Dit jaar zijn Rubio en ik voor het eerst naar de KNHS zomerinstructieweken geweest. Wij zaten in week 'allround pony's'. Ik heb een super leuke en gezellige week gehad en het was zeker voor herhaling vatbaar. Ik had niet verwacht dat Rubio het zo goed zou doen. De week voordat we op kamp zouden gaan was hij namelijk erg stout
. Maar hij was ontzettend braaf op dat hele grote terrein en heeft alle lessen super zijn best gedaan. En na deze week was hij zijn grasbuikje ook mooi kwijt 
Misschien kennen sommige van jullie Rubio al, maar ik zal hem toch nog even kort voorstellen:
Rubio is een palomino kleurige ruin van 13 jaar oud. Het is een E-pony van 1,56 hoog. Na de instructieweek zijn we L2 gestart en de teller staat nu alweer op 7 winstpunten. Verder is hij erg veelzijdig en is overal voor in.
Maandag
Na aankomst hadden we eerst een half uur dressuur les om te kijken of de groepjes bij elkaar passen. Ik heb fijn gereden en Rubio was super braaf. Hij is zonder te zeuren of weg te springen door de baan gegaan. Na deze les bleek wel dat er nog wat geschoven moest worden in de groepsindeling
'S middags hadden we een uur dressuur les, dit keer op het hoofdterrein. Ik ging er van uit dat Rubio het erg spannend zou vinden, maar hij liep rond alsof hij er al jaren kwam. Zelfs de bulldozers en graafmachines die naast het hoofdterrein aan het werk waren, interesseerde hem niets. Ik heb heel fijn kunnen rijden.

Dinsdag
'S ochtends hadden we crossles. Voor ons was dit de eerste keer dat we echt en crossles hadden. We hadden wel eens mee gedaan aan een oefencross, maar dat was het dan ook wel. De instructeur was erg fijn en mede daardoor hebben wij een goede ervaring aan deze les overgehouden. Helaas regende het heel hard. Rubio was erg enthousiast en dit resulteerde dan ook een aantal keer in vreugde bokjes na de sprong
Aan het einde van de les waren we drijfnat en zaten we van top tot teen onder de bagger.We beginnen met een 'simpel' boomstammetje.

Opsprong

Afsprong. Hier is het enthousiasme van Rubio goed te zien

En dan de heg. Wat was ik trots dat we die hebben gesprongen!!

'S middags hadden we weer dressuur les. Ik had verwacht dat pony een beetje moe zou zijn, maar Rubio had nog genoeg energie over en liep weer fijn. Deze les hebben we gelukkig droog kunnen rijden.

Woensdag
Woensdag was het spelletjes en buitenritten dag. Ik ben niet mee geweest met de buitenrit. Niet alleen omdat het weer zulk slecht weer was, maar ook om Rubio wat te sparen. Met de spelletjes hebben we wel meegedaan. Stiekem vonden we dit allebei toch wel leuk en was het ook nog eens een leuke afwisseling. Hier zijn verder geen foto's van.
Donderdag
'S ochtends hadden we spring les. We hebben het springen sinds een paar maanden na een lange tijd weer een beetje opgepakt. Het was dus nog een beetje wennen om weer een keer met iets meer hoogte te springen. Mijn houding is ook niet echt je-van-het. We hebben heel fijn gesprongen en hadden ook een fijne instrictrice.

'S middags een hele fijne dressuur les gehad. De instructrice was heel erg fijn en positief en we hebben er erg veel van opgestoken.

Vrijdag
Vrijdag was de keuze les. Ik heb voor de dressuurproef gekozen. We hebben een L2 proef gereden. Het ging erg fijn, maar ik kon wel merken dat Rubio wat moe was. Doordat deze proef zo fijn ging, was dit voor mij wel een teken dat we toch maar eens L2 moesten gaan starten.

We hebben een onwijs leuk week gehad en veel nieuwe ervaringen opgedaan en ik hoop volgend jaar weer terug te kunnen komen!
Of haal ik nu iets door de war?