Ik vind het gewoon leuk om wat foto's te plaatsen. Maar ben tegelijkertijd benieuwd of iemand van jullie mij echt kan zeggen welke kleur hij heeft. Volgens het stamboek is hij zwart. Hij is in de winter ook echt zwart. In de zomer is zijn onderlaag wel zwart, maar hij ziet er bruin uit door de bovenlaag.
Zijn vader is een bruine, zijn moeder is een bruin roan.
Eerst zoals Taran jaren geleden in de zomer was.

Dan een foto van ik dacht 2 jaar later, maar kan ook 1 jaar later zijn.

Dan Taran in het najaar

En dan gaan we naar 2003, omdat ik sinds toen een digi had. In december is hij toen geschoren. Op zijn benen, hoofd en gelpad na.
11 januari

Dan 20 februari

13 maart (eventjes aan de longe, maar hij had bloedarmoede, dus was nogal zwak. En dus alleen even rustig stappen)

Taran op 8 mei (als je goed kijkt zie je dat zijn benen en hoofd en gelpad bruin zijn, en de rest zwart)

Dan 22 mei

Dan over naar 29 juni, toen ging het bruin worden wel erg snel.

12 juli

18 juli

14 augustus

16 augustus

17 augustus

22 augustus

Stukje vacht op 15 september

Stukje onderaan zijn buik, bij de flank (hij had toen een bult) op 15 september

7 oktober

16 oktober

24 oktober (toen had Taran pas bedacht wintervacht te maken, en zomervacht eruit te gooien)

25 oktober, net geschoren

Maar al snel was hij weer zwart, binnen een weekje. Deze foto is pas van 9 november

Eind november weer geschoren. Foto van 9 december, met een ochtenzonnetje, dus beetje vertekend kleurtje.

18 december

Zoals jullie een beetje hebben gezien bleef hij de vroegere jaren wel zwart in de zomer. Maar tegenwoordig wordt hij elke zomer wat lichter. In het najaar krijgt hij vaak zwarte appels op zijn bruin verkleurde vacht. In de wintervacht zie je geen bruin vlekje meer.
Het hele jaar door zitten er witte haren in, maar in de wintervacht zijn er veel meer als in de zomervacht.
Ik vind het zwarte onwijs mooi, maar ga het verkleuren ook wel gaaf vinden. Ik heb ondertussen al heel wat keren vragen gehad. Onder andere of ik een andere pony had gekocht? Waarom ik een andere pony gekocht had? Maar het is nog steeds dezelfde als bijna 6,5 jaar geleden. Alleen verkleurd hij nogal.