Een heel jaar met mijn blonde vriend..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Een heel jaar met mijn blonde vriend..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 21:24

Een heel jaar.. 365 dagen. Wauw. Wat een gevoel <3
Gisteren precies een jaar geleden, 6 november 2013 tekende ik het contract en morgen een jaar geleden, 8 november 2013 haalde ik hem op, mijn paard, mijn vriendje en mijn grootste trots. Nooit had ik gedacht dat dit zou gebeuren, en nooit had ik gedacht dat we hier zouden komen waar we nu zijn, maar ik kan met grote trots vertellen dat ik nog nooit gelukkiger ben geweest en dat hij mijn allerbeste maatje voor altijd is, tot de dag dat hij zijn laatste adem uitblaast..

Hoe ga ik al die tijd in 15 foto's stoppen? Jeetje..
We hebben afgelopen jaar heel wat overwonnen, en ik ben dan ook onwijs trots op waar we nu zijn, het heeft flink wat bloed, zweet en tranen gekost(letterlijk...) maar we hebben het gered!

Laat ik bij het begin beginnen, want ons verhaal begint niet op 6 november, maar begin 2013, nadat ik vakkundig van mijn oude verzorgpony ben gelanceerd en de eigenaar het niet meer verantwoord vond dat er iemand op reed zocht ik een nieuwe verzorgpony. Mijn beste vriendin wist wel een leuk 'projectje', nou dat heb ik geweten :Y)
Heb alle hoeken van de bak van kortbij gezien behalve het zand zelf *\o/*
Uiteindelijk ging het na lessen een stuk beter en werden we een echt team, helaas door omstandigheden net voor het begin van de zomer gestopt.
Daarna besloot ik een eigen paard te gaan kopen omdat ik er aan toe was en het financieel ook zou lukken. Bij verschillende paarden gaan kijken, maar nergens een klik mee of het paard werd afgekeurd door mijn dierenarts(tot 2 keer toe..).
En toen kwam hij weer in beeld, zijn eigenaresse wilde hem dan toch misschien verkopen. Wat was ik blij! Een paar weken later was het dan inderdaad zo ver en mijn vriendje zou van mij worden!

Ik ga niet bij iedere foto een heel verhaal typen want dat duurt te lang en dat leest toch niemand haha.
Wel laat ik alle hoogtepunten en bijzondere foto's zien van afgelopen jaar. Ik probeer ze op volgorde te zetten maar dat kan nog wel eens lastig worden haha

1. Tweede dag op stal, samen met vriendje Jan :)
Afbeelding
2. Eerste ritje, met geleend zadel nog.
Afbeelding
3. Na een koliekaanval in december even rustig aan en met z'n tweetjes lekker wandelen.
Afbeelding
4. Inmiddels begonnen met vrijheidsdressuur, hier één van zijn favorietje truucjes: Nee schudden!
Afbeelding
5. Moeders kwam foto's maken met carnaval :)
Afbeelding
6. Sprongetje naar het voorjaar, gezellig met z'n vriendjes op de wei!
Afbeelding
7. Mijn lieverd moeten achterlaten voor 3 dagen omdat ik met stal mee ging op vakantie. Helaas moest hij thuis blijven omdat hij toen nog niet braaf genoeg was.
Afbeelding
8. Een sidepull aangeschaft! Hier rijden we heerlijk relaxt mee rond, zowel in de bak als buiten!
Afbeelding
9. De tijdelijke kudde, naderhand waren het alleen de haffies nog.
Afbeelding
10. Een heerlijke avond sfeer foto
Afbeelding
11. Longeren gaat tegenwoordig ook probleemloos!
Afbeelding
12. Onze allereerste oefencross! Helaas niet bepaald een succes maar wel een onwijs gave ervaring!
Afbeelding
13. Sinds november staan ze weer binnen en is hij verhuist naar een buitenstal. Hij is er duidelijk heel blij mee en ik ben blij dat ik het heb gedaan!
Afbeelding
14. En als laatste een remake van foto 1, op enkele dagen na een jaar later. Dit keer Jelle er ook bij :)
Afbeelding

Hopelijk hebben jullie net zo genoten als ik. Ik hoop op nog vele tientallen jaren samen met Andor en komend jaar gaan we onze tweede oefencross starten, gaan we misschien samen op vakantie, beginnen we met enjoy the ride ritten en staat er hopelijk zelfs ons Endurance debuut voor de deur! Sowieso komen er nog véle uren buitenritten, lekker trainen in de bak en natuurlijk gewoon heerlijk genieten van elkaar.
Groetjes *\o/*

Fangio

Re: Een heel jaar met mijn blonde vriend..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:30

Ik vind het toch zo'n gave haf he! Hopelijk komen er nog vele jaren samen bij ^^

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:32

Wat een ontzettend leuke pony zeg :D

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:35

Leuk topic Tamara! Altijd super leuk als je verzorgpony je eigen pony wordt. nog heel veel plezier met Andor en vele jaren samen te gaan! +:)+

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:42

Leuk Tamara ! En proficiat natuurlijk :D en die foto van de oefencross heb ik altijd al zooo leuk gevonden !

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 21:58

Superleuk Tamara!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:34

Gaaf over zicht [***]!
Je mag trots zijn op je toppertje =)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 23:33

Leuk overzicht Tamara. Je mag super trots zijn op je haffie. En nog vele jaren te gasn. En geloof mij maar die vliegen voorbij. Ik heb volgend jaar Stanley al 10 jaar..

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 10:23

Dank jullie allemaal! En Tamara trots ben ik inderdaad, zeker als je ziet hoe we in het begin waren :Y)

Plutolover(ben je naam kwijt :') ) wauw dan gaat de tijd inderdaad snel, vond 1 jaar al enorm snel gaan!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:08

Andor! <3 Erg leuk overzicht heb je gemaakt, Tamara! Dat er nog velen mogen volgen. :D

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 17:42

Knappe Andor <3
Heel leuk overzicht Tamara!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:30

Leuk overzicht zeg :D

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:00

Wauw wat zijn jullie vooruit gegaan zeg! Goed hoor :)

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:19

Erg mooi geschreven!
Gaat helemaal goed komen, lekker genieten :)