Ieder verlanglijstje, iedere kerst en iedere sinterklaas stond met stip bovenaan: EEN PONY !
En op nummer 2 t/m 100 stond ook stug: EEN PONY !
Na een aantal jaartjes is dit inmiddels verander in: EEN PAARD !
Maar na al die jaren zijn mijn ouders niet gezwicht, als ik een paard wilde mocht ik deze zelf kopen.
Vanaf mijn 15e heb ik eerst pony's en later paarden van andere gereden & getraind. Met tijden enorm fanatiek, met tijden was een enkele keer per week genoeg. Maar nooit ben ik het paardenvirus verloren.
Bloed, zweet, heel veel tranen en heel veel mooie momenten heeft het me gekost, het rijden van paarden van andere.
Met vele mooie prestaties om trots op te zijn. En vele lieve dieren ontmoet te hebben en sommige met een hartverscheurend afscheid.
Na al die jaren werd het gewoon eens tijd mijn grote droom te verwezenlijken. Ik ben inmiddels volwassen en heb een goede baan. Dus de zoektocht kon beginnen. Ik weet precies wat ik zoek en ook heel goed wat ik niet zoek.
En dan zie je een advertentie, een pracht paard, enorm groot, aan de andere kant van het land. Even twijfel het is wel erg ver weg. Met wat overtuigingskracht van een vriendin die aanbood mee af te reizen, was het niet zo moeilijk. Wij gaan kijken.
Daar staat ze, wat is ze groot ! En wat is ze mooi

Ze wordt voorgereden en alles wat ik toe nu toe gezien heb bevalt me super, na 10 minuutjes mag ik erop. Even wennen, met een krukje opstappen de laatste tijd heb ik toch wat kleinere paarden gereden.
En op het moment dat ik aandraafde wist ik het: HEBBE HEBBE, wat voelt ze geweldig en machtig en toch zo lief

Mijn hartje was er lang uit, dit word mijn paard !
Maar mijn verstand heeft mij nog even in kunnen houden. We zijn nog een keer overdag terug geweest.
Tweede keer rijden:

En meteen een afspraak voor de keuring gemaakt. We gaan met trailer en al naar de keuring (ook deze bijna aan de andere kant van het land). Wat was het spannend, niet kunnen slapen, geen concentratie meer en dan de lange rit ernaartoe. En daar staat ze

Zo voorbeeldig als ze zich de eerste 2x dat ik haar zag gedroeg, gedraagt ze zich ook op de keuring. Zo spannend al dat gefrunnik aan je lijf en dan weer lopen, een keer blazen, maar geen kik gegeven !
heerlijk wat een paard

EN de uitslag: GOEDGEKEURD !!!!
Ze mag mee naar huis

Sinds gister avond staat ze goed en wel op haar nieuwe plekje, na wat rondlopen lijkt ze erg op haar gemak te zijn.
Meet MIJN mooie CADIZ:
Ze is 7 jaar en stamt af van Sandreo x Cavalier x Nabuur

EN ik, ik ben even het gelukkigste pennymeisje van de wereld