Een prachtig jaar, maar ons verhaal is bijna afgesloten..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

Een prachtig jaar, maar ons verhaal is bijna afgesloten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 02:17

En daar zal ik dan maar eerst eens een woordje uitleg over geven. Had nooit gedacht dat ik dit ooit zou moeten schrijven.
Diallo werd 6 jaar geleden officieel mijn paard. Toen zaten we nog niet in een prutsituatie, geld genoeg, hoppa, je geeft een 12jarig kind een paard! 3 jaar later beginnen de problemen. Stiefpapa en moeder scheiden, wie draait er op voor de kosten van het paard? Het was 1 grote chaos tot 1 jaar geleden. Diallo kwam eindelijk op mijn naam. Hoewel mijn moeder er alleen voor stond wilde ze mij het belangrijkste (in dat geval Diallo) nooit afnemen. Ze was bereid de helft mee te betalen en de rest moest ik zelf maar bijeen weten te krijgen. Gelukkig heb ik 2 manieren om geld te verdienen: fotografie en tekenen. En tot nu toe is het mij altijd gelukt het met deze inkomsten financieel te halen. Het is niet altijd makkelijk geweest, het bezorgde mij veel stress, bijna nooit eens geld over om wat te kopen voor mezelf. Maar natuurlijk.. Het mooiste wat je ervoor in de plaats krijgt is een paard :) en wat voor één.

Diallo is een paard uit de duizenden, zo veelzijdig en 100% te vertrouwen. Echt een prachtig karakter.. je kan er alles mee doen, alles is oké en chill voor hem 8-)
Springen is zijn sterkste kant (nakomeling van Quidam de Revel) en aan dressuur werd veel gewerkt dit jaar. Het enige waar hij maar niet aan gewend raakt is crossen.. het is en blijft ongelooflijk eng voor meneer. Echt een seutje op dat vlak, maar zelf vind ik het ook nog best eng dus wil dat wel over het hoofd zien :+
Verder is Diallo nu 11 jaar en hij meet 1m58.

Dit was dan even een intermezzo over Diallo zelf, maar back to the point.. Mijn droom moet helaas érgens tot een einde komen, alleen in dit geval vroeger dan verwacht. #)
4 jaar terug leerde m'n moeder een vrouw kennen in Amerika, 4 jaar werd het een afstandsrelatie. Zomer 2014 getrouwd. Februari 2015 emigreert moeder naar Amerika en ik doe mijn middelbaar nog af. Nu staat mijn keuze vast dat ik na mijn school ook emigreer(zomer 2016) (en een andere droom komt uit) maar niet zonder mijn dierbaarste af te geven.. Ik stond voor een immens grote beslissing en ik gok dat het 1 van mijn grootste ooit zal zijn. Met pijn in mijn hart heb ik er maar aan toegegeven om Diallo te verkopen en eens niet egoïstisch te zijn. Gezien wat de toekomst mij nog 'te bieden' heeft en mijn te korten aan geld. Het zal mij eindelijk wat vrijheid geven, ook op vlak van mijn hobby's. Nu ben ik zo gericht op geld dat ik er soms het plezier niet meer van in zie.. en dat is jammer.. héél jammer.
Ik ben blij dat ik te positieve kanten er nog van kan inzien hoewel ik toch weer een krop in mijn keel heb en hier met tranen zit :\ Wat al veel doet is dat hij naar een goed baasje gaat, zelfs een goede vriendin van mij.
Mei 2015 zal hij officieel verkocht worden. Dat zijn dus nog een dikke 4 maanden genieten.. en dat is verdomd weinig als ik dat nu zo typ. Anyway, ik hoop dat we deze nog met vele leuke activiteiten kunnen vullen, zonder geldproblemen of enige andere problemen, het is ons wel gegund denk ik :)

Voor dat ons jaar écht begint stonden we voor een half jaar op een weide. De mogelijkheid tot rijden was er niet echt aangezien de natte winter. Diallo zijn conditie ging er flink op achteruit.. want het enigste wat we deden waren kleine buitenritten, voor de rest gewoon genieten van elkaar.
Afbeelding

En februari werd het al snel vreselijk mooi weer.. samen met zijn maatje gewoon puur genieten van de zon.
Afbeelding

Zo een weide was natuurlijk de goedkoopste oplossing maar ik had er geen plezier meer in. Ik kon niet werken aan zijn springen/dressuur en was echt gefrustreerd.. Samen met mijn mama gekeken voor een oplossing en dan heb ik zelf besloten terug naar mijn vorige stal te gaan.
In maart 2014 zijn we terug verhuist. En meteen aan de slag gegaan..
Afbeelding
dressuur*KLIK*

In maart kreeg hij het echt in z'n bol.. en daar heb ik een geweldig filmpje van kunnen maken.. Bedankt voor de geweldige acties Diallo :D

Al snel werd er de hoogte ingegaan.. :)
Afbeelding

En na een intensief uurtje springen was meneer zijn energie nog altijd niet kwijt :')
*KLIK**KLIK*

De evolutie van het verharen is toch zo leuk :')
Afbeelding

Dressuur ging de betere kant op
KLIK

En we blijven vooral lekker dooroefenen :Y)
Afbeelding

En let the summer begin.. :D
Afbeelding

Toch wel een boost in ons vertrouwen.. ik ging voor t eerst zonder tuig springen, jawel we durven gewoon de 1 meter aan.. ;)
Afbeelding

Vervolgens kwamen in juli de twee geweldigste weken van heel de zomervakantie aan <3
Ik ging met Diallo voor twee weken naar nederland bij mijn boktvriendinnetje (Amber27).
Ondertussen liepen we zo door de bak :)
Afbeelding

Een hete twee weken vol avonturen, dat was het ;)
Afbeelding

Vervolgens, in augustus! :)
[SPR-ITP] Diallo @ Stage bij Rik Geirnaert 7-8 augustus

Weer een heleboel conflicten verder zijn we half augustus weer van stal veranderd.
[ITP] Eindelijk.. na tig keer verhuizen van stal..

Afbeelding

Met zijn nieuw baasje ;)
Afbeelding

Al snel komen de winterhaartjes..

Helaas werd mijn lieve vriend ziek..
[ITP] Onzen duts kan niet ontkomen aan de overdosis knuffels..

Eenmaal er helemaal bovenop besloten om Diallo te laten scheren en wat is ie een knap muisje!
Afbeelding

Het rijden werd weer opgepakt hoewel er soms eens een week tussen kan zitten. Dit voel ik wel aan hem, loopt minder snel ontspannen. Maar komende twee weken heb ik nog vakantie en daar kan weer aan gewerkt worden. Ik zal komende week ook nog een springles erbij nemen :)

Afbeelding

Dit was het dan, een redelijk beknopt jaar :')
En nu ben ik al weer helemaal blij met het maken van ons jaar.. weer even vergeten dat het hierbij zal blijven.
Reactie is altijd welkom :evaw:

Thesserd

Re: Een prachtig jaar, maar ons verhaal is bijna afgesloten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 02:29

Goh wat een verhaal zeg. Super gaaf paard, toch wel fijn dat hij naar een vriendin van je kan gaan dan. Je zult vast regelmatig wat van hem terug zien dan, wat het misschien wat makkelijker maakt.

Wel tof dat je naar Amerika gaat. Ga je hier ook iets van een topic of blog over bijhouden? Ben altijd al geïnteresseerd geweest in de VS :D

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 03:12

Wat een prachtig paard! En gaat Mila hem kopen :D? Wat gaaf! Snap wel dat het moeilijk voor je moet zijn om hem hier achter te laten, maar je weet dat hij het goed zal hebben.
Zie je het zitten om naar Amerika te verhuizen? Ben je er al eens geweest?

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:58

Knap paard :j
Geniet nog maar lekker van hem de laatste maanden en veel succes met de emigratie naar de VS.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 11:19

Oh, wat jammer dat je hem moet verkopen! Maar begrijp het wel :j Ik vind jouw topic's altijd leuk om te bekijken :)) Veel plezier nog de laatste maanden!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 11:26

Poeh sterkte meid, zo iets zal echt niet simpel zijn...
Wel fijn dat je een goede eigenaar gevonden hebt dan, maar toch...
Er staat je een mooie toekomst te wachten en ik denk dat je het wel goed aan pakt.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 12:14

Dankjewel iedereen!

Ik ga jullie zeker op de hoogte houden van mijn emigratie naar Amerika :) Zomervakantie 2015 ga ik ook.
Ben er al 2 keer eerder geweest.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:17

Jeetje wat een verhaal! :oo heb al veel topics voorbij zien komen -O-
En wat een stap om naar Amerika te gaan! Zoooooo anders!
Waar gaan jullie wonen?

Ik wens jullie nog 4 hele toffe maanden toe!!! :))

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 13:32

Dankjewel :D
Wij gaan wonen in Alabama aan de kust. Nouja niet echt helemaal aan de kust, iets meer inlands (Foley). Maar lekker zuiders in de streken van Florida/Louisiana/Mississipi :)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:36

En heb je al bedacht wat je daar gaat doen?
Wel fijn dat je je school eerst af kan maken!! :))

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 13:39

Ik wil mij vooral gaan richten op fotografie en waarschijnlijk zal ik iets in die richting studeren daar in Mobile. Film/fotografie/Grafische vormgeving, in ieder geval iets kunstzinnig, iets wat ik graag doe :) en we zien wel waar we uitkomen..

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:57

Toch jammer dat hij niet meekan dan..

Wel mooi topic zo, en fijn dat ie naar een bekende kan !

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:50

Wat een knapperd :D

Jammer dat het boek van jullie als combinatie stopt.
Maar wat een prachtige foto's heb je zeg.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:37

maaike1994 schreef:
Wat een prachtig paard! En gaat Mila hem kopen :D? Wat gaaf! Snap wel dat het moeilijk voor je moet zijn om hem hier achter te laten, maar je weet dat hij het goed zal hebben.
Zie je het zitten om naar Amerika te verhuizen? Ben je er al eens geweest?

Ja ik zal hem kopen :)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:48

Wat een fantastisch leuk overzicht! Veel sterkte met de verkoop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:52

Wat jammer dat je hem moet verkopen!
Maar ook wel een uitdaging dat je naar Amerika verhuist, en misschien vindt je daar een ander leuk paardje

Maar ik lees dat je je geld verdiende met tekenen. Waarom geen ander bij baantje? En ga je nog naar school? Dan heb je recht op stufie.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 19:58

Kijk ik spendeer veel tijd in tekenen en fotografie. Als ik dan nog eens tijd moet hebben voor mijn paard terwijl ik een baantje heb.. + school. Is niet echt haalbaar voor mij want dan zit ik er helemaal door :P Ik kan ook kiezen voor alleen een baantje maar ik teken nu eenmaal in opdracht en dat is naast paarden mijn grootste hobby en dat zal ik niet meteen afschaffen :+

Maar bedankt nog iedereen!

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:58

Wat onwijs leuk dat je naar Amerika gaat!

Maat zonde dat Diallo dan weg moet joh! Jullie zijn zo leuk samen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:00

Wat jammer dat je afscheid moet nemen van hem, maar ook een dappere beslissing. :j
Fijn dat hij naar een vriendin kan gaan en je hem niet uit het oog hoeft te verliezen!
Die foto met je vriendin erop is echt heel leuk! :D

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 20:09

KoudbloedKim schreef:
Wat jammer dat je afscheid moet nemen van hem, maar ook een dappere beslissing. :j
Fijn dat hij naar een vriendin kan gaan en je hem niet uit het oog hoeft te verliezen!
Die foto met je vriendin erop is echt heel leuk! :D

En vooral zo leuk dat het vertrouwen al zo groot is :j

dankjewel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:16

xTitanic schreef:
Kijk ik spendeer veel tijd in tekenen en fotografie. Als ik dan nog eens tijd moet hebben voor mijn paard terwijl ik een baantje heb.. + school. Is niet echt haalbaar voor mij want dan zit ik er helemaal door :P Ik kan ook kiezen voor alleen een baantje maar ik teken nu eenmaal in opdracht en dat is naast paarden mijn grootste hobby en dat zal ik niet meteen afschaffen :+

Maar bedankt nog iedereen!

Ah zo! Wat leuk dat je van je hobby je bijbaan hebt gemaakt. Maar iedereen werkt voor zijn geld, dus ja dan moet je gaan kiezen, ik vindt het ook leuk om te gaan shoppen, maar ik vindt mijn paard nog 10x leuker en mijn loon komt maar 1 keer per maand binnen haha. Maar dat is ieder zijn keuze voor zich. Ga je in Amerika nog wel weer opzoek naar een leuk paard? Of eventueel naar een manege?

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 20:52

Nee ik zal wel hier en daar eens op een ranch mogen rijden, maar weer een paard kopen ga ik niet doen. Vrijheid zal mij goed doen. En stel dat ik dan weer naar België wil gaan over een paar jaar moet ik mijn paard weer maar eens opgeven..

x_channel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:47

Pffff wat een verhaal, krijg er zelf een krop in de keel van... Langs de ene kant zou ik in de wolken zijn met zo'n kans maar langs de andere kant zo triest om men beste vriend te moeten achterlaten. Ik snap het wel als ik die kans zou krijgen zou ik ook niet de mogelijkheid hebben om men knollies mee te pakken maar dat maakt het juist zo hartverscheurend denk ik. Ik wens je in ieder geval veel succes en een super leuk, goe en nieuw avontuur. En je vriend gaat precies wel naar een zeer goede thuis dus daar moet je je dan toch ook al niet al te veel zorgen om maken. :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 18:25

Dankjewel <3

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 15:58

Wat een mooi overzicht! Ik denk dat Diallo een heel mooi plekje krijgt. En veel plezier alvast in Amerika! :D