Ik wil jullie voorstellen aan een bijzondere merrie..
Ik heb haar leren kennen toen ik mijn blokstage deed op een zorgboerderij.
Ik was daar 10 weken lang 5 dagen in de week tot de zomervakantie.
Ik liep de schuur in waar ook de kalveren staan van 2 weken oud.
Ik zag in de groepsstallen opeens een 'klein lelijk paardje staan'
Ze zag er niet uit mager, plukken haar vast onder haar buik, dikke vacht, en doods bang.
Ik kon het niet laten om te vragen wat er met haar aan de hand was.
Er werd me toen verteld dat ze met een touwtje in de stal is gezet omdat een halster omdoen onmogelijk was.
Ze had iets wat me erg aan sprak!
Ik kon het niet over mijn hart laten gaan om haar zo te laten staan.
Ze zag er erg jong uit, naar meer vragen kreeg ik te horen dat ze was achter gelaten en er niks mee gedaan was, brood mager, bang, dikke plukken haar onder der buik.
Ze trok op een of andere manier mijn aandacht, ook al kwam ze totaal niet naar me toe.
Ik wilde meer over der weten en der helpen!
Zo begon het avontuur met ons 2e!
Ik ben elke dag naar haar toe gegaan om te kijken of ze aandacht wilde.
Laten zien dat ik haar totaal geen pijn zal doen en niet in de steek laat!
Elke dag een paar keer naar der toe om te aaien en te voeren.
Ze kwam dichter bij me en vond het opeens erg fijn die aandacht, en kreeg meer vertrouwen in me.
Elke week stappen verder, op een gegeven moment ging het zo goed dat ze elke keer hinnikte als ik er was, ze stond al voor in de stal om me te begroeten, ze begon al wat te bokken en gek te doen in de groepsstal.
Op een dag wilde ik kijken hoe ze op een halster reageerde omdat ik gehoord had dat dat totaal onmogelijk was, en ja hoor mevrouw liet het zo toe!
Halster om gelaten en gekeken wat ze deed.
Omdat ik haar graag buiten wilde hebben staan maar onmogelijk was tussen de rest van de paarden omdat ze nog te zwak was.
Kwam ik op het idee dat ze makkelijk tussen de schapen kon staan tot dat ze wat beter was.
Maar ik wilde haar niet mee nemen omdat je zal denken jong en vrijheid?
Maar met mijn stagebegeleider wilde ze totaal niet mee dus probeerde ik het.
3 stappen naar voor 2 naar achter veel geduld stond ze dus eindelijk buiten tussen de schapen!
Spannend was het zeker maar heerlijk weer!
Dit is ze toen ze voor de eerste keer buiten stond tussen de schapen.
De plukken haar onder haar buik waren veel erger!

Maar ik was super blij dat ze buiten stond!
Maar de vraag was wel komt ze nog wel naar mij toe als ze zo buiten staat?
Even afgewacht wat ze ging doen, had zelf verwacht rennen, bokken flink uitleven!
Maar nee, ze liep achter slecht, lag veel in het gras, rende niet rond bokte niet..
Ik wilde kijken of ze naar me toe kwam en niet van me weg liep als ik het halster af wilde doen.
Maar ik kwam erachter dat ze een knuffel beertje is!
Ze was niet meer van me af te houden!
Knuffelen, achter me aan lopen, hinniken en ja ook gek doen deed ze als ik er was.

Ik deed er wel elke dag een beetje bij voeren, ook om wat dikker te worden maar vooral voor de band samen ( liefde gaat door de maag haha)
Ze had iets wat me zo aan sprak ik wilde voor haar vechten en deed er alles aan dat ze mensen ging vertrouwen en niet bang hoefde te zijn!
Ik was de enigste die bij der mocht komen en mocht aaien en knuffelen.
Ze ging met zulke grote sprongen voor uit!
Der vacht werd prachtig, buikje werd voller, meer een knappe merrie begon ze te worden!
Emotioneel was het voor mij best zwaar..
Ik heb 3 jaar geleden me lievelings pony moeten afgeven omdat ze hoefbevangen was.
Ze was van een manege en ze was niet meer te redden..
Ze had het zelfde kolletje als Iranka en dat sprak me ook erg aan!

Het was voor mij zelf erg moeilijk om een band op te bouwen met een ander paard..
Maar het is toch gelukt!
Ze is zo goed voor uit gegaan dat ze minder lag, begon te rennen bokken en echt gewoon lekker gek ging doen!
Ik vond zelf tijd voor een nieuwe stap!
Bij andere paarden staan, met stapjes hebben we een pony er bij gezet die van de zorgboerderij zelf is en makkelijk te pakken is.
Ze vond leuk dat er een andere soortgenoot bij stond!
Maar op een of andere manier is ze erg naar me toe getrokken en ging bij me staan en stond op rust'
Der na ging ze lekker grazen en ging erg goed!
Dat hebben we een tijdje gedaan, paar keer per week.
Ze is niet van mij maar van een handelaar, de eerste tijd gaf hij haar totaal geen aandacht en keek niet eens om naar d'r wat me zelf erg boos maakte..
Maar op een dag was ik zo druk bezig op het bedrijf, dat een cliënt zei; MELISSA JE MEISJE MAG TUSSEN DE REST!! MAAR ALLEEN ALS JIJ HET ERMEE EENS BENT!
Ik was zo druk bezig met de werkzaamheden dat het me eigenlijk overdonderde!
De eigenaar was er en zei tegen mij; Melissa als jij het ermee eens bent mag Iranka bij de kudde gaan.
Ze was sterker, dikker en beeldschoon! vergeleken met weken ervoor)
Spannend maar ik wilde er voor gaan!
En het ging perfect!
Ze accepteerde Iranka en het ging goed met de kudde'
Het verschil mag er zijn!
toch?

En knuffelen vindt ze nog steeds super fijn!
Ook al is ze nu de kleine meid van de kudde hihi!

In de kudde deed ze het erg goed!
Zodra ze me zag staat ze letterlijk op en komt ze naar me toe!
Ze ligt hier tussen de rest van de kudde en ziet me aan komen lopen van achter het land'
De middelste die ligtEn ze kreeg vriendjes in de kudde wat ik zelf een super schattige foto vindt!
( Links is Iranka)Ze is erg bijzonder voor me geworden en gelukkig heb ik kunnen regelen op school dat ik daar stage kan blijven doen!
Ze is prachtig geworden!
toch?

Nu de nieuwe stap is dat ze van mij wordt!
en nog meer stappen kunnen zetten samen!
Ze was nog geen jaar oud toen dit allemaal begonnen is..
Ik schrok er wel van ze is van 8-7-2013..
Maar nu een knappe kwpn'er!
Ductch desing x cartendo
( als iemand dit kent ben je welkom)
Groetjes en bedankt voor het lezen!
Reactie zal leuk zijn!