We gaven hem de naam: Happy Dreams. Hij was mijn ware droom die uit kwam, dus zijn naam paste perfect.

Dreamy (zoals hij al snel genoemd werd) was een heerlijk veulen. Heel braaf, lekker handzaam en uitzonderlijk lief. We hielden in ons achterhoofd dat het een hengst was, dus we zijn erg consequent op hem geweest.

Er kwam interesse voor Dreamy en hij werd verkocht. Helaas is hij tijdens het afspenen gaan luchtzuigen, en is de verkoop uiteindelijk niet door gegaan. We hebben hem in de opfok geplaatst en hier heeft hij het goed naar zijn zin gehad (hier zoog hij overigens geen lucht meer)

Dreamy genoot de zomer buiten, en in de winter binnen met zijn vriendjes van zijn lekkere leventje.

Helaas kreeg ik 1,5 maand geleden een telefoontje uit de opfok, dat Dreamy niet goed liep. We hebben hem opgeladen en zijn er mee naar de kliniek gereden. Helaas kregen we daar slecht nieuws te horen.
Door een trauma heeft hij een beschadiging opgelopen tussen zijn 6e en 7e halswervel. Er zat een bult op. En er werd ons medegedeeld dat hij atactisch was. We hebben hem per direct uit de groep gehaald en binnen in een loopstal gezet, met dagelijks in de paddock. Hij mocht niet opgejaagd worden en gewoon zelf zijn ding doen.
Rust zou een mogelijkheid kunnen zijn dat de bult zou verdwijnen, en de schade beperken.
Maar helaas bleek dit niet zo te zijn bij Dreamy. Na een maand de dierenarts er weer bij gehad, want hij verslechterde zichtbaar. Helaas constateerde hij ook na het onderzoek, dat hij hierin was verslechterd. En kan op volledige genezing niet aanwezig zou zijn. Maar dat hij atactisch was op al zijn 4 zijn benen. Het zal een gevaar voor ruiter en zichzelf zijn.
Helaas hebben wij afgelopen dinsdag afscheid genomen van deze knappe man. Het is mij werkelijk waar aan mijn hart gegaan. Maar we hadden geen andere keuze. Hij was zichtbaar ongelukkig met zichzelf.
Mijn stoutste droom is in duigen gevallen. Maar ik ben en blijf trots dat ik hem zelf gefokt heb.
Het is en blijft mijn knapste paardenman in mijn leven.
Lieve Dreamy, het gaat je goed mijn vriend!!

(foto met mijn zoontje op de dag van het laatste onderzoek)