Omdat we kilometers moeten maken, hadden we ons ingeschreven voor de Dag van het Paard Buurse.
We deden mee aan alle drie de onderdelen, dressuur met proef 4, springen 70 cm pony's en de cross!
Ik had totaal geen verwachtingen voor deze dag, maar we zouden zien!
Dressuurmatig moeten we nog wat sleutelen, met het springen moet er soms nog iets meer controle zijn, en de cross ging boven verwachtingen!
xxxxxxxxxxEven ter info:
xxxxxxxxxx♥ Edelweis. (Bij ons Roxet

xxxxxxxxxx♥ Merrie.
xxxxxxxxxx♥ BWP. (Belgisch Warmbloedpaard)
xxxxxxxxxx♥ (v)Vigo D’Arsouilles x (m)Thalia van het Mussenhof x (vm)Alcatraz 410737184
xxxxxxxxxx♥ 1.56 groot.
xxxxxxxxxx♥ 05/06/2004.
Edelweis is pas zeven maanden in ons bezit, maar ze is een fantastische pony!
Misschien dat jullie haar nog kennen;
xxxxxxxxxx [JITP] Roxet voor het eerst op bokt ITP!
xxxxxxxxxx MyHu @ [SPR-ITP] Hoezo hoort een Edelweis niet in de lucht?
Onze Dag van het Paard, begonnen we met de dressuur. Het gaat dressuurmatig steeds beter, maar nog steeds niet voldoende.
Al met al reden we voor ons doen nog een een nette proef weg met 182 punten!
Ik heb geen perfecte houding, ik ben me ook bewust van de kapstokvoeten, hakken uitdrukken, contact met de mond houden enzoverder. Ik werk hier ook hard aan!
1.) Rusting inrijden, hier zie je dat ik mijn hakken optrek.

2.) In de proef, hier is goed te zien dat ik mijn binnenteugel veel te los heb. En de achterhand is er nog niet goed onder.

Toen mochten we springen. In onze vorige oefenwedstrijden, was het onze gewoonte keihard langs hindernis twee te scheuren, gewoonweg omdat ik onbewust toch iets te blij was dat Ponylief netjes over hindernis 1 is gekomen, en dan te weinig controle heb.
Maar deze keer ging het anders. Ik kwam redelijk goed uit en met een bemoedigend tikje sprong Ponylief toch! Mensen in het publiek zullen misschien mijn 'gesuper' en 'gebraaf' wel hebben gehoord

Rest van het parcour ging op een paar te vroege afzets na prima, en we waren door naar de barrage, pony's 70cm!
Ik moest als tweede, tevens als laatste en mijn 'rivaal' had helaas een balkje, waardoor ik alleen maar foutloos hoefde te blijven, en dat lukte!
En uiteraard was ik helemaal blij!

3.) Inspringen, mijn kapstokjes

4.) In het parcour

5.) Prijsuitreiking

6.) Ereronde!

Toen was het de beurt aan de cross. Ik had verwacht een mega-drukke pony onder me te hebben, maar wat was ze braaf! We hadden tijdsoverschrijding en helaas een weigering op de super'enge' paddenstoelen, maar ik was zo trots! Onze eerste cross en gelijk zo goed, geweldig toch?
7.) Hindernis 1

8.) Hindernis 3

9.) En weer binnekomen!

Het was dus een supergeslaagde dag! Ik ben zeer tevreden en wou het toch nog even delen!
Tot misschien een volgend topic!