Heerlijke strandritten, elke keer weer genieten op Ameland!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike162

Heerlijke strandritten, elke keer weer genieten op Ameland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 21:58

Hoihoi! :)

Omdat ik het niet kan laten om een paar foto's te laten zien van een van de heerlijkste vakantieplekken.... namelijk Ameland!
Al een paar jaar zijn mijn ouders en ik helemaal fan van Ameland. Lekker dichtbij, maar toch echt helemaal weg. Mooie natuur, lekker bij de zee. Maar het allerleukste.... de heerlijke strandritten.

We komen nu al 3 jaar bij De Lange Dunen en elke keer is het weer genieten. Strandritten in minigroepjes, max. 5 ruiters en geweldige paarden. Superbraaf, maar wel allemaal hun eigen karakter. De sfeer is altijd ontzettend goed, dus elke keer komen we daar weer terug.

Genoeg info, hierbij even een overzichtje van onze strandritten vanaf vorig jaar december. EJL-ITP, maar dan toch anders ;)

1. Dat was onze digitale kerstkaart van 2013 :) Een heerlijke strandrit gemaakt op een geweldig fjordje, Dirk. Gezellig samen met mijn moeder.

Afbeelding

2. In februari was ik jarig. Op mijn verlanglijstje stond natuurlijk... een weekendje weg met mams naar Ameland. In 24 uur tijd 5 uur in het zadel gezeten. Weer lekker op Dirkje, echt genoten!

Afbeelding

3. Door de oortjes van fries Maaike (Een van de 'shadows')

Afbeelding

4.
Afbeelding

5. En nu weer een heerlijke rit op Ameland gehad! Deze keer op een Tinker, Max. En wat is dat ook een geweldige pony!

Afbeelding

6. Galopje, de horizon werd een beetje vaag door de vaart, dat zie je aan mijn haren ook wel!
Afbeelding

7. Nog n stukje galop!
Afbeelding

8. En weer een foto met mijn moeder erbij!
Afbeelding

9.
Afbeelding

Zoals jullie waarschijnlijk wel zien, heb ik ook dit keer weer genoten van de heerlijke rit! Het is elke keer weer genieten om hier te rijden!

Bedankt voor het kijken! Ik zou een reactie heel erg leuk vinden :) Alvast een gelukkig 2015 allemaal!

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:01

Heerlijk he strandritten! Ik rijd ze ook vaak maar dan in scheveningen. Maar ameland staat ook zeker op de planning!

Maaike162

Re: Heerlijke strandritten, elke keer weer genieten op Ameland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 22:37

Ja, altijd weer leuk om even lekker uit te waaien. Klinkt ook leuk, Ameland is dus zeker een aanraden!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:45

ITP->RIJ-ITP

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 13:29

Oeps... Had ik m toch nog verkeerd geplaatst. Dankjewel voor het herplaatsen!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:32

Heerlijk zo lekker op het strand te rijden!

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:33

heerlijk! Ik hoop binnenkort voor het eerst met mijn nieuwe pony op het strand te gaan rijden, zijn maandag voor het eerst naar het bos geweest:)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:16

Ameland <3 heerlijke plek.
Ben mn hart er verloren sinds ik van 6 jarige af aan er op vakantie ging :) heerlijk.
Als t kon ging ik dr wonen.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 22:58

Dankjulliewel voor jullie reacties, leuk om te lezen dat jullie ook zo van t strand houden :)

Sunnybellami, dat klinkt ook leuk! Super om met je eigen paard ook naar t strand te gaan, lijkt mij een hele gave ervaring. Veel plezier alvast!

Wat grappig, Dott, nog een amelandfan! Nog leuke aanraders voor leuke plekjes om Ameland?

Vandaag had ik trouwens weer geluk, nog een heerlijke strandrit gemaakt en menrit gemaakt op een koude en stormachtige nieuwjaarsdag. Morgen helaas al weer naar huis. Ik wilde dat ik altijd op Ameland kon blijven!

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:00

heerlijk!! heb t vorig jaar ook gedaan met mijn dochter; echt super....leuk om met je moeder te delen +:)+
veel plezier samen *\o/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:01

Wat heerlijk zeg, ziet eruit als genieten! Ook ik heb m'n hart verloren aan Ameland, prachtig eiland. <3

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:08

@Maaike ik heb altijd ritten gedaan bij Nella Dorien, vooral de strandritten vond ik geweldig, en de duinritten langs de vuurtoren <3
Vuurtoren hebben we ook elk jaar beklommen ondanks mijn hoogtevrees :')

Paar jaar geleden voor t laatst geweest en toen hadden ze een cross uitgezet, helaas was dat net een dag nadat we vertrokken.
We verbleven eerder altijd bij Boomhiemke maar toen dat duurder werd hebben we particulier een huisje gehuurd.

Mijn droom is nog steeds om met mn eigen pony daar vakantie te houden, maar tis best een lang stuk reizen (2u auto en dan nog 1,5u boot geloof ik) met de trailer nog langer.. dus of het er ooit van komt...

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:12

Als ik zou moeten kiezen tussen Italie of Ameland is de keuze snel gemaakt; Ameland!!
Ik kom er ook al jaren, maar ken deze stal waarbij jij rijdt helaas niet! Ik reed altijd bii Nella Dorien en de Blinkert.

Leuke foto's, word er jaloers van!

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 23:23

Afbeelding

Nog een jaloersmaker.... Van vandaag!

Nella Dorien wel veel over gehoord, nog nooit geweest. We zijn zo tevreden over de Lange Dunen dat we verder niet meer rond hoeven te kijken :) Vuurtoren beklimmen is ook leuk. Wij zitten altijd op Roosdunen, bij Hollum.

En samen met m'n moeder vind ik ook altijd supergezellig, gezellige moeder-dochtermomentjes :) Ik ben m'n moeder nu al aan het overhalen om binnenkort weer eens een weekendje met haar naar Ameland te gaan. Hopen dat dat gaat lukken :)