Een jaar lang Fiëgo!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Een jaar lang Fiëgo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 00:11

Fiëgo 4 maanden geleden

Vorig jaar kocht ik hem, Fiëgo.
Ik zocht een (het liefst vos of zwart-kleurige) rond de 7-jarige ruin, maar werd verliefd op een groene 3,5-jarige schimmel.
Of het verstandig was weet ik niet, nog steeds niet, maar als je verliefd wordt en echt een klik hebt.. tsja.

In deze (10-09-2013) staat kwam hij bij mij.
Mager, een echte puppy en al een fijne wond op de bal van zijn hoef.
Zo jong en groen als ie was, zo mak als een lammetje hij alles deed.
Al snel knapte hij aardig op en begon ie zich langzaam echt te showen.
01-10-2013
Afbeelding
24-10-2013
Afbeelding
13-12-2013
Afbeelding
05-01-2014
Afbeelding
07-03-2014
Afbeelding

We gingen in training, iets wat ondanks 't voorwerk toch lastiger bleek dan gedacht. Hij was paniekerig bij alles wat boven 't zadel kwam. Maar dan ook echt extreem paniekerig. Vermoedelijk was er al eens geprobeerd hem te beleren.
Gelukkig kon ik een paar maanden langer blijven staan, zodat we met kleinere stappen toch ons doel konden proberen te halen..
08-04-2014
Afbeelding
23-05-2014
Afbeelding
29-05-2014 - eerste keer erop! *\o/*
Afbeelding
31-05-2014 - eerste drafje ohz! *\o/*
Afbeelding
12-06-2014
Afbeelding
14-06-2014
Afbeelding
17-07-2014
Afbeelding

Uiteindelijk weer thuis en toen kwamen we in een dip. Het vrolijke paard dat hij eerst was, veranderde in een paard vol spanning en in plaats van vrolijk naar mij toe te lopen keerde hij mij nu de rug toe. De paniek kwam ook weer terug. Uiteindelijk bleek mijn leenzadel (van een zadelmaker, had hiervoor met het inrijden een ander zadel die aardig lag maar voor mij te klein was) totaal niet goed te liggen en volgens een tandarts, die ik toevallig toch even een check liet doen, was zijn gebit door de vorige tandarts niet goed gedaan en had hij flinke littekens/wonden in zijn mond..
Hij bleek sowieso wat last van zijn rug te hebben en van de osteopaat kreeg ik 't advies om nog even een half jaar te gaan grondwerken zodat hij de tijd heeft goed uit te groeien en aan te sterken. Maar ook om weer vertrouwen te krijgen, want zodra ik met het zadel aan kwam lopen was het weer opeens paniek. Totaal niet meer het paard dat ik kende, maar wat wil je als alles pijn heeft gedaan..
Wat heb ik mij schuldig gevoeld. Heb gelijk alleen nog maar gepoetst en geknuffeld en zo min mogelijk druk op hem gelegd, helaas is daardoor z'n bespiering snel weg gegaan.
Inmiddels is de Osteopaat dus geweest, tandarts en dierenarts ook, en heb ik grondwerklessen.
Dus we zijn weer aardig op weg.

We werken nu hard vanaf de grond en staan er weer positief in. Hij pikt al het werk heel goed en snel op!
Inmiddels loopt hij weer met zijn oortjes naar voren op mij af en duwt ie vrijwillig z'n neus in werk-halsters en hoofdstel. Ook dubbele lijnen gaan prima en ik ben bezig met de voorwerken van 't naast 'm op een krukje staan (weer van 't eventuele opstappen, vond hij namelijk ook opeens na 't zadelgebeuren een drama) wat nu totaal geen probleem meer is.
Het koele, rustige en leergierige paard begint terug te komen :+:

27-10-2014
Afbeelding

29-10-2014
Afbeelding

Hij is mijn vriendje, mijn maatje. Ik zou hem voor geen goud willen missen, hoewel ik soms best twijfel of ik wel de juiste eigenaar voor hem ben..
Maar ook al is onze weg misschien langer dan dat van een ander, de klik is er wel en zolang ik naar hem blijf luisteren (daarin iig mijn eigen gevoel volg) en wij er plezier in hebben gaan we ervoor :)

_00_0

Re: Een jaar lang Fiëgo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 00:18

zo te lezen heb je ontzettend veel voor hem over. Jullie komen er wel! :)

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 00:22

Knappe Fiëgo <3
Wat ontzettend fijn om te lezen dat hij het weer goed doet!!!

En twijfel alsjeblieft niet zo aan jezelf, denk dat dat paard in zijn hoefjes mag knijpen dat hij bij jou terecht is gekomen!! Jullie komen er wel. Je moet alleen even door dit k*t stuk heen. Maar ik weet zeker dat jullie over minimaal een jaar tijd rond rijden alsof jullie nog nooit wat anders hebben gedaan.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 00:29

Komt wel goed. 't Is een leuk paard!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 00:31

Alleen al dat je met zo veel zorg naar dit paard kijkt en precies aanvoelt wat hij wil - ook al duurt het wat langer - geeft voor mij al aan dat je juist de goede eigenaar voor dit paardje bent! Ik denk dat jullie er samen wel komen en ik ben dan vanaf nu ook heel benieuwd naar hoe jullie verder gaan :j

Echt een leuk beestje. Denk dat jullie samen heel veel plezier gaan hebben.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 00:32

Fieeeeeg! <3 Hij heeft het maar getroffen met zo'n lief en geduldig baasje. Komt goed met jullie twee. :j

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 01:14

Leuk om te zien! :D mooi dat het weer de goede kant op gaat <3

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 01:14

Hij heeft het zeker getroffen met jou!

Danique_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:16

Super leuk paard <3! Fijn dat het de goede kant op gaat :))!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:18

wat een leuk dier!!!

Wacht maar, over een paar jaar weet je niet eens meer van de 'tegenslagen' die je nu hebt ! Let maar op ;-)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:22

Ahh knappe Fiëgo :)
Ik heb toen ook jullie beleer-topic gevolgd en ik heb echt respect voor je geduld :j

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:53

Een beter baasje dan jou had ie zich niet kunnen wensen. Je geeft hem alles wat hij nodig heeft en om samen te groeien! Jullie komen er wel!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:14

aah knappe fie <3
Jammer van alle tegenslagen, maar jullie zijn alweer zo leuk op weg :D
Een beter baasje had fiego zich niet kunnen wensen, al je topics maken duidelijk hoeveel je om hem geeft en dat je zoveel voor hem over hebt. Heel veel succes dreamy!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 07:55

Bekend gevoel, dat je twijfelt of je wel de goeie eigenaar bent voor je paard. Maar uit dit topic zie ik niks waaruit zou blijken van niet!

Vind ook leuk om te zien, de foto met knotjes en die erboven, bovenste nog beetje puppy en in de knotten lijkt ie ineens veel volwassener :)
Tis een knapperd! Veel plezier nog samen!

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 08:01

Wat een mooi dier!
Ik denk dat jullie er wel gaan komen :))

Imaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:20

Als jij goed naar je paard blijft kijken om te zien wat hij nodig heeft, zoals je steeds gedaan hebt, ben je de beste eigenaar voor het paard.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:42

Dreamy wat een leuk mooi topic heb je ervan gemaakt. Heb je andere topics met belangstelling altijd gelezen. Ik hoop oprecht voor je dat je over een jaar een topic kunt laten zien dat je fijn met hem kunt rijden. Je hebt al zoveel energie en aandacht in fiëgo gestopt. Als het paard het fysiek aankan ben ik ervan overtuigd dat jullie ook ooit onder man een team worden.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 17:58

Bedankt voor jullie mooie woorden!
Ik hoop dat ik jullie over een tijd foto's kan laten zien van onze vorderingen :)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:10

Wat een onwijs knap paard! <3
Heel veel geluk samen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:41

Fiego maakt zelf de bak schoon :+

Jammer dat ze niet dat kleurtje kunnen blijven, vind dit zo'n gave kleur op een paard :D Dat jullie samen nog maar vele mooie jaren mogen genieten!