Normaal ben ik niet zo actief met foto's plaatsen maar we hebben zo'n bijzonder jaar achter de rug dat ik dit toch met jullie wil delen.
De mensen die mij kennen weten dat ik de hobby voor Haflingers altijd met mijn opa deelde, Nadat hij 2 jaar geleden de diagnose kanker kreeg, is hij vorig jaar Augustus overleden en moet ik het nu alleen doen.
2 jaar geleden behaalden we samen super resultaten op de nationale.
Minke van de Bekenpieper beste 3 jarige en Haaijke van de Bekenpieper 3e op tal op de nationale merriekeuring.
We dachten dit hebben we mooi behaald en dit halen we niet snel weer.
2014 gingen we in met weer een nationale in beeld.. Ik heb op dit moment 3 Haflingers staan, en we gingen trainen naar Augustus
In februari heb ik de dames maar eens los gelaten, ze hebben van september tot 31 Dec dag en nacht op het land gestaan, en stonden nu overdag buiten en s nachts binnen.
Hillary van de Bekenpieper is een dochter van Haaijke van de Bekenpieper en Amadeo van de Tibbe

De 2de dame is Hiske van de Bekenpieper een dochter van Hollie van de Elenis en Allacher
Bij deze dame dacht ik echt komt dit ooit goed

In Mei kwam Karolina Wengerek om foto's te maken van mijn 3 toppers

De 3e merrie bij op de foto is Haaijke van de Bekenpieper een dochter van Hollie van de Elenis en Winser G
Ik begon iets meer vertrouwen te krijgen maar het blijft spannend.
Op 30 Juni heb ik toch besloten alle 3 de dames mee te nemen naar de Nationale in Den Bosch.
Haaijke werd zeer weinig gereden om haar zo goed en mooi mogelijk in de bovenlijn te houden, en er zat inmiddels ook weer een veulentje in haar buik.
Begin Augustus was de Centrale Keuring van Gelderland, Hiske en Hillary gingen mee ( Haaijke mocht niet omdat ze 2 jaar geleden kampioen van Gelderland geweest is)
Oh wat was het spannend en wat was ik bang dat Hiske een 2de premie zou kunnen krijgen.
Gelukkig viel het goed,
Hillary Kampioen 2 jarigen en Hiske een 1ste premie met een 3e plaats

Vol goede moed gingen we 2 weken later richting Den Bosch
Het onderkomen van mijn 3 merrie's

Donderdag aangekomen en vrijdag de keuring.
Haaijke moest als 1ste , en werdt 1ste in de rubriek en mocht zaterdag weer komen voor het kampioenschap.
Hillary 1ste in de groep en later beste 2 jarige merrie van Nederland
En Hiske een 5de plaats en een 1e premie.
Wat was ik blij met 3 fokproducten zulke prestaties,
Aan het einde van de middag deden we mee aan de stal en fokgroepen en beide titels namen we mee naar de achterhoek met super goed commentaar van de jury (wat zou opa trots geweest zijn)
Mijn Oma zat op de tribune en wat heeft ook zei genoten..
Hiske (denk die 1ste foto van februari er even bij
)
De volgende dag mocht Haaijke terug komen voor het kampioenschap, super mooi om bij de beste 14 van Nederland te lopen.
We bleven bij de laatste 3.. super spannend.. Uiteindelijk bij de laatste 2 en mochten we ons voor 2 jaar de reservekampioen van Nederland noemen.
Wat was ik blij en trots en wat miste ik opa op dat moment.
Haaijke

Bij terugkomst was de stal zelfs versierd

En dan mag je zo naar de huldiging
mooier kon echt niet
Zoals jullie zien is dit gewoon bizar.. en was ik naderhand ook helemaal kapot. Maar wat zijn we trots dat we als fokker dit behaald hebben, en nu zonder opa gaan we door.