Cadiz is sinds half mei bij mij, het is een 7 jarige ruin van zo’n 1.67m hoog. Hij is volledig springen gefokt (Odermus R x Indoctro x Zandigo), maar kan heel aardig bewegen. Bij zijn vorige eigenaresse is hij op M/Z niveau getraind (t/m de wissels zitten erop), het is echter mijn eerste wedstrijdpaard dus wij zijn onlangs gewoon in de B begonnen.
Het begin ging echter niet zo fijn. Waar ik altijd pony’s gewend ben geweest (van die rotsvaste), was een paard als Cadiz opeens heul erg wennen. Ik zat er nogal onzeker op wat z’n effect had op Cadiz die daardoor ook onzeker werd en nogal ging zitten loeren. Daardoor zat ik er helemaal niet meer lekker op. Uiteindelijk heeft een stalgenoot, die nu onze instructrice is, ons er helemaal bovenop geholpen en kwamen onze wedstrijdplannen opeens een stuk dichterbij! Ook zijn we in juli nog twee weken bij Suelza@Bokt wezen trainen (niet vanwege problemen meer
maar om wat ervaring op te kunnen doen op vreemd terrein) wat ook erg goed is gegaan. Ook vanwege de opleiding van m´n instructrice zijn we drie dagen met haar mee geweest naar Lammert Haanstra om daar bij haar te lessen onder zijn toezicht. Echt heel erg gaaf!!!
Daarop snel onze startkaart aangevraagd en hadden we eind augustus ons debuut met 3 mooie winstpunten tot gevolg, wat was ik apetrots op Cadiz! Eind deze maand staat onze tweede wedstrijd op het programma, helemaal zin in!Oké nu ter zake. Cadiz is een paard die ruim maar vrij traag beweegt dus met activiteit zijn we heel veel mee bezig. Steeds korte stukjes naar voren en weer terug en weer weg. Ook heeft hij zijn favoriete halshoofdhouding, voorheen als je probeerde hem uit te schuiven dan deed ie of niets, of hij krulde op. In de training wisselen we dan ook vaak af in halshoofdhouding, en het gaat al vele malen beter dan in het begin, maar vooral in draf mag het echt nog wel veel beter. Verder het is zo’n vreselijk fijn paard, altijd goed z’n best doen en altijd door blijft gaan. Tijdens z’n eerste wedstrijd was ie ook zo ontzettend braaf

En tja aan mij zitten nog meer dan genoeg werkpunten
ene moment gaat het goed en het andere moment zit ik weer wat meer met gebogen schouders en richting stoelzit, daar moet ik meer constant in leren zijn. Ook m’n onderbenen moet ik meer naar achteren plaatsen hier en daar. Beugels gat langer heb ik al eens geprobeerd maar dan zit ik niet fijn in het zadel.De lap tekst is nu wel lang genoeg, de rest laat ik wel over aan de foto’s!
Deze foto´s zijn bij Lammert gemaakt door een lesklant van hem die net een longeerles had gehad.
1.

Lekker drafje, neus mag er meer uit. Simpel opgelost door m’n handen meer mee te geven naar voren.
2.

Same here!
3.

Galopje, crea momentje van voren, vind ‘m wel leuk! Teentjes moeten naar binnen.
4.

Handen meer rechtop en dragen, hij mag er nog net meer doorheen.
5.

Weer die handen, verder wel stoer plaatje vind ik

6.

Fijn plaatje

Nog een keer middenstap
7.

Weer een drafje, jammer dat hij net beetje kantelt.
8.

Een zeldzaam moment, mij lachend tijdens het rijden op een paard :’) kijk altijd zo verdomd serieus haha. Verder wel fijn plaatje, mag wel iets actiever.
9.

10.

Neusje gaat hier al mooi richting de loodlijn, maar hij mag vanuit de schoft meer loslaten.
En nog enkele fotootjes van tijdens de les van vandaag, ..
11.

We zijn er veel mee bezig maar deze halshoofdhouding vindt hij aardig lastig, vooral om dan ook nog z’n hoofd op de loodlijn te houden, maar hij doet het steeds beter!
12.

Galopje rechtsom
13.

Moet echt actiever, niet een beeld zoals ik het graag zie maar zet ‘m er toch tussen.
14.

Deze dan weer wel! Jammer dat ie net een fractie laat is genomen.
15.

Jammerrr dat z’n benen er niet helemaal op staan, maar dit is iets waar ik heel blij mee ben. Neusje op borsthoogte, mooi op de loodlijn

Reacties maar vooral tips worden erg gewaardeerd!
maar het gaat wel beter dan 'vroeger' haha.