Jaa Nashwa eindelijk haar drafje (los!) onder de vrouw!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Jaa Nashwa eindelijk haar drafje (los!) onder de vrouw!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 17:04

*\o/* Ik ben zooo trots!

Mijn knappe prinses heeft vandaag het volgende stapje gezet in haar opleiding en heeft dan eindelijk los, onder de vrouw, haar eerste drafpasjes gezet! :D *\o/*

Nashwa is mijn 4,5 jaar oude Arabische dame. Begin dit jaar zat ik voor het eerst op haar rug met zadel maar in dit veelbewogen en verdrietige jaar heeft haar verdere opleiding vertraging opgelopen. Sinds oktober zat ik er weer eens per 2 weken op om, onder begeleiding van mijn instructrice, aan de hand te stappen. Helaas bleek het afgelopen jaar (en 5 jaar bijna niet rijden) me dusdanig onzeker te hebben gemaakt dat ik haar verdere opleiding uit moest besteden. Gelukkig een heel lief stalgenootje met ervaring met Arabieren beleren bereid gevonden dit voor me te doen en zo was vandaag dan eindelijk het moment daar, en wat was ze braaaaf!!!

Foto's zijn screenshots van het filmpje en daardoor helaas niet zo scherp, maar ben zo trots, wilde ze toch delen :D

Het eerste stukje los stappen...dat was gek!
Afbeelding

Afbeelding

Dan toch even de kont tegen de krib, want dat zelf stappen was toch wel heel moeilijk!
Afbeelding

En dan toch ontspanning gevonden!
Afbeelding

En dan...tijd voor draf! *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteraard moest er ook gehupst worden, wat voor prinses ben je immers als je dat niet doet. >;) O:)

Afbeelding

Afbeelding

Maar daarna fantastisch fijn afgesloten :D
Afbeelding

Afbeelding

Ben echt heeeeel trots op mijn niet-meer-zo-puppy paard :D Ze deed het allemaal zo knap!!!

(uiteraard is er eerst aan de hand gestapt en wat gedraafd overigens)

De komende tijd ga ik hard aan mezelf werken terwijl mijn lieve stalgenootje verder met Nas aan het werk gaat. Gelukkig krijg ik van een heleboel mensen aangeboden eens op hun paard te rijden en hopelijk ben ik mijn onzekerheid daardoor snel weer kwijt en kan ik zelf op mijn prinses klimmen :D :D

Op naar vele ontspannen bosritjes :D

amandananana

Re: Jaa Nashwa eindelijk haar drafje (los!) onder de vrouw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 17:06

Gaaf dat je haar bitloos inrijdt :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 17:09

Wat een mooie merrie.
Ze oogt nog erg onzeker en het is fijn dat jij zekerder kan worden op andere paarden want ik denk dat jullie elkaar idd versterken.

Waarom geen bit erin? Zo aan het halster lijkt mij ook niet erg fijn. Het is geen bitloos hoofdstel toch?

En wellicht dat je beter laarzen aan kan doen omdat deze je houding toch ten goede komen. Je kunt je been dan rustiger laten liggen wat fijn is bij jonge paarden.

Succes samen!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 17:10

:D

Het maakte voor mij eigenlijk niet heel veel uit, maar het bit dat ik had bleek te groot (ik trap er elke keer weer in...grote merrie, dus dat maatje 11,5/S/pony is vást te klein) en eigenlijk heeft het voor mij helemaal geen haast om een nieuwe te halen. Ze is zooo gevoelig, dan ook nog een bit in voegt voor mij nu helemaal niks toe. Dit ging ook hartstikke goed zo vandaag dus dat bit komt er voorlopig nog niet :D
Ik heb een kaptoom dat ook voor bitloos rijden kan worden gebruikt maar vandaag maar even zo gedaan om de druk zo licht mogelijk te houden, ze heeft maar heel weinig nodig :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 17:17

Bitloos is prima hoor, ieder zijn ding, maar ik heb het ook wel eens met halster geprobeerd en dat is toch niet zo fijn. Het is er toch niet voor gemaakt.

Kaptoom lijkt me prettiger voor haar. Binnenkort weer foto's ;)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 17:25

Leuke merrie!
Je ziet wel dat ze nog onzeker is, maar zal wel snel beteren naarmate je er vaker opzit.

Raad je wel aan om de volgende keren een bitje in te doen of bitloos hoofstel want met halster lijkt het niet echt comfortabel en zeker niet veilig met een jong paard, je hebt namelijk geen goede grip want het halster word volledig naar achteren getrokken en ze moet natuurlijk ook druk leren verdragen :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 17:27

Mee eens hoor :j Het schuift toch. Het sturen ging op zich heel prima vandaag (voor zo ver dat er aan te pas kwam natuurlijk :+ ) dus in die zin is het prima maar heb ook bewust geïnvesteerd in een fijn, zacht kaptoom dat ik kon gebruiken voor het beleren dus volgende keer trek ik die weer uit de kast, geeft toch duidelijkere hulpen ook :)

En meer foto's komen er zeker :D

Bit komt er voorlopig echt niet in, dat is helemaal niet nodig en zal alleen maar verwarring geven bij haar.

Ze is idd van zichzelf heel gauw onzeker :j Maar voor zo'n eerste keer deed ze het allemaal toch maar even! Heeft tijd nodig, de eerste drafpassen had ze ook echt geen idee wat ze met haar benen aan moest :') Komt allemaal wel, heb goede begeleiding en beiden hebben zat ervaring met beleren, intussen bedien ik de camera gewoon :D

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:01

Knappe Nashwa. Ja, het is raar ineens iemand op je rug en dan ook nog lopen. Je benen, ook al heb je er vier, gaan ineens onder je vandaan op een andere manier :') . Ze doet het super hoor. Mijn lieve paard is ook de eerste paar keer (met het beleren) met zo'n halster gereden. Dat ging prima. En ja, hij is naar een professional gegaan, dat is uitbesteed aan een hele goede. Als het zomer word kun je lekker samen genieten van op het strand rijden, heerlijk.

xMistyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:12

Wat een schatje! Normaal vind ik Arabieren niet zo maar deze is echt leuk :=

Kiekjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:06

supper tof! en nog bitloos ook!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 19:33

Bedankt :D nog steeds op mn wolk aan het nagenieten :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:12

waauw wat gaan jullie goed zeg, en oh wat is ze toch leuk