het was te mooi om waar te zijn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

britje1997

het was te mooi om waar te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 22:28

Sommige kennen Willem al van zijn vorige topic

[VVDD] zo een kleintje maar zulke grote zorgen...

Het ging allemaal zo goed het einde was al bijna in zicht ik was al aan het aftellen totdat je weer lekker veulen kon zijn en weer lekker met je vriendjes kon spelen. Tot gisteravond... ik ging zoals elke avond weer naar hem toe om hem te temperaturem, prikken, voeren zijn paddockje schoonmaken en natuurlijk ook superveel knuffelen en kriebelen!

Maar hij werd boos hij trapte echt naar me! Hij was ook weer wat slomer en wilde niet zo goed eten. Nouja het kan dat hij gwn even een slechte avond had.

Vanochtend voor school weer gegaan en meteen kwam de staleigenaresse naar me toe dat het niet zo goed ging met willem... meteen naar me echat toegegaan om te kijken en jeetje wat stond hij er weer sneu bij. Hij wilde amper eten maar na veel overtuiging en 25 minuten later zijn er dan eindelijk 2 handjes van zijn lievelingsmeusli in gegaan. Zijn temperatuur wisselt erg af, hij kan amper rechtop blijven staan dus lopen zit er ook niet echt in. Overal gevoeld en ja hoor op dat moment leek het wel alsof de grond onder mijn voeten verdween... er was waarschijnlijk een nieuw abces aan het groeien. De da had nog gezegt dat als hij nog 1 moeilijk abces zou krijgen dat ze niks meer voor hem konden doen.

Meteen de da weer gebeld het klonk nog niet super allarmerend dus eerst maar even nieuwe medicijnen+pijnstillers proberen. Toen ik vanavond weer op stal aan kwam had iemand per ongeluk zijn hekje open laten staan maar de kleine man had er niet eens de kracht voor om op verkenningstocht te gaan(Dat was maar beter ook). Zijn nieuwe medicijnen vond hij prima en deed er niet moeilijk over. De komende dagen moet ik elke dag de da bellen en hopen dat het of een makkelijk bereikbaar abces word of dat hij er zelf overheen komt ;(

dus wie duimt er weer mee voor me ukkie?? Y;(

Jessix

Re: het was te mooi om waar te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:30

Ik duim mee... Ik had gehoopt dat het niet meer zou hoeven. Arme Willem. :(

Brenvree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:36

Och jee, nee toch! Ik had het andere topic gevolgd, en was zo verbaasd dat die kleine iedere keer weer overwon! Nu dus maar weer keihard duimen...

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:49

Brit, wat verschrikkelijk balen had gehoopt dat het nu eindelijk wat beter zou gaan. Knuffels voor Willem en ook voor jou. We duimen hoor.

Mousaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:32

Anee ik had gehoopt dat het nu goed zo zijn :(:)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 15:34

ik duim mee

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:37

Brit, ik duim weer mee topper.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:38

Hoe is het nu? (duim, duim en blijft voor jullie duimen)

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 20:09

Zijn temperatuur is ineens omlaag gegaan hij heeft ineens 37,5 zo laag was het volgens mij nog niet geweest. Vannochtend toen ik op stal aan kwam hoorde ik hem al vanaf 5 meter afstand "snurken" tijdens het eten hoeste hij ook weer een stuk erger. De dierenarts is een beetje aan het twijfelen wat we moeten doen dus morgenochtend moet ik weer bellen maar ze denkt dat ze het oude abces weer moet opensnijden in de hoop dat dat werkt -O-

Black_Devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:17

Ach jeetje wat een pech! Ik duim mee voor Willem, hopen dat er toch nog iets gedaan kan worden!! :(:)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:30

Arme Willem, kan je dierenarts niet overleggen met bv Utrecht. Ik heb begrepen dat bv in Belgie de behandeling van droes totaal anders is dan in Nederland. Dit weet ik van Pretty hier op bokt zij fokt ook shetten en weet er heel veel van misschien kan je haar een pb sturen. Haar vriendin is veearts in Belgie.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:39

Tuurlijk duim ik ook mee!! :(:)

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 23:41

jobamara schreef:
Arme Willem, kan je dierenarts niet overleggen met bv Utrecht. Ik heb begrepen dat bv in Belgie de behandeling van droes totaal anders is dan in Nederland. Dit weet ik van Pretty hier op bokt zij fokt ook shetten en weet er heel veel van misschien kan je haar een pb sturen. Haar vriendin is veearts in Belgie.

Dankje!! Ik heb meteen een berichtje gestuurd. Morgenochtend heb ik weer contact met de da en leg ik dit idee meteen voor!

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:43

Ahww ik duim!! :(:) veel succes en sterkte ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:46

Gossie arm manneke.. hopenlijk krabbeld hij met wat hulp er weer bovenop. Wel bijzonder dat er steeds abcessen blijven ontstaan. Komt dat omdat het naar binnen is geslagen?
sterkte voor de kleine Willem. Ik duim voor jullie!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:48

Verdorie zeg, dat zo'n uk dit moet meemaken.
Moest even je vorige topic helemaal bij lezen, om het te weten.

Droes hadden we toen ook op het sage bedrijf waar ik stage liep. Maar die veulentjes waren er niet zo heftig aan toe.
Arm kind :(

Ik ga voor jullie duimen :(:)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 08:56

Arme jij en Willem. :(:)

Echt,ik haat droes zo erg..Wat het kan aanrichten en vooral bij die kleintjes.

Waar zit het abces nu,heb je enig idee?
Mijn DA heeft ooit ook mijn veulen gered door een gaatje te maken in de hals,net waar het abces zat. Mijn veulen snurkte toen ook heel erg en zag al helemaal blauw,ze was bijna gestikt. We hebben het gaatje moeten openhouden en een keer heropensnijden zodat alles eruit kon. Ze knapte toen zienderogen op. Het was riskant om te doen maar het enige wat we toen konden doen.

Ik heb ook een merrie en veulen moeten aan het infuus leggen. Een infuus met draxxin. Dit hielp super,ze knapten meteen op. 1 is hervallen en had een tweede infuus nodig en toen was het ok.

Het is een lange weg maar als ze opknappen,is het de moeite waard geweest! Dit is bij mij inmiddels al wat jaartjes geleden maar vergeten doe ik het nooit. De desbetreffende pony's zijn nadien nooit meer ziek geweest,als je dat hoop kan geven.

Onze pony's werden bij de 1 ste symptomen trouwens gelijk behandeld met penicilline. Soms kwam het toen niet door. Het is wel zo,als er al abcessen zijn,is het lastiger die tegen te houden en is het soms beter dat ze gewoon doorbreken. Maar dan mag je pony natuurlijk niet aan het stikken zijn!

Sterkte meid,ik duim voor je!

Edit ik lees dat je kleintje al in de kliniek geweest is en ze al diverse abcessen opengesneden hebben..AB en koortsverlagers toedienen. Ze hebben in elk geval het beste al gedaan voor hem. Het infuus kun je misschien overwegen en het is echt duimen dat die rottige abcessen nu eens willen wegblijven. :(:)

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 09:05

Zijn abces zit precies tussen zijn kaken op zijn luchtwegen derest zijn naar binnen geslagen en een paar x met behulp van een echo van binnenuit opengesneden hier knapte hij ook zeker van op!
De abcessen waren helemaal leeg en mocht ik sinds vorige week vrijdag dicht laten gaan.
Hij heeft ook al een antibiotica kuur gehad die verder niet zoveel deed...
vandaar dat we nu een niet echt meer weten wat we moeten doen.
ik ga het infuus met draxxin ook nog even voorleggen straks
bedankt!!!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:09

Zo was het bij mijn laatste veulen ook. Tussen de kaken en het drukte de luchtwegen samen zodat ze bijna stikte. Maar blijkbaar zijn ze dan niet leeg of zit er inmiddels een nieuw abces? Kun je het voelen?
Als het ook maar mogelijk is,blijven opensnijden..dit deden wij van buitenuit zodat er niks in de luchtwegen kwam en alles naar buiten kon.

Succes meid,ik kan het niet voor jou oplossen maar ik zie dat je er alles aan doet in elk geval. :(:)
Ik volg en duim!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:33

Ik duim mee hoor, Dacht al noem Pretty even die weet er veel van super hoor

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:53

Ik ben helemaal geen DA of deskundige :o ,alleen "deskundig" in mijn ervaring met droes helaas!!
En elk gevalletje was ook weer anders,we hadden pony's die helemaal niet ziek leken en toen ineens een abces hadden die openbrak tot pony's met 41 graden koorts en doodellendig tot veulens die aan het stikken waren.. (meestal waren de veulens de acuutste gevallen helaas)
Er was er maar 1 tje van mijn hele stal mini's die toen gespaard is gebleven.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:12

Brit hoe is het met Willem? Wij duimen hier volop voor hem hoor. Sterkte meis.

Pretty, door jouw meedenken en betrokkenheid heb je ons er ook door gesleept. En heb zo met Brit en Willem te doen, dat ik aan jouw moest denken omdat je toen nderdaad aangaf dat ze het in Belgie veel sneller aanpakte. Zag dat je net zo'n stemmer bent als ik, voor de steun toch :o

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 22:27

Zijn temperatuur was vannochtend 37,9 wat dus erg netjes was! De da was er ook erg blij mee :D
net was zijn temperatuur weer 38,2 en zakte hij telkens door zijn beentjes...
ik ben er vandaag achter gekomen dat hij zijn hoofd een beetje scheef houd >;)
het "snurken" komt met vlagen en hij hoest nog tijdens het eten waar hij nog steeds belachelijk lang over doet.

ik moest het vandaag nog aankijken hoe hij het deed met zijn medicijnen want de da vond het nog spoed omdat er tenminste een beetje eten in gaat. Maar morgen of overmorgen wilde ze toch even komen om te kijken hoe het nou zit.

ik ben ook erg dankbaar voor alle tips, hulp en het duimen! +:)+

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 23:32

Temperatuur is wel netjes. Maar door zijn beentjes zakken :(:) wat sneu. Drinkt hij wel goed kan me voorstellen dat dat ook lastig is voor Willem. Wel in de gaten houden. Zit nog te denken of misschien iets van vitamine spuit zou kunnen helpen. Ons veulen dronk in het begin slecht bij de moeder die heb ik toen hele kleine beetjes druivesuiker gegeven (op zijn tong laten smelten) dan kreeg hij weer energie en dorst dan dronk hij weer iets. Kreeg toen wel de opmerking vd dierenarts dat ze er diaree van konden krijgen zou dit dus wel overleggen met je dierenarts. Zit verder nog te denken aan Marstall Wiesencobs dit zijn grasbrokken die je moet weken dit eten ze gemengd met een beetje zemelen en eventueel brokjes ook best goed en dan krijgt hij ook weer vocht binnen. En je maakt het zo vochtig als hij het lekker vind en makkelijk wegkrijgt. Als je dat wil proberen pb je adres maar dan kan ik wel wat opsturen hoef je niet direct een hele zak te kopen. Dikke knuf voor julie

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 07:14

Ik kreeg toen de tip van mijn dierenarts om wortels te gaan voeren,ik weet niet of hij dit kent?
Wortels bevatten veel vocht en kun je veel van voeren zonder problemen. Ze vinden het ook meestal erg lekker. Ik ben toen hele aanhangers gaan halen en heb sloten wortels gevoerd. :o
Dat aten ze liever dan hooi op dat moment.
De temperatuur is wel erg netjes inderdaad,maar door zijn beentjes zakken bewijst dan weer hoe zwak hij nog is. :(:)

Jobamara je doet me blozen,jij bent anders ook heel lief hoor! ;) :o
En ja,ik ben een betrokken stemmer. :D