Voor een appel en een ei....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:03

Fijn voor die paardjes, dat ze hun leventje bij jou mogen slijten! Hij is inderdaad schrikbarend mager... :( Arm dier. Gelukkig is hij nu in goede handen. Veel geluk met ze, ik hoop dat je ze weer goed op de rit krijgt zonder al te veel problemen.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 23:04

Ik hoop dat ik er wel wat spullen bij krijg. Nu is het hier mild, maar omdat ze mager zijn wil ik ze straks wel onder dek en ik heb maar 1 oud dek.

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:07

Geef de maten even door als je die straks weet en wat je goed kan gebruiken. Ik heb nog wel e.e.a. liggen en andere bokkers vast ook.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 23:13

Jessix schreef:
Fijn voor die paardjes, dat ze hun leventje bij jou mogen slijten! Hij is inderdaad schrikbarend mager... :( Arm dier. Gelukkig is hij nu in goede handen. Veel geluk met ze, ik hoop dat je ze weer goed op de rit krijgt zonder al te veel problemen.

Het voordeel is dat ze in elk geval wilde grassoorten eten en kruiden kunnen zoeken.
Lastiger is dat het einde waarschijnlijk wel snel in zicht is, zeker voor de merrie.

En morgen weet ik of ik er wat bij krijg of dat ik nog wat nodig heb en in welke maten dan...
Ik wacht het nog even af.
Heel erg bedankt voor het aanbod alvast! :D :o

Mariett

Berichten: 4443
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:16

Wij hebben hier ook nog wel een paar dekens geloof ik? Ooit gekregen van iemand die vond dat dat wel bij onze haf met berevacht paste :P

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:19

Wauw, dus je koopt/neemt 2 paarden zonder ze vooraf in het echt te hebben gezien? Petje af :D

Ach, je weet nooit hoe oud een paard kan worden. Er hoeft maar iets te gebeuren en ook een jong paard leeft niet lang...maar dat hoef ik je geloof ik niet uit te leggen, want ik las al in je profiel :o dat je een aantal paarden door ongeval hebt verloren.

Veel plezier en geluk met je nieuwe aanwinsten.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:28

1 woord: RESPECT , wat ontzettend lief van jou om dit te doen. Echt super! Ik ga het volgen...benieuwd naar hoe ze er beide uitzien. Oke de ene net gezien en mmm echt een scharminkeltje. Zo fijn te weten dat ze bij jou dan een mooie oude dag gaan krijgen

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 23:29

Nee, je weet het ook niet van te voren, Isabonny, alleen gaat een jong paard meestal abrubt en bij oude paarden gaat het meestal om afscheid dat je van te voren wel aan ziet komen. Dat is trouwens wel een stuk makkelijker om te verwerken.
Maar voor hetzelfde geld gaan ze gewoon plots van ouderdom dood in de wei.

Ik zie het wel.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 23:31

Misschien maak ik wel een Facebook pagina voor ze aan, als ze zo populair zijn.... :P


@Mariett, ook bedankt voor je aanbod!

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:33

neee doe hier maar ik heb geen FB :o

Olympia96

Berichten: 3300
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:35

Wauw, super! Ik volg! En heb vast nog ergens een deken maat 195 liggen, mocht je die kunnen gebruiken :-)

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:35

Jeetje dat is echt een wandelend geraamte :oo Hij zal bij jou vast wel snel opknappen. Ben nu ook wel nieuwschierig naar de merrie. Veel succes met opknappen. Ik heb ook wel spullen over maar die zijn veel te groot vermoed ik. Welke maten heb je nodig?

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 23:39

dito schreef:
neee doe hier maar ik heb geen FB :o

Hier houd ik jullie uiteraard ook op de hoogte!

Ik heb morgen pas maten...voor die wat willen schenken. Ik heb nu nog geen idee hoe groot of klein ze zijn! :P

Ze komen zo met lunch uur, en we gaan ook nog naar een veulen kijken ergens (voor dat meisje), dus jullie hoeven niet morgenochtend elk uur te kijken of ze er al zijn. ;) Dat wordt wel laat in de middag, vrees ik.

JoellaLoves

Berichten: 698
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Lisse

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:47

Wauw das wel een risico maar evht super dat je het doet !

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 08:42

Spannend, ik blijf je volgen! Een mooie daad van je zeg, petje af :)

rocymax

Berichten: 6487
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 08:48

Leuke actie lusitana :) Ik had het zomaar zelf kunnen zijn :D (ik Word altijd geremd door manlief, anders zouden we nu misschien wel 20 paarden hebben)

Ik schrik niet zo van de foto, zie de paarden hier ook vaak zo, helaas..... Het komt wel weer helemaal goed, veel liefde , goed voer , dat doet wonderen. Ik ga je vorderingen volgen :j :)

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 10:46

Ik vind buiten dat het paard mager is, het er niet uit zien alsof het ongelukkig is.
En bij jou worden ze vast allebei nog gelukkiger!

Veel plezier straks, en ben benieuwd naar de foto's. Altijd leuk iets nieuws ophalen!

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 14:26

Ze worden gebracht... :D

Ze moeten al aardig in de buurt zijn. Waarschijnlijk ergens gestopt om te lunchen.

Ik heb nog een deurtje is een box gemonteerd, hangt op half elf aan een scharnier en gaat dicht met een touwtje, maar het moet maar even zo. Ontsnappen kunnen ze toch niet want een extra hek in de stalgang en een hek bij de uitgang.

Het is de bovenste helft van de deur die een buurman even met een kettingzaag een beetje heel erg scheef heeft doorgezaagd, zodat er in die stal meer licht is. Dat is de enige met hele muren. De andere hebben halve muren, zodat de ponies elkaar kunnen aanraken.

Dat scheve aan de nu onderdeur heb ik een beetje weggemoffeld met dikke tuinslag en daarover nog een brandslang getimmerd (daarover nog een stuk stof), zodat de rand zacht is.

Slecht geslapen, dat snappen julie.

Net als gisteren onweert het trouwens rond Lissabon, daar zullen ze wel last van hebben....

Ik zat te bendenken dan ongeacht de maat van de paarden, manen- en staartspray en wormkuren altijd welkom zijn. Ook restjes.

Tamsin

Berichten: 74
Geregistreerd: 05-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:30

Jeetje, wat mager. Heb zelf 2 gevulde dieren waar ik een nieuw huisje voor zoek. Maar ook zij moeten samen blijven omdat ik ze al ruim 15 jaar heb. Helaas nog geen goed plekje gevonden :)

eclair98

Berichten: 11605
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:35

Wat goed dat je dit doet voor ze _/-\o_ ik heb helaas niks liggen, maar ik volg graag mee!

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:36

Ho oliebol man, zelfs de helft is nog teveel, al is dat maar een tientje.

Ik volg je verhaal niet helemaal want je zegt dat je ze niet gezien hebt en niet weet hoe ze eruit zien enz, hoe is de koop van gesloten? Heb je ongezien op een paard geboden waar je niets van weet behalve dat hij mager is en 20 plus?

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 14:53

Ja, en? Ik ben niet op zoek naar een sportpaard ofzo. Hij is volgens de eigenaar "zo´n 20", de ander is 27 ofzo.
Ik heb wel eens een brandmager blind paard van 25 gekocht voor 1000 gulden...
Veel plezier van gehad, ze is nog bijna 30 geworden.

Gandhi heb ik voor dezelfde prijs gekocht als dit paard en die was toen 8 maanden en zowat op sterven na dood.

Ik werk met mijn hart en heb nooit spijt gehad.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:56

Je gaat toch niet ongezien een paard kopen waar je niets van weet?
Onafhankelijk van of je dat paard een goed tehuis kunt bieden ookal is hij oud.
En je zegt geen geld te hebben voor de aanschaf van de 2e, heb je dan wel geld voor het onderhoud?
Dat bedoel ik niet verkeerd hoor, maar soms ben je ook té goed (ik herken dat ;) )

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 15:01

anneliesdj schreef:
Ho oliebol man, zelfs de helft is nog teveel, al is dat maar een tientje.

Ik volg je verhaal niet helemaal want je zegt dat je ze niet gezien hebt en niet weet hoe ze eruit zien enz, hoe is de koop van gesloten? Heb je ongezien op een paard geboden waar je niets van weet behalve dat hij mager is en 20 plus?

dat maakt toch niet uit. je mag blij zijn dat er mensen zijn die deze paardjes een leven gunnen

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 15:06

Maar dat vind ik ook geweldig dat ts dat wil doen, paard heeft duidelijk aandacht nodig en ik geloof best dat hij bij haar een prachtig tehuis zal hebben.
Het komt misschien wat botter over dan de bedoeling is, ik kan alleen niet begrijpen dat er mensen zijn die ongezien een paard kopen :+