Voor een appel en een ei....

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ragdollcat
Berichten: 14684
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:00

Leuke paarden, ik hou ook van oudjes..............

BiancaKing13
Berichten: 83
Geregistreerd: 22-08-14

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:26

Gaaf dat je dit aan durft! Ik heb zelf ook een oude pony(25 jaar).

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 21:08

Leuk, he, oudjes!

Door het getimmer en gezaag niet bij de buurman geweest, ik zal zien of ik hem morgen te pakken krijg.

Binnenhalen ging heel rustig. Alleen schoot Hercules er voorbij, ging toen weer terug en buitenlangs kijken. Hij had toch echt een open bovendeur gezien vanmorgen, waar was die gebleven?

Maar toen Gandhi naar zijn stal ging (daar kun je eigenlijk altijd wel op rekenen) ging Hercules ook zijn stal in en Chico erachter aan naar zijn stal.
Emma had ik aan het halser mee, dus die stond het eerste op haar plek.

Lady stond wel te lonken door het zijgat, daar heb ik even een stok dwars voor gestoken zodat ze niet haar neus eruit kan steken. Daar kan Hercules nl dan bijna bij en dan is de verleiding om over zijn muurtje te springen (dat hij met veel te groot gemak doet, heb ik gezien) misschien te groot.

Lady en Tomboy hebben het goed warm met z´n tweetjes in die stal. Misschien wel te warm, maar bij een mager paard is het niet snel te warm.
Ze hebben ook totaal geen vacht. Zo´n verschil met de ponies!

Sjolvir

Berichten: 25304
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:22

Gut wat een stel, nou ja, nu kunnen ze gewoon lekker eten, komt het er wel weer aan wat ze nu missen.
Super dat je ze samen een kans geeft is toch ook weer verstoring van de orde die je had in je kudde.

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 21:36

Ja heel erge verstoring, want die kudde is natuurlijk al een paar jaar samen. Hercules is er in geboren en ziet maar weinig andere paarden, laat staan van zo dichtbij.
Aan de andere kant komen ze wel precies op tijd want Hercules was de hiarchie aan het bevechten (Chico is de baas), maar nu is het ineens "wij tegen zij" en zijn ze weer heel hecht met elkaar.
ik denk niet dat chico moeite zal hebben met deze twee erbij, hij heeft ook wel eens met Briesje , een hengst, samen gelopen, die was hij ook meteen de baas en hij was ook meteen de baas over Emma , die groter is dan hem, en Gandhi. Hij verstaat zijn vak, wat dat betreft. :D Ik bedoel hij bleef toch maar baas als ruin met twee jonge hengsten erbij. Nu is Gandhi gecastreerd en Hercules wordt deze winter gecastreerd, dus dan wordt het weer wat makkelijker voor hem.


Lady en Tomboy hebben ,merk ik met halsters omdoen van mijn ponies, allebei wat hoofd betreft maat cob, maar Lady past ook wel een full.

Dekenmaat zal ik morgen nemen.

Staart-en manenspray is erg welkom.
En eventueel goedkope wormkuren. Ik kan hier alleen Eqvalan krijgen.

Beenbescherming heb ik een heel setje van een nog een extra paar peesbeschermers.
Ik heb een dek dat Lady waarschijnlijk past.

Als jullie sjabrakken weg willen doen, dan graag veelzijdigheids en het liefst zadelvorm (vanwege de hitte).

Hoofstellen, halsters, halstertouwen, longeerlijnen, teugels altijd welkom evenal bontjes voor om neusriemen en singels.

En het mag echt gewoon oud en versleten zijn hoor.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33871
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:40

Welke maat zadelvorm? We hebben nog een blauwe. Voor onder een 16/17 inch gok ik??? En nog een geruit dekje maat pony/cob. Ik zal nog even graven.

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 21:46

Ik heb een 16" zadel en een 18 " (kan ook een 17.5" zijn, weet ik niet meer).
Maar dat gaat wel passen dan.

Isaboy
Berichten: 541
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 22:20

zoals ik al had aangegeven hier liggen nog,
vliegen frontriemen,
teugels,
dekenklippen,
dekensingel,
dekjes, alleen geen zadelvorm,
hoofdstel,
halsters

en ik heb borstels liggen,

alleen ik zit met het verzenden mocht er een bokker zijn die het dan bij mij kan ophalen zou dat wel makkelijk zijn,
daar ik geen ervaring heb met verzenden enzo,
Laatst bijgewerkt door Isaboy op 28-09-14 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

MerleSimone

Berichten: 5736
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 22:35

Poeh wat een dunnetjes.. Maar respect voor jou! Ben heel benieuwd hoe snel ze gaan opknappen!

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 22:44

Ik vind vooral de merrie erg leuk,ben benieuwd of je ze nog wat dikker krijgt.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 23:38

Bah wat zien ze er akelig uit, maar als ze levendig zijn komt het wel goed.
Als ik ze zo zie denk ik dat het ooit best mooie paarden zijn geweest, hopelijk krijg je ze weer in zo'n conditie.

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 12:20

Ik heb goede hoop.

JoellaLoves

Berichten: 698
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Lisse

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:37

Wauw heb ondsettend veel respect dat je dit aandurft !! En het zijn echt super mooie paardjes ! De vraag zal vast eerder gesteld zijn maar als ze weer helemaal zijn opgeknapt ga je er dan nog wat mee doen ? :o nogmaals vind het echt super !!

Jessix

Berichten: 16494
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:42

Helaas kunnen we in NL niet meer zo makkelijk aan wormenkuren komen zonder dierenartsrecept, daarbij zijn ze ook erg aan de prijs... Ik bestel ze zelf 1x per jaar in Engeland. https://www.orchardequestrian.com/Worme ... tAod5gsAkw

Als je er een aantal nodig hebt is het goedkoper dan in NL kopen, zelfs met de verzendkosten.

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 18:54

Oja, dat is ook zo. Tja, dingen zijn veranderd sinds ik weg ben, wij kochten ze per doos voor heel weinig. Of zo´n emmer met van die korreltjes.

Vandaag een uur laten grazen. Tomboy niet eens een halster om gedaan. ik dnek dat het voor het eerst van zijn leven is, want hij ging helemaal wijfelend zijn stal uit. Hij ging meteen voor de stallen in het zand rollen, ik had het pas door omdat hij achter bleef. Jammer weer geen foto...

Het halster van Lady heb ik gefixed (met een martingaalstop)zodat het niet meer los kan schieten. Na een tijdje aangekeken te hebben hoe ze met het touw omgaat, heb ik haar aan een heel lang touw aan een boom gezet en ben ik in de hangmat gaan liggen. Had ik al verteld dat het 27 graden is....?

Ze eten precies het lange gras dat de ponies laten staan, wel handig.
Tomboy ging en beetje op onderzoek uit en heeft de deur van mijn huisje ook al gevonden. Hondenhok werd besnuffeld en het pluimvee dat onder de grote pijnboom in de schaduw zat, bekeken.
maar uiteindelijk keerde hij weer terug aan de zijde van Lady.

Ik heb ook nog voor elk een kweepeer geplukt.

Een heleboel foto´s genomen, ik zal er vanavond wel een paar uitzoeken om te laten zien.

Poetsen beginnen ze ook al lekker te vinden. De vacht is ook al wat minder dof en vettig.

Morgen zal ik ook even een rondje met ze wandelen of zo, zodat ze drie keer de stal uit gaan.

Grappig dat Lady zo mooi gevonden wordt. Dat is hier juist weer zo´n gewoon paard, Tomboy is juist heel exotisch.

Het lijkt erop dat Lady artrose in een handwortel heeft, die buigt niet optimaal. Kan me voorstellen dat ze daardoor onregelmatig draaft, maar zo in stap zie je er niets van.

@JoellaLoves Tomboy heb ik als rijpaard gekocht. Ik woon in een enorm natuurgebied met allemaal zandpaden... Lady hoeft niets te doen. Maar als ze het leuk vind, kan ze ook mee als handpaard en misschien ga ik er ook nog eens op, maar echt plannen heb ik niet.

JoellaLoves

Berichten: 698
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:27

Citaat:
@JoellaLoves Tomboy heb ik als rijpaard gekocht. Ik woon in een enorm natuurgebied met allemaal zandpaden... Lady hoeft niets te doen. Maar als ze het leuk vind, kan ze ook mee als handpaard en misschien ga ik er ook nog eens op, maar echt plannen heb ik niet.



Lekker hoor ! Veel plezier en laat maar eens weten hoe ze zijn opgeknapt :D

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 21:51

Ze communiceren al met me via geluidjes.

Lady durft haar stal niet uit als je niet een touwtje om haar nek doet ofzo. Ik heb het idee dat ze slecht ziet. Ze stootte net ook nog heel hard haar hoofd toen ze die opwierp omdat ze mijn hand plots voor het kijkgat zag. |(

Een selectie van de foto´s van vanmiddag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:56

MMM, ik neig toch meer naar Tomboy. Denk dat als daar weer wat vlees en spieren op zitten er wel eens een heel mooi paard onder uit kan komen. Ben benieuwd. En 27 graden, ja hoor, wrijf het er nog maar eens lekker in. Ben helemaal niet jaloers. :n

CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:20

Tomboy is inderdaad al wat aangekomen !! wat een knappe man is dat !

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:26

Beide zijn aangekomen zo te zien. Respect hoe je het oppakt

Ik neig meer naar Lady, maar dat komt omdat ik iets met schimmels heb

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 22:41

Het grappige is dat toen ik de merrie erbij kreeg ik in mijn hoofd al op een schimmel gerekend had, eigenlijk.

Ik denk ook dat Tomboy een schitterend paard kan worden.

Pepper32
Berichten: 247
Geregistreerd: 14-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:45

Super mooi om te zien dat ze zo goed terecht zijn gekomen.
Die mensen moesten zich rot schamen dat ze hiervoor nog geld durfden te vragen. Vind ook al zoeken ze iets anders en staan ze duur in pension geen excuus om ze zo mager te laten worden en ook gewoon niet meer te verzorgen qua hoeven en vacht.
Ik snap dat de standaard conditie bij jullie van een paard al snel wat dunner en met meer ribben is dan de dikkerds bij ons in Nederland, maar vind dit toch wel schrikken hoor. Dit is echt enorm ondervoed. Zou je bij ons de dierenbescherming op de dak krijgen hoor!
Ik snap ook niet dat Tomboy wedstrijden gelopen heeft, griezel een beetje van de beenstand van de voorbenen. Voetjes zijn er wel stuk beter uit dan die van Lady.
Ik ben ook gek op oudjes. We hebben een fjord gehad van iemand anders die er niet meer voor zorgde en is bij ons nog 34jaar geworden.
Zou als ik het geld en de plek er voor had ook heel graag ooit een paardenrusthuis oid willen beginnen.
Heel veel succes met je kudde en ook hopelijk straks heel veel plezier.

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 22:49

Dank je wel.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 07:37

wauw at een ruimte hebben ze....dit gaat ze goed doen weet ik zeker! echt super wat je doet zeg

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 10:11

En dat is maar een klein stukje van mijn grond!

Tomboy zet zich vast op de deur als hij luchtzuigt, dus deurtjes lopen gelaten... dat was even puzzelen...Uiteindelijk ging hij maar hooi eten. Ze gaan die stallen toch niet uit en zo wel dan lopen ze nog rond in het gebouw, en dat mag.

Chico bleef erg achter met ponies in de wei zetten en hij wordt duidelijk steeds aangepakt door Hercules. Hij stond gisteren ook helmaal alleen op een afstandje.
Dus ik denk dat ik hem morgen achterhoud, dan kan hij uitgebreid kennis maken met de oudjes op stal en later aan deze kant van de omheining in de wei waar de oudjes nu steeds al gegraasd hebben, dus voor hen ook niet helemaal onbekend.
Dan heeft hij ook gewoon weer een eigen kudde. Als Hercules gecastreerd is, kunnen ze wellicht weer bij elkaar.

Ik vind het zo sneu voor Chico, hij was er het eerste, Hercules het laatste, die heeft hij zelf grootgebracht, zeg maar en nu wordt hij juist door hem verjaagd.


Straks even het schriklint nalopen dan kan ik het apparaat weer aansluiten. Als ze door het lint gaan kan ik ze een paar kilometer verderop halen...Liever voorkomen.