Onze nieuwe aanwinst Mistery Girl.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NienSCHaap

Onze nieuwe aanwinst Mistery Girl.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 22:51

Hallo allemaal,

sinds een kleine twee weken zijn mijn vriend en ik trotse eigenaren geworden van Mistery Girl.

*\o/* *\o/*

Hierbij wat informatie over de pony.

Naam: Mistery Girl
Roepnaam: Mimi
Leeftijd: geboren in 2009
Geslacht: Merrie
Ras: Hackney (kleine maat)
Afstamming: Henchman's Little Perrybridge x Suprice's Lucky Mathie
Schofthoogte: 1.22m
Kleur: Donkerbruin

Ze komt uit het land en hebben haar afgelopen zondag verhuisd van de fokker naar onze stal.
Mimi is nog zo groen als gras maar wel erg nieuwsgierig en vind het nieuwe avontuur wel leuk.
Ze heeft dit jaar een veulen gekregen en deze liep er tot verkort nog naast, daarom is ze wat schraal maar dat is bij ons op stal geen probleem :')
We hebben de plannen om haar te beleren in het tuig voor de wagen, maar we nemen rustig de tijd we moeten bij het begin beginnen.
Hierbij wil ik jullie aan onze Mimi <3 voorstellen.

Dit was de eerste foto die ik van haar maakte, lekker rauw in het weiland.
Afbeelding

Hierna hebben we besloten om haar te kopen en een week later (zaterdag) kwam de hoefsmid en zondag mocht ze mee naar huis.
Dit is haar veulen voor de gene die dat willen weten.

Afbeelding

Ja we hebben nog een lange weg te gaan maar ze krijgt de tijd om bij te komen.
Je moet natuurlijk niet vergeten dat er een veulen bij gelopen heeft, die is tonnetje rond.
Afbeelding

In haar nieuwe stalletje.
Afbeelding

Paard & Koets was dat weekend ook en we hadden vrijkaarten gekregen via Martha Hoeve Texel.
En daar zag ik een hele gave deken liggen, me vriend was er in eerste instantie op tegen.
"geen sterrendeken :') " maar hij heeft hem ons cadeau gedaan <3
Afbeelding

Maandag gingen we wat over het erf wandelen, ze moet nog echt leren aan het touwtje mee te lopen.
We zijn wezen spetteren in de bak en zo ineens vanuit het niets B-) ging ze rondjes aan de leadrope draven +:)+
Afbeelding

Kennis maken met de andere paarden op stal, die vinden het maar een klein onderkruipsel.
Afbeelding

Afbeelding
Een Video van de eerste keer 'longeren'

Vandaag zijn we dan ook lekker naar buiten toe gegaan, mooi wandelen en een beetje aan het hard rijdende en groot verkeer laten wennen.

Afbeelding

De foto's zijn niet van kwaliteit zoals jullie misschien van me gewend zijn maar.....
Die tijd komt nog wel, Mimi moet eerst nog een beetje bij komen dan gaat mijn Canon gewoon weer mee naar stal.
:j

Bedankt voor het kijken en lezen :wave:

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:35

Wat een ontzettend leuk verslag Niena.... en dat om je heen lopen aan de lead rope ziet er verdacht veel uit als longeren ;)
Ze maakt wel een erg lieve indruk... wat leuk dat je een foto van haar veulen erbij had geplaatst.
Ik was inderdaad wel nieuwsgierig.
Volgens mij pakt ze alles best heel vlug op
.Maar blijf vooral foto's spammen want we zijn natuurlijk super nieuwsgierig naar jullie avonturen.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:38

*\o/* Ze is echt leeuukk! Ben benieuwd hoe ze er na een paar maandjes NienSCHaap uit gaat zien! :D

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 23:51

Haha na een paar maandjes NienSCHaap ben ik bang dat je der kunt rollen :=
Nee, we houden haar goed in de gaten, nu staat ze vanaf s'morgens 7 uur op het weiland.
Op stal krijgt ze hooi en een paar brokjes voor het 'lekkere' we moeten haar uier nog wel in de gaten houden.
Maar Amanda je komt binnenkort toch wel gezellig langs :):)

Maris ik blijf ook zeker wel spammen :j en inderdaad het is een leergierig ding dus dat longeren komt vast wel goed.
Nu ze het toch al zelf doet, je zou bijna denken dat ze niet zo groen als gras uit het land komt.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:29

NienSCHaap schreef:
Haha na een paar maandjes NienSCHaap ben ik bang dat je der kunt rollen :=
Nee, we houden haar goed in de gaten, nu staat ze vanaf s'morgens 7 uur op het weiland.
Op stal krijgt ze hooi en een paar brokjes voor het 'lekkere' we moeten haar uier nog wel in de gaten houden.
Maar Amanda je komt binnenkort toch wel gezellig langs :):)

Maris ik blijf ook zeker wel spammen :j en inderdaad het is een leergierig ding dus dat longeren komt vast wel goed.
Nu ze het toch al zelf doet, je zou bijna denken dat ze niet zo groen als gras uit het land komt.

Wanneer mogen we komen "kroam schudde"
:9k /3 :)F

Babsding

Re: Onze nieuwe aanwinst Mistery Girl.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:32

Wat een leuk dier!

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 10:35

Wat een leuk en knap meisje. Ze heeft vast een goed plekje bij je.
Ben benieuwd hoe ze het verder op gaat pakken. Ik denk vast wel goed ;-)
Geniet er lekker van

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:45

Wat een schattig pony'tje heb je gekocht! <3 Ze oog ook nog erg puppy, maar weet zeker dat ze er een hele hoop beter uit gaat zien over een tijdje.
Spam maar gerust meer topics, ik ben erg benieuwd! :D

JackyCS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:12

Leuke pony :j

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 22:20

nobje schreef:
Wanneer mogen we komen "kroam schudde"
:9k /3 :)F

Roep maar, ik zal wel tijd maken :j

PeerAppel schreef:
Wat een schattig pony'tje heb je gekocht! <3 Ze oog ook nog erg puppy, maar weet zeker dat ze er een hele hoop beter uit gaat zien over een tijdje.
Spam maar gerust meer topics, ik ben erg benieuwd! :D

Ja Puppy is ze ook nog wel, ben ook wel benieuwd zelf hoe ze er over een half jaar bijvoorbeeld uitziet *D