Omdat ik snel behoefte had aan een nieuw paard, kocht ik Adje. Deze jonge Arabier van toen net een jaar was echter een beetje te jong voor de ezels: hij joeg ze rond in de wei en voor het eerst in die 16 jaar stonden ze te pompen in het zweet

Adje moest dus weg van de ezels. Omdat een jong paard imo niet alleen hoort te staan, mocht ik eerst het paard van een vriendin lenen om bij hem op de andere wei te staan. Dit lukte goed. Tot hij Basiel de lucht in katapulteerde. Hmm. Paard ging terug naar vriendin en ik belde de verkoper van Adje op. Toen we immers voor hem gingen kijken, stond er nog een halfbroertje van hem te koop en die had ik dus ook gezien.
Een tweetal dagen later had Adje dus zijn vriendje terug, de broertjes waren herenigd en het ging super. Maar... Ik heb ze dus altijd gewoon apart gehouden van de ezels.
Omdat ik toch eens wou kijken of het niet zou lukken met hun vieren samen, het komt immers beter uit om dan 1 wei te laten rusten, wou ik vandaag proberen ze samen te zetten. Ik had voorzien dat de ezels altijd konden vluchten voor de paarden, want ik had geen idee hoe Fin zou reageren, hij had ze immers nog nooit (op snuffelen na) echt ontmoet en hij is de dominante van de bende.
Dus! Om het makkelijk te maken had ik een hoopje hooi gegooid voor de paarden, en eentje voor de ezels. Ik dacht dat het zo wel zou lukken...
Even wat info over Fin: hij heeft op 1 dag in september plots al zijn manen afgeschuurd en ook zijn staart heeft een beetje geleden, dat gaat beslist opvallen. Nu begint het stilletjes aan te groeien.
Video 1: De ezels mogen door het 'sas' naar de grote wei. Daar ging het al mis... Ze liepen naar de verkeerde kant

Video 2: Ok, ze hebben het door! Ze draaien zich om, lopen in mijn richting richting wei... En dan!!!

Video 3: Eindelijk willen ze wei in!! Spannend, wat gaan ze doen?? Oh... Ze lopen het hooi straal voorbij

Video 4: Ze besluiten toch een kijkje te komen nemen bij de nieuwe schuilstal. Dan zien ze de paarden... Totaal niet boeiend dus, maar mmmmmm, daar ligt hooi!
Video 5: Fin vond het echter suuuuuuperspannend!

Video 6: De ezels besloten zich alvast goed in te burgeren en een camouflagekleur aan te nemen die de paarden ook vaak hebben: zandbruin! Ze zijn duidelijk enorm onder de indruk...

Video 7: Intussen loopt de spanning bij de paarden aardig op

Video 8: Adje kreeg er zelfs dorst van, zo opgewonden

Video 9: Zelfs stalkat Vince kon de opwinding niet meer aan...

Video 10: En dan gebeurt het! De toenadering!! De ezels naderen en dan, en dan!!! De horsies just don't care. Foooooood!!!

Video 11: Plots komt alles in een enorme stroomversnelling: Adje gaat er serieus achteraan!!!

Video 12: En dan ontstaat het een gevecht...

Video 13: Fin kan zich niet meer inhouden, en loopt op het gebeuren af... Maar dan....!!!!
Video 14: Uiteindelijk nog één toenadering... En wie goed kijkt, ziet Adje nog net in de stal poepen

Al met al dus een zéér vermoeiende gebeurtenis, gelukkig zijn de gemoederen bedaard!
Bedankt voor het kijken