fotograferen kan je supersnel leren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

robbie88

fotograferen kan je supersnel leren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 08:44

Een vriendin van mij wil graag leren fotograferen, Waarop ik heb aangeboden haar wel wat te willen leren.
Aangezien ik normaal altijd achter de camera sta, leek het mij leuk er nu eens voor te gaan staan.

ponylief heb ik nu 10 weken en de heide staat nog mooi in bloei, en laat die heide nu 5 minuutjes stappen van mijn stal zijn :D. Dus Anne een beetje uitgelegd hoe de camera werkt, en wat instellingen aangepast en samen op pad gegaan.

Time out is 5 jaar, redelijk groen/ geen niveau. We rijden eigenlijk alleen in het bos en 1 x in de 2 weken hebben we dressuurles. Naar mijn mening kan je een paard prima rechtrichten in het bos, en alle basis aanleren op mooie brede paden. Maar veelal rijd ik haar lekker met een lang teugeltje door het bos.

We zijn begonnen met het uitleggen hoe blackfoto's gemaakt worden, Pony had geen geduld maar toch een leuk plaatje uitgekomen:
Afbeelding

daarna richting de heide:
Afbeelding

Afbeelding

en bij de mooie paarse heide:

Afbeelding

stilstaan is nog wel heel erg moeilijk...dan maar vooruit blijven gaan, moest hier remmen voor einde aad, jammer van de ongelijke handen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en dit vind ik echt de mooiste:
Afbeelding

nog meer verliefd op mijn heerlijke boscross pony, misschien toch ooit maar eens starten, maar weet niet waar mijn gezicht harder van gaat stralen :D

Dank je wel Anne, ik vind superknap wat je met mijn camera hebt gedaan, zaten echt al leuke foto's tussen, in zo eventjes:)

loesje4600

Re: fotograferen kan je supersnel leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 08:56

Leuke plaatjes!! ook erg mooie pony

mickydoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 08:59

Leuke foto's , wat een prachtbeestje ! Leuk dat je je vriendin leert om foto's te maken. Laat haar maar lekker oefenen dan komt het vast goed. Ik heb het idee dat op sommige foto's je paardje met jou erop iets minder scherp zijn dan de achtergrond . Lekker laten stoeien met die camera :)

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 09:00

Vooral de 2e en de 4e foto vind ik erg leuk!
Mooie pony ook <3

Fosco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 09:08

Leuke foto`s en wat een leuk paardje! Mag ik vragen waarom jouw logo op haar foto`s staat?

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 09:11

de meeste foto.s zijn wel scherp. de close up niet, maar ach das geen ramp. zal haar de volgende x wat uitleggen over scherptediepte.. maar eerst op iets wat niet beweegt..

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 09:12

mijn logo doe ik ter bescherming van de foto.s en de nabewerking heb ik wel gedaan..

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 09:14

Lekker laten stoeien inderdaad, ik zie zeker 4 foto's die nog geen scherpte hebben, maar oefening baart kunst.
Qua logo...zet dan even met een simpel tekstje haar naam erop. Nabewerking maakt het nog niet jouw foto, vind het persoonlijk niet zo netjes dat je dan je eigen logo erop plakt :)

Fosco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 09:14

Oh, ik vind dat stiekem toch wel een beetje raar gezien jij de foto`s niet gemaakt hebt. Als je er dan een logo op wilt zetten kun je beter gewoon in het klein © Anne o.i.d opzetten :)

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 10:37

heb geen zin in discussie over het logo. ik schrijf duidelijk dat een ander op het knopje drukt.. het gaat mij er puur om dat de foto.s niet overal verschijnen. voor anne is dit geen enkel problerm.. maar als het zo.n enorm probleem is zal ik er wel @ anne bij opzetten..sjonge jonge.. wil gewoon graag mijn pony op de heide laten zien..vraag toch niet om een fotobeoordeling?

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:18

wat een gaaf paard heb je! en je dekje <3
en zoals je beschrijft hoe jij je jonge beestje rijd kan ik alleen toe juigen.
en leuke fotos en lekker vaak laten oefenen, kan je vaker je beestje laten zien :D

thriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:22

Prachtig die bloeiende heide.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:33

Lekker laten oefenen inderdaad.
Door te doen leert ze het meest, en foutjes maken mag, daarom leer je toch?

Misschien een idee om haar ook over de gulden snede te leren?

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 12:22

ess ramona: ga haar alles leren nu was het al uitdaging genoeg om mij in beeld te houden haha. thanks to fotoshop knop knip :)

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 13:27

mala26: thanks

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:11

Pfff wat een onzin over het logo! Het is HAAR camera, een ander heeft enkel de foto's gemaakt met haar tips en hulp. Anne boeit dat echt niet hoor... Daarbij staat ze er zelf op, logisch dat ze dan niet wil dat anderen haar foto's voor andere doeleinden gaan gebruiken.

Super leuke foto's!!! En wat een heerlijk ponybeest is het toch!!

Fosco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:30

robbie88 schreef:
heb geen zin in discussie over het logo. ik schrijf duidelijk dat een ander op het knopje drukt.. het gaat mij er puur om dat de foto.s niet overal verschijnen. voor anne is dit geen enkel problerm.. maar als het zo.n enorm probleem is zal ik er wel @ anne bij opzetten..sjonge jonge.. wil gewoon graag mijn pony op de heide laten zien..vraag toch niet om een fotobeoordeling?

Ik vroeg enkel waarom je het deed en gaf je een tip hoe je het beter zou kunnen doen. Niks kwaads in de zin en als jij het zo wilt doen is dat voor mij geen probleem hoor haha. En een fotobeoordeling geef ik al helemaal niet :)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:33

Wat gaaf zeg!! Dit geeft mij de neiging een heel duur sjiek cameratoestel aan te schaffen. Ik wil ook zulke mooie foto's!! :+

En wat een onwijs leuk paardje heb je! Die gaat niet wit worden of wel? :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:39

Jammer dat de black foto bewerkt is in t donker. Verder opzich leuke plaatjes, oefening baart kunst!

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 16:59

de blackfoto is alleen bijgepoetst.. stond een wit memobord achter.. wil je het ruwe bestand zien ;p
pony stond wel geheel in de zon omdat stilstaan in de deuropening te moeilijk was

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 17:25

Wat een leuk paardje zeg!

Ik weet niet waar dit is, maar op deze meeste plekken is het absoluut verboden om met je paard zo dwars door de heide heen te denderen, je loopt het gewoon kapot zo. Je kan ook mooie foto's maken naast de heide ipv er op. :)

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 19:28

dat klopt bambolina, ik rijd ook over het spoor waar een trekker zaterdag heeft gereden.. ben overigens maar 1 x heen en weer geweest want het was enorm hobbelig, de rest van de foto's zijn netjes op het ruiterpad, wat er dwars door heen loopt:)