Na 11 jaar mag ik je sinds 2014 de mijne noemen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Na 11 jaar mag ik je sinds 2014 de mijne noemen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 20:55

11 jaar geleden, op 2 juli 2003, werd er een heel bijzonder veulentje geboren. Een merrieveulen van mijn eerste paard en grote liefde Fonia. Onze (mijn ouders en ik) eerste gedachte bij je geboorte was "wowww, wat veel wit overal!", maar je droogde heel knap op :D.
Hier met je mama, waar je heel veel op lijkt:
Afbeelding

Bijzonder was je zeker en met een zeer uitgesproken karakter. Toen je 4 uur oud was mocht er al niemand de stal meer in, want je schopte iedereen er vierkant weer uit :+ . Zo waren er terwijl je opgroeide nog wel meer van die aparte trekjes, maar voor je baasjes (mijn ouders) en mij was je een schat van een paard.

Toen je oud genoeg was hebben we je beleerd en ik zou met jou de (dressuur)wedstrijden in, maar ook ik werd ouder en besloot om het huis uit te gaan en mijn eigen gezin te stichten. Daardoor kwam er weinig van terecht, maar ik beloofde je dat ik zelf een huis zou vinden met ruimte voor jou en dat ik je dan zou ophalen, zodat we de verloren tijd weer goed konden maken.

Eind 2012 kwam de dag dat mijn man en ik ons droomhuisje vonden en we zijn meer dan een jaar hard aan het klussen en verbouwen geweest totdat het naar onze zin was. En in maart 2014 was daar dan eindelijk de dag dat jij bij mij thuis mocht komen wonen!!

We hadden enige tijd daarvoor al een oude bekende van jou op stal gekregen (lang verhaal, maar dat paard was vroeger ook van mijn ouders, is verkocht geweest en ik heb haar teruggenomen, maar dan wel bij mezelf thuis) en het was een groot feest van herkenning toen je haar voor het eerst terug zag! Na 4 jaar elkaar niet te hebben gezien was de klik er direct weer en sindsdien zijn jullie onafscheidelijke vriendinnen. Gelukkig heb je daardoor weinig last gehad van de verhuizing.
Afbeelding

Na een weekje wennen, was ik benieuwd wat je zou doen als ik een zadel op je rug zou leggen, want dat was immers ook alweer een aantal jaren geleden. En zoals ik al had verwacht, je deed er helemaal niks mee. De stap was dan ook klein om weer voorzichtig een rondje vertrouwd op jouw rug te mogen zitten. Wat voelde ik me rijk! In mijn eigen bak op mijn eigen paard, echt geweldig :D

Het werd voorjaar en we pakten voorzichtig het werk weer wat op, dat deed je super en je was niks vergeten!
Afbeelding
Afbeelding

Ik besloot dat ik een andere droom wilde laten uitkomen, namelijk een toekomstige opvolger en nakomeling van jou en nog een klein beetje van je moeder fokken. Je bent immers al 11 en voor een eerste veulen moeten we niet te lang meer wachten. Dus ging ik op zoek naar de perfecte hengst voor jou en die heb ik gevonden. Eind april werd je geïnsemineerd en het was meteen raak!
de aanstaande papa Macho Polo:
Afbeelding

De daaropvolgende periode deden we het wat rustig aan. Lekker genieten van het verse gras op de wei, dat vond je natuurlijk heerlijk.
Afbeelding
Afbeelding

Wel zijn we naar een foto meeting geweest en dat was erg leuk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
In de loop van de zomer gingen we weer wat serieuzer aan het werk en lesten we regelmatig. Ook deden we mee aan een clinic over wedstrijdspanning, wat erg leerzaam was voor ons beide.
Afbeelding
Afbeelding

Je buik begint al wat te groeien en dat houden we ook bij in ons volgtopic: [KS-MK] Wie volgt er mee? KWPN x Groninger in de maak voor 2015!

Naast het werk in de bak, nemen we ook onze relax-momentjes in het bos. Dit was wel nieuw voor je, omdat je eigenlijk nooit verkeersmak gemaakt bent. Toch doe je dit super en ik zie dat je ervan geniet.
Afbeelding

en ook aan de longe zo nu en dan
Afbeelding

Afgelopen maand hebben we onze wedstrijd comeback gemaakt en dat was meteen ook ons M1-debuut. Jammer genoeg kwamen we net 2 puntjes tekort voor een winstpunt, maar voor een eerste keer deed je het super en ik ben er meer dan trots op. Toch wel even van weidepaardje naar bijna M1 in een half jaar tijd!
http://i106.photobucket.com/albums/m243 ... 282b7d.jpg
http://i106.photobucket.com/albums/m243 ... 0e5f7e.jpg

Je buik groeit nu echt hard en begint al in de weg te zitten met het rijden, dus we zullen de komende tijd alleen thuis nog wat rustig werken en daarna mag je van je welverdiende zwangerschapsverlof gaan genieten :j
De dikke buik op dit moment:
http://i269.photobucket.com/albums/jj47 ... b9ddc9.jpg
Wat een fantastische tijd heb ik dit jaar met jou beleefd, ik hoop dat er nog vele jaren zo mogen komen.
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 14-11-14 23:40, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Foto's in linkjes veranderd, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

eline10

Re: Na 11 jaar mag ik je sinds 2014 de mijne noemen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:57

Wat een gaaf paard! :))

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 21:40

Dank je wel! Ben ik natuurlijk helemaal met je eens haha!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:17

Wow. Wat een droom zo lekker aan huis. Geniet van het toeleven naar de kleine :) ben benieuwd wat eruit komt

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:32

Wat een heerlijk 'Penny' verhaal. Lekker genieten van je mooie paarden!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 22:57

Bedankt, ik ben ook heel benieuwd naar het veulen :)

*leest even terug* yup, eigenlijk best behoorlijk Penny!! :D

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:09

Mooi paard hoor! Lijkt me een prima combi om een mooi, zwaar allround paard te fokken!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 09:35

Dank je! Dat is inderdaad precies mijn bedoeling met deze combinatie, ik hoop dat het ook zo uitpakt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 17:20

Bedankt voor het aanpassen mod, ik dacht dat hij automatisch niet meer dan 15 afbeeldingen zou plaatsen (ik had ze niet geteld oeps)!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:06

mooi verhaal, zo leuk genieten toch die paardjes aan huis <3 Het leven is mooi en rijkelijk met paarden in je buurt. (op de bankrekening is een ander verhaal maar kom, je leeft maar 1 keer, ah nee je sterft 1 keer en leeft alle dagen :)* )

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 21:57

Helemaal waar Fotsy, dank je, leuke reactie.