1.

Het werd tijd om nog eens een topicje te openen van mijn grote vriendelijke reus Graphit (oftewel Frietje). Hij is een 8jarige BWP-ruin, springgefokt. Toen ik hem kocht hadden we nogal wat sturingsproblemen laat ik maar zeggen
Hij plooide en ontspande niet echt makkelijk: rug wegtrekken en onderhals erop zetten. Bij het springen was er geen controle en na de sprong duurde het meer dan een halve ronde voor ik hem terug kon nemen. Ondertussen zijn we een jarenhalf verder en ik ben zo blij met wat we tot nu toe bereikt hebben! Naast zijn ongelofelijk zalige karakter gewoon in de omgang, blijft hij maar vooruit gaan onder het zadel 
2.

3.

Wat een spierbundel is hij toch aan het worden
4.

Ik warm op bij het springen, mijn vriendje doet het zwaardere werk
Hèhè, nee ik ben gewoon geen held bij t springen. Maar hé met een paard van 1m75 naar een sprongetje van 60cm rijden is zelfs voor mij easy 
5.

Vriendje 'zwaarder' aan het werk

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-6RWHZYQ6.jpg
6.

Hoe kan je hem nu niet graag zien?
7.

We zijn ondertussen al een paar keer naar het strand geweest en niet alleen Frietje, maar ook mijn vriend geniet hier ook enorm van

8.

Onze laatste les verliep zo goed, dat mijn lesgeefster zei: Kriebelt het nu toch niet een keer om nog eens mee te doen aan een wedstrijdje?
(ben niet echt een wedstrijdruiter)En ik moet toegeven, hoe hij toen liep, ik zou direct een ring binnengelopen zijn
Dus dan nog eens beginnen zoeken naar wedstrijdjes in de buurt en liet er eentje zijn 21september op amper 25min van hier. Een vriendin van hier op bokt ging ook meedoen, dus had er echt wel eens zin in! Het is het laagste niveau hier in België (subE5 en subE7), maar een proef hoger (Aproeven) en je zit meteen met een groot niveau verschil (stap-galop overgangen, paar passen achteruit, keerwending, etc). En aangezien het nog maar de 2e keer was dat we meededen met een wedstrijd, bevestig ik liever eerst eens de basis
9.

Hoe is het verlopen? Ondanks de dag ervoor mijn voorbereidingen zo goed mogelijk te treffen, moest ik me echt de hele ochtend haasten. Toen we toekwamen bleken twee combinaties weggevallen zijn, waardoor ik een kwartier vroeger moest starten. Ik had bijna geen tijd om deftig op te warmen, na 15min moest ik al naar de ring. Aangezien hij de eerste keer op wedstrijd absoluut geen fan was van de trailer met de jury in, maar eerst even tot daar gewandeld en toen was het al zover. Ik had geen voorlezer dus zat echt de hele tijd de denken: En wat nu weer? De proef was voorbij voor ik het goed en wel beseft had. Hij liep wel echt fijn, maar heb het precies niet ten volle meegemaakt
Buitengaan bij eerste proef

10.

Juist voor ik dan ging starten aan mijn tweede proef kwam Hanne mega-enthousiast vertellen dat ik eerste was geworden bij de eerste proef, met wel 69, 762%! Mijn dag kon niet meer stuk

Het bewijsmateriaal:
11.

Tweede proef moest ik hem echt doorslepen, hij snapte niet dat hij nog eens moest presteren nadat hij al grasjes tussendoor had mogen eten
Maar goed, voor de tweede proef een 7e plaats met 62,..%, dus zeker ook niet te klagen (wetende dat bij die proef ook echt een strenge jury zat).Maar dus bij deze: Frietje is OFFICIEEL een dressuurpaard

Zoals de echte, even geposeerd natuurlijk

12.

Met Hanne en Shuddy (ja Grafiet wil echt met iedereen vriendjes worden)!
13.

Mijn eerste lintjes en beker *trots*
14.

Tjah.. Het spreekt voor zich!
15.

Bedankt om te kijken en tot de volgende!
, wel een machtig beest!
)
Die van mij is ook 1,75 maar die van jou ziet er idd veel groter uit doordat hij zo breed is
hij is een reus maar ziet er ook echt uit als een reus
Gefeliciteerd met je resultaten, dat smaakt naar meer lijkt me?
En tdoet stiekem wel deugd zo'n bevestiging!