2014: Mijn grote droom kwam uit, de 3 blondjes aan huis!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ine23

2014: Mijn grote droom kwam uit, de 3 blondjes aan huis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 14:31

Ik had me nog zo voorgenomen om van 2014 een minder druk jaar te maken dan van 2013, maar niets was minder waar :') .

Dit jaar was weer één waarin dromen uitkwamen, waarschijnlijk ook de allergrootste droom van allemaal: mijn lieve paardjes kunnen zien vanuit ons slaapkamerraam <3 !

Ondertussen is Mara helemaal fanatiek voor de kar geworden, wordt Raven eindelijk volwassen en is Marieke al bijna 7 maanden drachtig :+: . Kortom: weer zo'n top-paardenjaar!

Ik begin eind 2013 met mijn overzicht, toen we nog op ons eigen weiland zaten waar ik elke dag te vinden was. Via mijn opleiding heb ik een heleboel leuke meiden leren kennen, waarvan eentje de part-time verzorgster werd van Marieke en die ondertussen ook gewoon een goede vriendin is geworden :D
Zo gingen we dus met de 2 jongste moddermonsters op stap:

Afbeelding

En werd er ook grondwerk in de bak gedaan *Klik*

Moddermonsters? Inderdaad :') :+
Afbeelding

Het is echt een zware herfst en winter geweest op de wei, het heeft naar mijn gevoel maanden aan een stuk geregend. Gelukkig hadden we net voor de winter nog een mooie verharding laten aanleggen voor de schuilstal in de winterwei, want anders was het echt ploeteren geweest. Mijn vriend en ik waren ondertussen ook al een tijdje op zoek naar een woning voor ons 2, liefst niet al te ver van de paarden gelegen. Wanneer je in regio Antwerpen woont, heb je niet zo'n hoge verwachtingen om binnen je budget iets te vinden, laat staan dat je ooit een huis vindt met voldoende grond voor 3 paarden.
Maar toen kwam ik een onderschrift van een bokker tegen... Het trok meteen m'n aandacht: Huis te koop met 2.2ha grond op 30min van Antwerpen. Dus ik mijn stoute schoenen aangetrokken, vriendje overtuigd dat verhuizen naar NL (Zeeuws-Vlaanderen) echt wel heel leuk kon zijn et voila: in februari kochten we ons droomhuis van een hele lieve bokker die ondertussen al lang niet meer gewoon 'de vorige eigenaresse van ons huis' is...

Dit zou over een aantal maanden ons uitzicht worden <3
Afbeelding

Het overdragen van de akte ging pas voor in de zomer zijn, dus hebben we lente en zomer 2014 nog op de wei doorgebracht.

De lente kwam en Raven bleek nog steeds zo'n ontzettende puppy te zijn. Ze was hier bijna 3:
Afbeelding

Mijn lieve buurmeisje ging me helpen mijn angst voor het springen te overwinnen, dus hebben we een paar springlesjes van haar gekregen. Mara werd altijd helemaal fanatiek, totdat we op 80cm uitkwamen... Dan maakte ze er een sport van om heel mooi op de sprong af te gaan en dan maar vol op de rem te gaan, wat resulteerde in hele leuke bloopers :P

Misschien heeft ze haar roeping als westernpaard gemist?
Afbeelding

Maar het kon ook goed gaan *\o/* *Klik*

In april hebben mijn DA en ik in overleg besloten om voor Marieke een hengst te gaan kiezen. Marieke heeft al haar hele leven een hormonale disbalans en volgens mijn DA (die haar eigen KI centrum heeft) zou de kans reëel zijn dan we met een dracht dit al een heel stuk weer op de rails zouden kunnen krijgen. Auto dus volgeladen met vriendinnen en op naar Stoeterij Du Bois!

Daar werd volop met de veulens geknuffeld (*Klik*) en besloot ik om voor Don Cremello du Bois te kiezen.

Eind april werd ze geïnsemineerd eind 16 mei hadden we haar eerste mooie scan <3 We hebben haar daarna nog 2x laten scannen en alles zag er altijd perfect uit.
Afbeelding

De zomer werd prachtig: Sacha maakte onzettend mooie foto's van Raven en Marieke, Mara deed het goed als kamppaard voor de kindjes, Marieke werd steeds boller en evenwichtiger van karakter, we maakten in ons huis alles gereed voor de komst van de paardjes... We hebben echt genoten van de laatste zomer op de wei, die ik toch wel erg ga missen. Die eerste eigen plek blijft altijd in mijn hart :j.

Raven
Afbeelding

Mara op kamp
Afbeelding

Marieke
Afbeelding

September liep op z'n einde en we maakten alles gereed om de paarden alvast te verhuizen. Het huis zelf moest nog inorde gebracht worden, maar ik wilde geen herfst en winter meer zonder alle luxe die ik nu aan huis ging hebben. Vervoer geregeld, alle 3 de paarden de vrachtwagen op en ik mijn hart vasthouden dat alles goed zou gaan. Verschillende nachten heb ik nachtmerries gehad over wat er allemaal fout kon gaan... Maar op de dag zelf stonden ze met z'n 3'en op nog geen 5minuten op de wagen, hebben ze zich de hele rit voorbeeldig gedragen en was dit het resultaat toen we ze op hun nieuwe plek op de wei gooiden: alle 3 kop in de grond en eten _O- . Ach, ik had het eigenlijk kunnen weten ;)
Afbeelding

Sinds dag 1 staan ze hier écht op hun plek. Ze voelen zich alle 3 thuis en doen het fantastisch, ik had me geen betere plek dan deze kunnen voorstellen.

Een impressie van hoe ze er nu bij staan....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En tenslotte... Ik ruilde de ene zonsondergang voor de andere <3
Afbeelding

Afbeelding

Op naar 2015, het jaar waarin mijn eerste zelfgefokte veulen geboren worden, Raven onder het zadel gaat en Mara hopelijk nog steeds de leukste norse maflinger is die ik me kan inbeelden :+:

1 ding is zeker: de jaren zijn zoveel mooier wanneer ze gevuld zijn met paarden! :j

Furrow

Re: 2014: Mijn grote droom kwam uit, de 3 blondjes aan huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:34

Prachtige foto's! De nieuwe omgeving is dan ook zo mooi!
Ik weet dat 2015 een super jaar voor jou gaat worden!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:36

Nou je bent er vooral niet op achteruit gegaan.
Super voor elkaar.
En heerlijk dat je blondies het zo lekker hebben

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:38

Wat een mooi jaar voor jullie!

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:38

Leuk overzicht! :D

Je hebt echt een droomplekje gevonden! <3

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:39

Jouw goud staat lekker in de tuin <3

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:41

Wow. Daar droom ik nou ook van.. paarden aan huis.
word hier ook wel een klein beetje groen van.
Wat onwijs mooi, succes volgend jaar. Ben benieuwd naar je veulentje als t geboren is :)

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 14:51

Wat een snelle en lieve reacties!

Ik moet ook eerlijk toegeven: dit had ik in mijn stoutste dromen niet dúrven dromen... Je zegt natuurlijk wel altijd dat dit je grootste droom is, maar de kans dat die gaat uitkomen is natuurlijk bijna nihil. We hebben ontzéttend veel geluk gehad dat dit op ons pad kwam en zoals we in Antwerpen zeggen: "We zijn met ons gat in de boter gevallen."

Ik geef eerlijk toe dat ik nog bijna elke dag een beetje emotioneel word wanneer ik thuis rondloop en mijn paarden zie staan :o . Doe er nog een zonsondergangetje bij en de tranen springen in mijn ogen...
Het voelt nog steeds niet echt en ik denk dat ik nog wel wat jaren op wolkjes ga lopen :j .

Vooral blijven dromen is dus mijn tip, want soms komen ze ook echt uit. *melig*

Wbt het veulen heb ik ook een volgtopic lopen op bokt, al ben ik nog niet zo'n held in regelmatig posten.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:10

Ine, ik kom bij jou wonen straks! Wat heb je het toch heerlijk daar!

Ik kan niet wachten tot dat kleintje er straks is! Dan kom ik zeker helemaal naar zeeland (blijf ik wel slapen hoor, anders is het echt een wereldreis :') )

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:16

Prachtige plek heb je daar zeg! Zowel voor jezelf als voor je kudde ;)

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:51

Wat een super jaaroverzicht Ine! Het is soms misschien niet makkelijk, maar wat heb je toch een geluk eigenlijk, zeker als je dit zo samenvat besef je dat pas :).
Ondanks dat ik niet heel vaak mee ga, geniet ik van de keren dat ik mee mag!

Op naar een super 2015 met een lief veulentje, lieve paardjes en je eigen huisje! (waar ik hopelijk ook in deel mag nemen!)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 09:32

Wauw, wat een mooie plek zeg!!! :oo

Geniet ervan en ik ben benieuwd wat er voor veulen uitkomt!! :))

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 09:41

Je heb echt een geweldig plekje voor jullie en jullie paardjes.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 09:42

Gaaf,ik weet gelijk welk huis het is.Heb verschillende keren ook in haar onderschrift gekeken .Helaas was voor ons het huis te klein.Maar het paarden gedeelte ziet er fantastisch uit.
Heel veel plezier met je nieuwe paradijs.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 09:54

Wauw jaloers :o

Het is ook mijn droom, maar vrees dat het bij mij toch nog jaren kan duren eer ik die kan waarmaken, misschien zelfs nooit ;( ;( ;(

Het is je in ieder geval wel gegund en het is er echt prachtig. Dat uitzicht ook :~

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 09:57

Wauw! Dat uitzicht!
Wat een mooi overzicht en wat en wat een leuke paarden heb je :).

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 19:20

Lieve reacties!

Froukje, je bent altijd welkom he :D ! En we hebben een logeerkamer, maar ook gewoon een hooi-opslag-stal die wel lekker ligt als je dicht bij de paardjes wil liggen :')

Tnx Fangio, dat is ook echt zo. Iedereen dolgelukkig hier!

Daan, altijd welkom. Die logeerkamer gaat denk ik bijna altijd gevuld zijn door vrienden :+: . Ik ben inderdaad de grootste bofbips te wereld!

Kimberley, altijd welkom in het volgtopic :j !

Dankje Marlis! Ik heb gezien dat jullie meiden nu ook super staan :):)

Wat grappig beatje. Het huis is inderdaad wat klein met 3 kinderen :+ . Hebben jullie ondertussen ook een plek gevonden?

Bedankt Betadine. Jij ook vooral blijven dromen en geloven... Je weet maar nooit.

Ja, dat uitzicht is echt fantastisch Ess_Ramona, elke dag opnieuw is het genieten... Tnx :)

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:34

Jeetje, stiekem ben ik wel wat jaloers op je nieuwe huis + weide :o
Leuk overzicht!

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:39

Heel mooi overzicht Ine! Hopelijk wordt 2015 een even mooi jaar met Marieke haar veulen en dan kom ik hem/haar zeker eens in levende lijve bewonderen :D

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:00

Nee Ine we zijn nog zoekend :-).Buiten dat iedereen en alles op de grond en in het huis moet passen moet het ook nog eens in een budget passen .