Gisteren was ik jarig....25 jaar.....mn moeder vroeg me weken geleden wat ik wilde doen op die dag, want tsja, je wordt niet elke dag een kwart eeuw jong... Ik hoefde er niet lang over na te denken: duinrit!
Alleen.....mijn lieve Nashwa is daar nog laaaang niet aan toe. Helaas bleek er op die dag geen paard vrij te zijn voor mij om te huren en besloot ik het alsnog speciaal te maken door eindelijk weer eens op Nas te klimmen!

Nashwa is in juni 4 geworden en ik heb begin dit jaar een keer op haar rug gezeten en in april 4x, met hulp van stalgenootjes. Helaas de laatste 2 keren ging ze in protest en kwamen we tot de conclusie dat haar gebrek aan bespiering (na een wond begin dit jaar waardoor ze nauwelijks buiten kon en veel spieren verloor) haar in de weg moest zitten en besloot ik daar eerst verder aan te werken. Kort daarop ontving ik de uitslag van de foto's van mijn hengst en stortte mijn wereld in, het is daarna een soort bizarre rollercoaster geweest en in juli heb ik afscheid van hem moeten nemen. Nas heeft in die periode dus niet veel gedaan....
Maar nu ze weer mooie ronde billen begon te krijgen vond ik het wel weer eens kunnen

Ik had de afgelopen 2 jaar heel trouw het nummer van mijn instructrice bewaard en haar weer eens een berichtje gestuurd of ze me wilde komen helpen. Zo blij dat ik dat heb gedaan!!!
Bij het opzadelen al zei ze direct; ze sluit zich af. En dat werd een beetje het thema van de middag... Nas klapt heel gauw dicht bij 'moeilijke'' dingen en de grote kunst is altijd om haar daar uit te houden.

Nas heeft het echt geweldig gedaan, geen stap verkeerd, ben zo trots!!!!
Let niet op mn houding, ik zit echt als een zoutzak. Beugels bleken veel te kort en ook nog eens scheef en het was stiekem ook wel een klein beetje spannend. Maar dat komt allemaal goed

Eerst even hangen en een paar pasjes zetten

No problem dus: zitten!

Ennnnnnn......stappen!

En het filmpje

Omdat Nas nog veel balans mist en puppy aandoet is het plan nu om de komende tijd dit om de paar weken te herhalen. Intussen heb ik huiswerk meegekregen voor de training vanaf de grond. We mikken pas op begin volgend jaar voor het ''serieuzere'' rijden om haar alle tijd te geven om zich te ontwikkelen. Ze heeft nu nog erg veel moeite met waar ze haar voeten neer moet zetten

Als afsluiter het extra kadootje van die dag, oma van 88 die eindelijk mee was om Nas te ontmoeten