En dan slaat in één klap het noodlot toe...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

En dan slaat in één klap het noodlot toe...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 16:53

Ik wil niet echt iets met het topic bereiken, moet het gewoon van me afschrijven denk ik... wat is het leven toch oneerlijk en kan alles ineens zo verdomde snel gaan :(

Maandag. Vriendin H. stuurt een berichtje of ik zin heb in een laatavond-buitenrit. Graag! Ik rij met mijn paard tot bij haar weide en we maken er een leuke rit van. We plannen nog een ritje voor deze zondag, draven en galopperen een beetje, lachen dat we onze beide paarden eens terug in conditie moeten brengen. De zon gaat onder en we besluiten een mooie zonsondergangfoto te trekken, haar pony links, mijn paard rechts op de foto, allebei vrolijk.

Afbeelding

Dinsdag. Ik wil mijn ruin longeren in de longeercirkel en merk dat het mis is. Kreupel in draf op de rechterhand, en geen klein beetje. In stap niks aan de hand, dus ik twijfel om de dierenarts meteen te laten komen of nog enkele dagen aan te kijken. Open nog een topic op bokt "wat zouden jullie doen?" [MD] Kreupel, wanneer bellen jullie de DA? Ik besluit op basis van de reacties toch de dierenarts te bellen, die zegt het één à twee dagen aan te kijken en bij geen verbetering komt hij langs.

Vrijdag. Geen verbetering, dus de dierenarts komt langs. Waarschijnlijk een spierverrekking of een spierscheur onder het schouderblad door een uitschuiver in de weide, kreupelheid komt duidelijk vanuit de schouder. Tien dagen rust, 2x medicatie per dag. Maar dit moet goedkomen. Ik sms wat heen en weer met vriendin H., die me sterkte en veel beterschap met Noah wenst.

En dan... terug een smsje van vriendin H. Ze is op weg naar huis van haar werk, haar pony heeft zijn voet gebroken. Niet te bevatten zoiets... het volgende smsje al snel erna, haar moeder en de staleigenaar zijn erbij, net als de dierenarts. Het is een open bot breuk, geen redden meer aan... Haar arme, lieve pony wordt meteen ingeslapen ;(

Het voelt zo onwerkelijk. Maandag nog samen een ritje gaan maken en vol plannen, vrijdag mijn paard kreupel op weiderust en haar paard gewoon weg, dood, ingeslapen...... Hoe snel kan iets gaan ;( Zo groot en sterk en toch oh zo fragiel en breekbaar.

Slaap zacht lieve pony-vriend, we zullen je missen ;(
Laatst bijgewerkt door Solleke_Noah op 12-09-14 17:08, in het totaal 2 keer bewerkt

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:56

Jeetje.. :n
Heel veel sterkte! :(:)

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:56

Wat erg! Lijkt een complete nachtmerrie. Hopen dat jouw paardje er snel bovenop is en je weer van je paardje kunt gaan genieten en je vriendin goed steunen. Sterkte beide hoor. x

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:57

Sterkte , wat een pech :(:)

happyshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:58

Jeetje...
Sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:58

A getsie! Dat is echt veel in 1 keer! :(:)
Sterkte!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:59

Ja, het leven is kort en betrekkelijk. Daarom zoveel mogelijk bewust zijn van ieder geluksmomentje. Voor je het weet is het voorbij :(:) Sterkte!

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 17:01

wat is het leven toch oneerlijk soms! Het ene moment nog heerlijk aan het genieten van een lekkere avondrit (wel fijn dar jullie dit nog hebben gedaan, is wel een mooie afsluiting) en het volgend moment krijg je zo'n vreselijk bericht :n Heel veel sterkte :(:) ik hoop ook dat het met jouw paardje snel weer beter gaat!

Shanna7836

Re: En dan slaat in één klap het noodlot toe...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 17:04

Jeetje... heel veel sterkte... het leven is echt oneerlijk soms...

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 17:04

He bah... zo'n rotgedachte dat het zomaar ineens klaar kan zijn :(

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 17:07

Bedankt allemaal, doet goed het te kunnen delen met mede-paardenliefhebbers... vooral het plotse en definitieve is moeilijk te bevatten... geen oplap-poging meer, geen 2de kansen, gewoon in één keer weg.

Dankjewel ook voor de beterschapswensen voor mijn paard, dat komt normaal gezien wel goed :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 17:13

wat akelig einde van een week die zo mooi begon.

ik denk dat jullie over een poosje een hele hoop steun zullen hebben aan de geplaatste foto overigens.
want hoe vaak sta je in het leven niet ineens met lege handen met de gedachte

'had ik nog maar'

wat dat betreft hebben jullie een kans gehad en optimaal benut, onbewust.. Een hele mooie rit bij mooi weer, een schitterende foto. wat zal dat een mooie herinnering worden als een van de laatste momenten samen. Al overheerst het verdriet nu begrijpelijk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 17:16

Ach wat naar en treurig. Sterkte. Bah hier moet toch niemand aan denken.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 17:18

Raar is dat inderdaad, alsof het leven je eerst nog wat moois geeft om daarna de ellende aan te kunnen.. Zoals bij jullie die mooie prachtige buitenrit samen met een leuke foto ter herinnering.
Zo had ik bij mijn fargo de avond voor zijn dood een heerlijke dressuurles inclusief super galopwerk - na een jaar van herstellen van een peesblessure aan zijn achterbeen. De ochtend erna kreeg hij maagfalen-koliek en in de avond op de kliniek was hij er niet meer.
Bij mijn Whizz dit voorjaar hadden we de paarden voor het eerst een paar uurtjes op de wei - dat was voor hem na revalideren van een 2e koliekoperatie, prachtige foto's en filmpjes gemaakt. 's Avonds kreeg hij nogmaals een slag in zijn dunne darm en is hij op de kliniek ingeslapen.

Heel veel sterkte voor jou en je vriendin, het zijn zware verliezen om mee om te gaan, geniet van wat je hebt en wat je samen beleefd hebt. En een voorspoedig herstel voor je paardje!

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 17:24

Triest! Zo zie je maar dat je alle mooie momenten moet omarmen, ze komen misschien nooit meer.
Vreselijk voor je vriendin, echt rampzalig om zo je paard te moeten verliezen.
Jij beterschap voor je paard!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 17:26

Bedankt allemaal, die ene foto en dat ritje voelt nu zo onwerkelijk, net als de plannen die we hadden voor deze zondag.. Ga zometeen mijn paarden nog maar een hele grote knuffel geven.. Je paard zo verliezen is gewoon een nachtmerrie.

Jullie berichtjes doen wel goed :) zal ze tzt ook aan vriendin H. laten lezen, als ze de eerste klap wat te boven is..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 17:30

|( och wat erg zeg! :(:)

wat een rare samenloop dit, jouw paard geblesseerd en dan je arme vriendin haar paardje kwijt......

heel veel sterkte :(:)

en jij beterschap met je paard!

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 17:33

Weet niet echt wat ik zeggen moet behalve veel sterkte voor jou vriendin met het verlies. en ook voor jou en je paardje.

Iedere dag dat ik mn paardje heb moet ik er van genieten, soms vergeet je dat en lijkt alles zo vanzelfsprekend. Dit schud je weer wakker...

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 17:33

Jeetje heel erg veel sterkte! :(:)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 17:43

Dankjewel allemaal voor de sterkte wensen...

Inderdaad bizarre samenloop zo, maandag lijkt bijna een ongeluks-ritje zo. Maar we zullen er waarschijnlijk later op terugkijken als mooie herinnering...

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:46

Pffff kippevel zeg......

Wat vreselijk zeg, inderdaad niet te bevatten......ze zijn zo ontzettend kwetsbaar. Na een tweetal heftige blessures bij mijn jongste paard en een ouder paard op vervroegd pensioen realiseer ik me dat maar al te goed helaas....

Heel veel sterkte voor je vriendin,vreselijk om je maatje zo plotseling te moeten verliezen. En voor jou sterke en dat jouw paard maar weer snel helemaal gezond mag zijn.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:52

Vreselijk, geen woorden voor...
Heel veel sterkte in deze tijd. Ik hoop voor je dat jouw paardje er weer helemaal bovenop komt!

Ik ga mee met elenaMM77, jullie hebben samen een prachtige herinnering. Het genieten straalt van de foto af. Twee paar oortjes vrolijk naar voren. Herinner de mooie momenten. Die kan niemand jullie afpakken. :(:)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 20:56

Bedankt voor jullie lieve woorden :)

Het dringt nog steeds niet zo goed door, daarvoor is het te snel gegaan. Als ik me al zo voel moet zijn bazinnetje zich al helemaal verloren voelen. Maar ze hebben heel veel mooie momenten om te koesteren en ze mag trots zijn dat ze hem nog zo'n super mooi leven heeft kunnen geven ( pony was ex-manegepaard) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:00

Poeh, ik schrok toch echt even, dacht dat het met die van jou helemaal verkeerd ging, maar gelukkig komt dat in principe wel goed ..

Maakt het niet minder erg natuurlijk, voor je vriendin :(:)
Het kan zo snel gaan, gelukkig kan ze terugdenken aan die mooie tijd die ze hem nog gegeven heeft!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:01

Wat verdrietig meid.
Heel veel sterkte voor je vriendin, en hoop heel erg dat jouw paard snel weer in orde is.