Mijn eerste jaar met Esperanto

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hoogpaardje

Mijn eerste jaar met Esperanto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 14:55

Ik wil ook graag met jullie mijn eerste jaar met Esperanto delen!

Voor de mensen die hem nog niet zo goed kennen... dit is mijn eerste eigen paard, inmiddels is hij 5 jaar oud en een ruin van de hengst For romadour.

januari

Het was weer zijn voor zijn jaarlijkse tandartsbeurt.

Afbeelding

februari

In deze maand hebben wij niet veel bijzonders meegemaakt, ik ging zelf ook op vakantie dus kreeg Esperanto ook 12 dagen vrij.

Afbeelding

maart

Vanaf maart zijn we gestopt met het longeren voor het rijden, hij werd al bijna 5 jaar oud en op een gegeven moment had ik er wel vertrouwen in dat ik er zonder eerst te longeren ook wel op kon stappen. dat was even wennen, vooral de eerste paar keren! Ook hebben we voor het eerst een springlesje gevolgd, dat leverde dit soort plaatjes op..... :')

Afbeelding

Halverwege de maand maart zijn wij verhuisd, mijn zusje had inmiddels ook een paard gekregen dus we hadden besloten om aan huis te gaan staan met de paarden. Thuis stond altijd al mijn shetlander, dus dan konden ze met z'n 3e staan. Dit is zeker een succes geweest, onze paarden zijn er op vooruit gegaan. Ze staan iedere dag ruim 10 uur buiten, dat is genieten!

Afbeelding

april

Esperanto werd 5 jaar *\o/*
we trainen nog steeds lekker verder, we hebben iedere week les.

Afbeelding

juni

De eerste wedstrijden waren in zicht! eind juni startte we voor het eerst, 2x eerste met in beide proeven 187 punten. Super trots natuurlijk, voor een jong paard wat nog nooit een andere bak had gezien was hij onwijs braaf. Alsof we dit al jaren deden!

Afbeelding

Afbeelding

juli en augustus

de allerleukste maanden van het jaar! we reden nog een wedstrijdje

Afbeelding

En toen gingen we 2 weken op vakantie! Naar Texel, met paarden! <3
We gingen met een vrachtwagentje, en zo braaf als onze paarden liepen ze er zo in. We hebben ze de hele reis niet gehoord.
Strand- en bosritten van soms wel 3 uur vond hij fantastisch! En hij was zo onwijs braaf, daar hebben wij heel veel leuke herinneringen aan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na Texel heeft Esperanto nog een ruime week vakantie gehad, ik ging zelf op vakantie zonder paard.

september

We pakten de dressuur weer op en er stonden weer wat wedstrijdjes op de planning! Ook deden we af en toe nog een buitenritje, inmiddels is hij goed verkeersmak geworden na al die ervaringen.

Afbeelding

Afbeelding

oktober

Het ging sneller dan verwacht, we reden nog een wedstrijdje waar we 201 en 203 punten voor kregen. we zaten al op de 12 punten in de klasse B. Die week erna startte we voor het eerst L1.
Eigenlijk waren we in de training nog helemaal niet zo ver, toch werden we eerste en reden we winst.

Afbeelding

Van de andere maanden heb ik helaas geen foto's...
We hebben uiteindelijk 10 wedstrijden gereden en de teller staat nu op L1+8
Ik ben heel erg blij en trots op hoever we al zijn gekomen en wat we allemaal al hebben meegemaakt. <3

Voor 2015 heb ik nog niet heel veel plannen, behalve het rijden van meer wedstrijden natuurlijk!

Hillady

Re: Mijn eerste jaar met Esperanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 15:06

Wauw. Knap paard, veel mee bereikt in een jaar!

LisanneeD

Re: Mijn eerste jaar met Esperanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:43

Knap dier!