bijkomen van wat hem de afgelopen weken allemaal was overkomen. In september was het de bedoeling dat Guus voor het eerst zijn halster om kreeg, Guus had hier zo zijn eigen ideeën over. Toch is het met zeeën geduld gelukt en kon Guus eind september netjes meelopen aan het halster.

Guus is ook helemaal gek van ballen en je vindt hem dan ook heel vaak spelend met z'n bal in de wei. Maar daarna ben je natuurlijk helemaal gesloopt en moet je een uitgebreid middagdutje doen..

In oktober mocht Guus voor het eerst mee om een klein rondje buiten de wei te wandelen. Volgens mij vonden Zoë en ik het spannender dan meneer zelf, want Guus liep rond alsof hij nooit anders gedaan had. Wat was ik trots op mijn kleine vent! Vanaf dat moment zijn we ook wat vaker gaan wandelen, Guus kan er immers niet genoeg van krijgen en laat ook duidelijk merken dat hij graag mee wil. In november hebben we ook nog lekker wat wandelingetjes gedaan en in december zijn we voor het eerst een klein stukje het bos in gedaan. Prachtig vond hij het!

Ik ben ontzettend trots op mijn kleine mannetje en hoop nog heel veel jaren van hem, maar ook van Zoë, te mogen genieten. In 2015 hoop ik Zoë voor de wagen te gaan beleren en met Guus vooral lekker te genieten, wandelingetjes te maken en te knuffelen.
Iedereen een mooi, liefdevol, gelukkig maar bovenal paardig 2015 toegewenst.

)
Mijn paardje met 1.14 kan ook voor de kar:) Succes met Zoë! Houd je ons op de hoogte van je toppers?