We gingen vorige week naar de paardenmarkt in Hedel, ik wilde graag een volwassen grote maat shet om mee te gaan mennen en een vriendin van mij (katharina) wilde graag een shetlanderveulentje en dan het liefst wel een zielepietje..
aanbod van de volwassen shetjes vond ik persoonlijk wat tegenvallen, stond niet echt iets tussen wat ik zocht of ze hadden een fantasieprijsje.. dus besloten dat ik dan ook maar een veulentje mee zou nemen..
De eerste aankoop katharina was een mooi gezond palomino hengstveulentje!

pony op de trailer gezet en nog gaan kijken voor een veulentje voor mij...
Toen kwam vriendin van mij een zielig klein shetveulentje tegen en toen ze de prijs vroeg werd er meteen een prijs genoemd voor 2 veulens samen dus heb ik het andere veulen maar gekocht (Harrie en Hannibal)... pony's waren ontzettend verwaarloosd en we hebben tientallen commentaren gehad toen we onderweg waren naar de trailer met ze... (hopelijk hebben jullie daar geld bij gekregen, wat zien die eruit, BAH)

Hannibal

Harrie

teller stond dus inmiddels op 3... ondertussen had Katharina alweer een mooi zwart hengstveulen gevonden
weer een met de naam Harrie, hele mooie pony met papier en in goede gezondheid!
Ik zag op gegeven moment een zielig superklein palominoveulentje staan, maar geen eigenaar in de buurt en terwijl ik aan het wachten was op de eigenaar zou katharina even bij de kraampjes gaan kijken.. om vervolgens terug te komen met een ondeugend vosveulentje ; Bram.. zucht weer een haha kraampjes kijken noemde ze dat

Na 15 min kwam er eindelijk de eigenaar van het palomino veulen, maar hij vroeg 90,00 wat ik veel te veel vond voor een pony in die staat... wij dus weggelopen met de andere 2 veulens, kwam de eigenaar van de palomino nog achter ons aangerend dat ik de pony toch mocht hebben voor de prijs die ik had genoemd! ik helemaal blij natuurlijk met mijn zielepietje!

Met 6 veulens op de trailer gingen we richting huis

Thuis meteen de veulens nog eens nagekeken.
Van links naar rechts
Bram, Sugar, Beertje, Harrie the Second, daarachter Harrie the First en helemaal rechts Bailey)
De 2 zielepietjes (blijken dezelfde vader te hebben dus wij noemen ze de broertjes) en de kleine palomino waren heel verkouden en hadden luisjes, deze 3 hebben we dus naar stal met uitloop gebracht waar ze nu worden behandeld tegen de verkoudheid en de luisjes.. We moeten nog 1 van de 3 scheren vanwege de luisjes, maar aangezien we over de eerste 2 zo'n 2,5/ 3 uur hebben gedaan (en dat met een scheerapparaat voor schapen) doen we die volgende week. De vacht van ze zat vol met stront en klitten en is gewoon niet doorheen te komen. We hebben ze dus voor het scheren eerst helemaal moeten knippen, dan met een scheerapparaat voor schapen en dan afwerken met een gewoon scheerapparaat..
Stiekem is mijn kleine palomino (inmiddels gedoopt tot Sugar) best een knappe pony!

Bij het scheren van Hannibal (inmiddels Bailey) schrokken we wat we onder de vacht aantroffen...

Inmiddels worden ze ook al wat tammer

De andere 3 zijn kerngezond en staan lekker in de wei! Bram is echt een onwijs leuke grappige pony! Superstoer en totaal niet bang voor ons! (heel stiekem soms wel een beetje maar dat probeerd ie heel stoer te verbergen), Harrie the Second is ook niet bang en het baasje van de kudde, al een echte hengst hihi, Beertje is wel onwijs bang, we gaan er vanuit dat hij slaag heeft gehad je merkt heel goed het verschil tussen de andere die bang zijn omdat ze mensen niet kennen en Beertje die bang lijkt dat hij elk moment een klap kan krijgen... Met ontwormen stond hij te trillen op zijn benen, ik voelde met vasthouden z'n hart gewoon kloppen... maar gelukkig staat hij met Harrie en Bram en die zijn badass
dus die leren hem wel dat wij niet eng zijn haha 
commentaar mag uiteraard, ieder heeft zijn eigen mening maar wij hadden de ruimte en financien om even de pennymeisjes uit te hangen en daar hebben we nog geen moment spijt van gehad

De 2 broertjes zijn geadopteerd door de moeder van Katharina en daar zullen ze in het voorjaar gaan wonen, Sugar blijft lekker bij mij en komt bij mijn eigen kudde te lopen zodra hij is opgeknapt, Bram en Harrie the Second blijven bij Katharina en Beertje is van de vriend van Katharina!
Zodra de 3 zwakkere zijn opgeknapt gaan ze lekker bij de andere 3 de wei op en daar blijven ze dan fijn staan met z'n zessen
, wat een geweldig stel heren!