Burana (Cantos x Numero Uno) fanatiek aan het genieten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fleur_yen

Burana (Cantos x Numero Uno) fanatiek aan het genieten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 13:20

Hallo :)

Dit is de 1e keer dat ik in dit deel van het forum een topic aanmaak, aangezien we toch wel een heerlijk jaar hebben gehad. Dit in tegenstelling tot 2013, waar Burana die zomer door een vervelend ongeluk vast is komen te liggen met haar been vast tussen de tralies van haar stal. Hier heeft ze behalve een dikker been en twee littekens op haar heup en been niks aan overgehouden, en was na heel veel wandelen, paar behandelingen van de osteopaat en weer opbouwen in 2014 weer helemaal back on track. Burana is bijna 4 jaar geleden in mijn bezit gekomen als zadelmakke 4.5-jarige slungel en nu uitgegroeid tot een mooie 8-jarige dame. Ze is ontzettend werkwillig en zet zich altijd voor 100% in, in principe is ze heel nuchter, maar erg gevoelig, dus zodra ik maar een greintje twijfel en ze van mij niet genoeg zekerheid meer krijgt is alle nuchterheid ook meteen verdwenen. Kortom, een geweldige spiegel voor mij waar ik afgelopen jaren al onwijs veel van heb mogen leren, het is namelijk wel overduidelijk dat het paard op ongeveer alle vlakken meer talent heeft dan haar baasje. ;)
Kijk en geniet mee van mijn stoere merrie <3

Na een dipje in het rijden eind 2013 begonnen we in januari toch wel weer de goede kant op te gaan ( dramatische telefoon kwaliteit)
1.
Afbeelding

Februari, genieten van lekkere ritjes en even pauzeren bij het pannenkoekenhuis.
2.
Afbeelding

Maart, na een behandeling van de osteopaat konden we even niet rijden, gelukkig kan ik ook onwijs genieten van een heerlijke wandeling met m'n 2 beste dierenvriendinnetjes
3.
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=54EEC4CA

4.
Afbeelding

Eind maart na een meer dan 1.5 jaar weer is een wedstrijdje gestart, ondanks dat het lang geleden was, was ze erg braaf. Iets te braaf om winstwaardig te rijden, maar wel een gave foto aan overgehouden.
5.
Afbeelding

April, we waren begonnen met wat springlesjes op stal. Waar springen vroeger in het teken stond van een paard die zonder controle op de hindernis af rent, en een ruiter die vooral aan het overleven is, ging dit nu echt super, ik had een paard die op mij wachtte en ik kon er zelf veel meer aan rijden.
6.
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 5aacf76454

Absoluut geen spectaculaire hoogte, maar wel ontspanning, rust en controle. En het belangrijkste, ontzettend veel lol voor ons allebei! :)
7.
Afbeelding

Twee weken later in april, werd er op 200m afstand van stal een endurance wedstrijd gehouden. Met een stalgenootje hebben wij ons ingeschreven in de kennismakingsklasse, het was heerlijk weer, hebben het onwijs gezellig gehad en volop genoten! Leuke verrassing aan het einde was dat we ook nog een 1e prijs in de klasse 0 hebben mogen ontvangen *\o/*
Voorkeuring
8.
Afbeelding

9. Tijdens de rit
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 6966_n.jpg

10. Onderonsje vlak na de aankomst
Afbeelding

Eind april zijn we verhuisd van stal, naar een plekje op 2 min fietsen bij m'n huis vandaan, direct aan het bos en waar Buraan het hele jaar in een kudde lekker elke dag naar buiten kan.
In mei en juni hebben we lekker genoten van het heerlijke weer, lekkere bosritten gemaakt en fanatiek verder getraind. Nieuwe stalletje deed haar erg goed, ze begon mooi vol te worden en was energieker dan ooit.

11. Even lekker stoom afblazen aan de longe Voor de oplettenden: de bak was inderdaad zwaar, rijden deed ik in die tijd ook altijd in de wei
Afbeelding

12.
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=54E948FA

Juli, we gingen lekker op dezelfde manier door (zo wordt het bijna eentonig zo positief :D ), nog een heerlijke oortjesfoto

13.
Afbeelding

Ook hebben we een springlesje meegepakt bij een vriendin op stal, helaas zal paps nog heel wat meer talent moeten ontwikkelen om ook mooie springfoto's te maken, dus houden we het maar bij een foto in stilstand. Tevens vond ik dat het wel eens een keer tijd werd om mezelf te trakteren op een nieuw dekje :))

14.
Afbeelding

Paard is ondertussen nog druk bezig met genieten. Het is een paard wat nooit dik te krijgen is, dus van deze foto's waar ze zelfs een beetje een buikje had werd ik echt heel blij, zo fijn om te zien dat ze zo heerlijk in haar velletje zit <3
15.
Afbeelding

16.
Afbeelding

Enige zorg in haar simpele paardenleventje zijn natuurlijk vervelende vliegen
17.
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... b4d05112d9

Augustus, na hard trainen weer een poging gewaagd om weer een keer te starten. Duidelijk was dat we routine misten, een juryauto met openstaande deuren en achterklep scheen een gevaarlijk monster te zijn, zorgzaam als ze is, wilde Bu natuurlijk absoluut niet dat haar baasje aan dat gevaar blootgesteld zou worden. Daar kwam ook nog bij dat ze uitvoerig bezig was met het begroeten van haar vriendje die net met de trailer het terrein op kwam rijden, wat allemaal niet echt bevorderlijk was voor een fijne ontspannen proef. 2e proef redelijk kunnen herpakken maar alsnog ver onder ons niveau van thuis, helaas net misgegrepen met 179 punten.

18. Opstartprobleempjes voor we überhaupt begonnen waren met onze proef, even weer de goede kant op sturen, en haar ervan overtuigen dat het monster van de juryauto echt geen paarden eet.
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 3882fe8add

Gelukkig konden we nog wel lachen
19.
Afbeelding

Scheen ik er echt lol in te hebben
20.
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=54E2874D

En wist Buraan nog wel hoe ze d'r voorbeen moest wapperen
21.
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 8384_n.jpg

September, een vriendin had een nieuwe spiegelreflex camera. Uiteraard wilden wij best proefpersoon- en dier zijn :D Ikzelf vind het altijd erg moeilijk wanneer er (behalve mijn instructrice) iemand naar mij kijkt tijdens het rijden, of dit nou een stalgenoot, jury of een camera is, ik begin meteen anders te rijden. Met als resultaat dat Buraan onwijs haar best doet om te begrijpen wat ik nou ineens bedoel, maar dan net de verkeerde hulpen van mij krijgt om haar voor de 100% fijn aan het lopen te krijgen. Ondanks dat waren er toch nog wel mooie plaatjes uitgekomen.

22. Absoluut geen perfect plaatje, maar wel trots op de motor aan de achterkant
Afbeelding

23. Heel veel geld gevonden op de grond :j
Afbeelding

24.
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=54DE6986

Eind september heb ik mijn BE rijbewijs gehaald, wat betekende dat ik wat meer onafhankelijkheid had wat betreft starten, momenteel ben ik hard bezig met de spaarpot voor mijn eigen trailer, maar ondertussen lenen/huren we er af en toe.

Oktober zijn we twee keer gestart, en die regelmatigheid doet ons (vooral mij dus) goed, ik begin langzaam maar zeker te leren dat ik ook (JUIST) in proefjes eraan moet blijven rijden. Bu begint steeds beter te begrijpen dat wedstrijden niet per se een sociale activiteit zijn om nieuwe vrienden te maken, en dat het begroeten of afscheid nemen van andere paarden in de losrijbak geen vereiste zijn. Dit alles zorgt dat we dus blijkbaar toch in staat zijn om ook winstwaardige proeven neer te kunnen zetten, en inmiddels staat de teller op B+4.

25. Als echte merrie zijnde laat je je baasje dan ook even wachten met het hoofdstel in doen tot je klaar bent met het observeren van de omgeving.
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=54E25C77

In de laatste 1.5 maand van 2015 wil ik nog een aantal keer starten en dan hoop ik begin 2015 toch wel over ons L1 debuut te mogen nadenken. Verder zou ik heel graag een trailer willen aanschaffen in 2015, zodat we wat vaker op pad kunnen, en m'n grootste droom in vervulling kan laten gaan, crosstrainingen volgen! Verder lijkt het mij ook onwijs tof om ook wat fanatieker in de endurance tak te kunnen worden, wat ik echt nog heel veel leuker vond dan ik in de 1e instantie verwachtte. Kortom gewoon heerlijk en veelzijdig van elkaar genieten, ik heb er zin in! :D
Bedankt voor het kijken! :wave:

Kimmie25501

Re: Burana (Cantos x Numero Uno) fanatiek aan het genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 15:03

Wat een ontzettend leuk paardje!
En wat fijn ook dat je jaar zo verschrikkelijk positief was! :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:06

Wat een heerlijk overzicht Fleurie :D Die Bu is ook een topper hè <3

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:24

Jullie zijn een topteam fleur. Mooi overzichtje van je knappe meid! :)

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:50

Mooi overzicht! :j

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 14:15

Wat leuk een Cantos. Hij heeft dezelfde uitstraling in zijn koppie als die van mij.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 12:13

Bedankt voor de leuke reacties allemaal! :)
Belle_boef, als het die ene van de foto in je profiel is, daar kan ik inderdaad wel wat gelijkenissen in uitstraling van zien, knap paard is het in ieder geval!

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:47

Wat heb je een heerlijke manier van schrijven, lekker positief! Leuk overzicht!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 10:03

Dankjewel voor je leuke reactie! :D