Mijn knappe prinses heeft vandaag het volgende stapje gezet in haar opleiding en heeft dan eindelijk los, onder de vrouw, haar eerste drafpasjes gezet!

Nashwa is mijn 4,5 jaar oude Arabische dame. Begin dit jaar zat ik voor het eerst op haar rug met zadel maar in dit veelbewogen en verdrietige jaar heeft haar verdere opleiding vertraging opgelopen. Sinds oktober zat ik er weer eens per 2 weken op om, onder begeleiding van mijn instructrice, aan de hand te stappen. Helaas bleek het afgelopen jaar (en 5 jaar bijna niet rijden) me dusdanig onzeker te hebben gemaakt dat ik haar verdere opleiding uit moest besteden. Gelukkig een heel lief stalgenootje met ervaring met Arabieren beleren bereid gevonden dit voor me te doen en zo was vandaag dan eindelijk het moment daar, en wat was ze braaaaf!!!
Foto's zijn screenshots van het filmpje en daardoor helaas niet zo scherp, maar ben zo trots, wilde ze toch delen

Het eerste stukje los stappen...dat was gek!

Dan toch even de kont tegen de krib, want dat zelf stappen was toch wel heel moeilijk!

En dan toch ontspanning gevonden!

En dan...tijd voor draf!

Uiteraard moest er ook gehupst worden, wat voor prinses ben je immers als je dat niet doet.

Maar daarna fantastisch fijn afgesloten

Ben echt heeeeel trots op mijn niet-meer-zo-puppy paard

(uiteraard is er eerst aan de hand gestapt en wat gedraafd overigens)
De komende tijd ga ik hard aan mezelf werken terwijl mijn lieve stalgenootje verder met Nas aan het werk gaat. Gelukkig krijg ik van een heleboel mensen aangeboden eens op hun paard te rijden en hopelijk ben ik mijn onzekerheid daardoor snel weer kwijt en kan ik zelf op mijn prinses klimmen

Op naar vele ontspannen bosritjes